printlogo


کد خبر: 275607تاریخ: 1402/11/9 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام ارومیان
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای حاج‌شیخ علی ارومیان، پدر شهیدان ارومیان را تسلیت گفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی ارومیان، پدر شهیدان ارومیان را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
درگذشت ابوالشهدا جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای حاج شیخ‌علی ارومیان رحمه‌الله‌علیه را به خاندان گرامی و همه همکاران و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می‌کنم. شهادت ۳ فرزند برومند ایشان در راه اهداف عالیه‌ اسلام در کنار فعالیت‌های سیاسی و انقلابی آن مرحوم، ذخیره‌های ارزشمندی در دیوان الهی است ان‌شاءالله.
خداوند وی را مشمول رحمت و مغفرت خود قرار دهد و با شهدایش محشور فرماید.
سیدعلی خامنه‌ای
1402/11/8
***
اعتراض ۱۲۰ داوطلب احراز صلاحیت‌نشده انتخابات مجلس خبرگان
بر اساس اخبار حاصله، تا روز گذشته شکایت ۱۲۰ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری که صلاحیت آنان احراز نشده است، در سامانه مربوط ثبت شده اما هنوز حسن روحانی اعتراضی در این زمینه ثبت نکرده است. به گزارش ایرنا تا ظهر یکشنبه ۱۲۰ نفر از داوطلبان عدم احراز یا رد صلاحیت‌شده ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری اعتراض خود را در سامانه مربوط ثبت کرده‌اند. در عین حال بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع نزدیک به رئیس‌جمهور سابق، حسن روحانی تا این لحظه رسماً اعتراضی به تأیید صلاحیت نشدنش ثبت نکرده است. روحانی از حوزه انتخابیه تهران داوطلب مجلس خبرگان رهبری شده بود اما روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای از رد صلاحیت خود خبر داد. بر اساس جدول زمان‌بندی انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، فرصت اعتراض داوطلبان این انتخابات به نتایج بررسی صلاحیت‌ها ساعت ۱۸ دیروز به پایان رسید. در این دوره از انتخابات، ۵۱۰ نفر برای ورود به مجلس خبرگان ثبت‌نام کردند که از این میان ۱۳۸ نفر احراز صلاحیت شده‌اند. انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.
***
سخنگوی شورای نگهبان:
شرایط علمی دلیل 95 درصد عدم احراز صلاحیت‌ها در خبرگان است
هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان دیروز در گفت‌وگویی با بیان اینکه «امروز آخرین مهلت ثبت اعتراض داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری است»، گفت: 95 درصد ثبت‌نام‌کنندگان مجلس خبرگان که صلاحیت‌شان تأیید نشده است، با استناد به بند مربوط به احراز شرایط علمی رد صلاحیت شدند. وی در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به مهلت اعتراض کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: امروز (دیروز یکشنبه) آخرین مهلت ثبت اعتراض داوطلبانی است که صلاحیت آنها برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری تأیید نشده است. سخنگوی شورای نگهبان افزود: قریب به 95 درصد ثبت‌نام‌کنندگان مجلس خبرگان که صلاحیت‌شان تأیید نشده است، از شرایط علمی لازم برخوردار نبودند و با استناد به بند مربوط به احراز شرایط علمی رد صلاحیت شدند. طحان‌نظیف ضمن اشاره به احتمال ارائه لیست جدید از تأییدصلاحیت‌شدگان انتخابات مجلس شورای اسلامی به وزارت کشور گفت: بررسی‌های شورای نگهبان تا 19 بهمن ادامه دارد و ما تاکنون 2 مرتبه ارسال اسامی داوطلبان تأییدصلاحیت‌شده را به وزارت کشور داشته‌ایم، اگر باز هم تا قبل از 19 بهمن‌ماه مواردی بود، این کار را مجدداً انجام خواهیم داد.
***
فرمانده نیروی دریایی ارتش:
قصد داریم به قطب جنوب برویم
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ناوشکن دنا مشتری‌های زیادی پیدا کرده است، گفت: نیروی دریایی ارتش قصد دارد در قطب جنوب نیز حضور داشته باشد.امیر دریادار شهرام ایرانی در حاشیه  اجلاسیه رؤسای دانشگاه‌‍‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد با بیان اینکه روش‌های دریانوردی و عبور از توفان‌ها در کشورمان بومی است، افزود: در سفر ناوگروه 86 به دور دنیا حتی یک ثانیه ارتباطات ما با کشورمان قطع نشد و این توانمندی بالای ایران را نشان می‌دهد. فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: در ماموریت ناوشکن دنا به دور کره زمین حتی یک آنتن آن هم شکسته نشده بود و پس از این ماموریت، برای ناوشکن دنا مشتری‌های زیادی پیدا شده است. وی با بیان اینکه حضور ناوگروه 86 در دور دنیا موجب نمایش پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در پهنای اقیانوس‌های جهان شد، گفت: ما قبل از افق 1404 توانستیم جهانی بودن را نشان دهیم که ملت ایران در آن نقش دارند. ایرانی با تاکید بر اینکه  دستاوردهای نداجا توسط نخبگان و دانشمندان جوان ایرانی به دست آمده است، اضافه کرد: در اعزام ناوگروه 86 یک مدل موفقی را برای تعامل‌پذیری، همراهی و همدلی ارائه و از همه ظرفیت‌ها در کشور استفاده کردیم. فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه آمادگی کاملی در جهت حمایت و همکاری از نخبگان را داریم، یادآور شد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد تا پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را  در جای جای اقیانوس‌ها بالا ببرد و ‌برافراشته کند. وی در پایان با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش قصد دارد در قطب جنوب نیز حضور داشته باشد، گفت: همه کشورهای دنیا امروز در قطب جنوب حضور دارند و حمایت پشتیبانی آنها با ارتش‌های کشورشان است‌.

Page Generated in 0/0053 sec