printlogo


کد خبر: 275606تاریخ: 1402/11/9 00:00
اخبار

ثبت درخواست کارت سوخت آنلاین نشد
با وجود گذشت بیش از ۲ ماه از رونمایی سامانه «برخط ثبت درخواست کارت هوشمند سوخت»، این سامانه هنوز در دسترس عموم قرار نگرفته و امکان ثبت آنلاین درخواست کارت سوخت همچنان وجود ندارد. هفتم آذرماه امسال با امضای تفاهمنامه‌ای، از سامانه «برخط ثبت درخواست کارت هوشمند سوخت» که با همکاری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و پلیس راهور فراجا ایجاد شده، رونمایی شد. قرار بود حداکثر 2 ماه بعد از این رونمایی، امکان ثبت آنلاین درخواست صدور کارت هوشمند سوخت برای عموم مردم فراهم شود اما این امکان هنوز محقق نشده و سامانه مربوط هنوز در دسترس مردم قرار نگرفته است. جعفر سالاری‌نسب، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هفتم آذرماه امسال در این باره گفته بود: «با امضای تفاهمنامه و رونمایی از سامانه برخط ثبت درخواست صدور کارت هوشمند سوخت، فرآیند پیش‌راه‌اندازی این سامانه آغاز شده و حداکثر تا 2 ماه آینده راه‌اندازی می‌شود و مردم می‌توانند از آن پس، درخواست‌های خود را آنلاین ثبت کنند». به گفته وی، با راه‌اندازی این سامانه، زمان انتظار صدور کارت سوخت از یک ماه به 10 روز کاهش می‌یابد. زمان انتظار صدور کارت هوشمند سوخت همچنان حداقل یک ‌ماه است و در حال حاضر تنها راه برای ثبت درخواست صدور کارت هوشمند سوخت، مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +10 است و بعد از ثبت درخواست متقاضی، حداقل حدود یک ‌ماه زمان نیاز است تا کارت هوشمند سوخت صادر شده و به دست متقاضی برسد. درباره زمان در دسترس قرار گرفتن سامانه «برخط ثبت درخواست کارت هوشمند سوخت» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت پژوهش و توسعه ناجی هیچ زمان جدیدی را اعلام نکرده‌اند و مشخص نیست این وعده، تا پایان سال جاری محقق می‌شود یا به سال آینده موکول خواهد شد.
***
سکه‌های جدید و بدون تاریخ در مرکز مبادله عرضه‌ خواهد شد
سکه‌های جدید و بدون تاریخ که توسط بانک مرکزی ضرب شده است، به‌زودی در مرکز مبادله ارز و طلای ایران عرضه خواهد شد. طی هفته‌های اخیر و همزمان با افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه، بانک مرکزی از 2 سیاست مهم «ضرب سکه‌های جدید و بدون تاریخ» و «حراج شمش طلا در مرکز مبادله» رونمایی کرد. طبق اعلام رئیس‌کل بانک مرکزی، سکه‌های جدید و بدون تاریخ در ضرابخانه بانک مرکزی ضرب شده‌اند و بناست کنار سکه‌های قبلی وارد بازار شوند. فعالان بازار طلا و سکه معتقدند ضرب سکه‌های تمام‌بهار آزادی بدون تاریخ می‌تواند حباب سکه تمام را کاهش دهد؛ زمان اعلام این خبر حباب سکه بالای 7 میلیون تومان بود ولی هم‌اکنون به 5 میلیون و 700 هزار تومان رسیده است. بازاری‌ها بر این باورند که به‌ محض ورود سکه‌های جدید و بدون تاریخ بانک مرکزی به بازار، حباب سکه تمام تخلیه خواهد شد. بانک مرکزی در نظر دارد به‌زودی عرضه سکه‌های تمام‌بهار آزادی و بدون تاریخ را در مرکز مبادله ارز و طلای ایران آغاز کند، کما اینکه بانک مرکزی از 2 هفته قبل حراج شمش طلا را نیز در این مرکز آغاز کرده است و دیروز 145کیلوگرم شمش طلای بخش خصوصی در حراج سوم عرضه شد. تحلیلگران بازار طلا و سکه معتقدند حراج شمش طلا و عرضه سکه‌های تمام بدون تاریخ آثار بسیار مثبتی در کاهش نوسانات قیمتی این بخش خواهد داشت.
***
افزایش ۱۰ درصدی تولید دام برای جبران کمبود گوشت قرمز
رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: قرار است با افزایش ۱۰ درصدی تولید دام سبک، بحران سال ۱۴۰۱ که با ذبح دام‌های مولد رقم خورد، جبران شود. شایان نادری در نشست خبری سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه قرار است ۲۹۴ پروژه در دهه فجر افتتاح شود، گفت: هزینه این طرح‌ها حدود ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده که به ۲۰ هزار خانوار عشایر خدمات‌رسانی می‌شود. وی افزود: اعتبارات سال قبل مربوط به عشایر ۸۷۵ میلیارد تومان بوده که در حوزه‌های آبرسانی، راه عشایر، تأمین آب شرب و... هزینه شده است. این اعتبار امسال با افزایش ۳ برابری به ۲ هزار و ۶۳۲ میلیارد تومان رسید. رئیس سازمان امور عشایر کشور با اشاره به ۴ رویکرد این سازمان عنوان کرد: تولید گوشت قرمز، گردشگری، صنایع دستی و تولیدات گیاهان دارویی ۴ رویکرد اصلی سازمان امور عشایر بوده که تولید گوشت قرمز و صنایع دستی با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌ها جزو اولویت‌هاست. وی درباره تسهیلات تخصیص‌یافته امسال به جامعه عشایر اظهار کرد: 1.6 هزار میلیارد تومان تسهیلات تعریف شده بود که بخشی از آن از سوی بانک‌ها پرداخت شده و باقی تا پایان سال پرداخت می‌شود. وی با اشاره به تولید انرژی پاک در جامعه عشایر یادآور شد: در برخی طرح‌ها همکاری سایر نهادها را می‌طلبد. در تأمین پنل‌های خورشیدی وزارت نیرو باید آن را در اختیار ما قرار دهد یا در حوزه آموزش باید این همکاری از سوی وزارت آموزش‌و‌پرورش باشد.

Page Generated in 0/0050 sec