printlogo


کد خبر: 275616تاریخ: 1402/11/9 00:00
راهکار امیر قلعه‌نویی برای بازی فیزیکی مقابل تیم‌ ملی فوتبال سوریه
تمرین پشت درهای بسته

شیوه بازی فیزیکی و مرموزانه سوری‌ها قبل از تقابل با تیم‌ ملی فوتبال ایران باعث هشدار امیر قلعه‌نویی به بازیکنان شد. 2 سرمربی هم تلاش می‌کنند برنامه‌های تاکتیکی‌شان را مخفی نگه دارند. تیم‌ ملی فوتبال ایران ساعت ۱۹:۳۰ روز چهارشنبه یازدهم بهمن در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا به مصاف سوریه خواهد رفت. این دیدار در حالی برگزار می‌شود که هر 2 تیم دنبال مخفی نگه داشتن تمرینات خود برای مرور کارهای تاکتیکی هستند. هکتور کوپر، سرمربی سوریه حساسیت زیادی روی ورود رسانه‌های خارجی سر تمرینات تیمش دارد و تعدادی از جلسات تمرین را هم پشت درهای بسته برگزار کرده است. در سوی دیگر هم امیر قلعه‌نویی تصمیم گرفت تمرین روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری را پشت درهای بسته برگزار کند تا هیچ گزارشی از وضعیت تیمش منتشر نشود. سرمربی تیم‌ ملی ایران با آگاهی از قدرت دفاعی سوریه و سرعت بالای حمل توپ آنها در ضدحمله هشدار جدی به بازیکنان خود در تیم‌ ملی ایران داده‌ است. قلعه‌نویی به همراه دستیارانش در طول چند روز اخیر بارها با بازیکنان درباره قدرت بالای سوری‌ها صحبت کرده است و از آنها خواسته به هیچ‌وجه حریف یک‌هشتم نهایی خود را دست‌کم نگیرند. آنالیز تیمی سوریه، همچنین توانایی چند بازیکن این تیم نظیر عمر خربین، آیهام اوسو، عبدالرحمان ویس، ازکوئل هام، المار آبراهام، ابراهیم حصار و پابلو صباغ برای بازیکنان روبه‌روی آنها تشریح شده است تا اهمیت این دیدار را برای آنها بیش از پیش کند. 
* حضور بازیکنان تیم‌ ملی در جلسه فنی
بازیکنان تیم‌ ملی فوتبال ایران دیروز یکشنبه در جلسه فنی پیش از دیدار با سوریه شرکت کردند. بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، بازیکنان تیم‌ ملی ظهر در جلسه فنی شرکت کردند. در این جلسه، امیر قلعه‌نویی بر اساس اطلاعات استخراج‌شده از سوی گروه آنالیز، درباره تمرینات روزهای گذشته ملی‌پوشان، عملکردشان در تمرینات و بازی‌های گذشته و حریف روز چهارشنبه به آنها نکاتی را گوشزد کرد. ملی‌پوشان پس از حضور در این جلسه فنی و صرف ناهار و استراحت، تمرین دیگری را عصر دیروز برگزار کردند. 
* راهکار تیم‌ ملی برای عبور از دفاع اتوبوسی سوریه
پیشکسوت فوتبال می‌گوید سوریه حتی اگر با دفاع اتوبوسی مقابل ایران ظاهر شود، تیم‌ ملی توانایی گل‌زنی به این تیم را دارد. سید ضیا عربشاهی در ارزیابی عملکرد تیم‌ ملی فوتبال ایران برای بازی برابر سوریه در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: زمانی که در تیم‌ ملی بودم ۳ بازی با سوریه انجام دادم و بازیکنانش از نظر فیزیکی و تکنیکی شباهت زیادی با تیم ایران دارند. درست است تیم ما سرگروه شد و بازی بسیار خوبی برابر امارات به نمایش گذاشت اما نباید با این بردها تصور کنیم تیم ما از هر لحاظ عالی است و مشکل خاصی ندارد. ما هیچ تیمی را نباید دست‌کم بگیریم. او افزود: در بازی با فلسطین اگر در دقایق اول گل نمی‌زدیم قطعا در ادامه با مشکل مواجه می‌شدیم. در حال حاضر تمام تیم‌ها نزدیک به هم فوتبال بازی می‌کنند. نباید فکر کنیم بازی راحتی برابر سوریه خواهیم داشت. سوریه تیم سرسختی است و باید با یک ارنج خوب برابر آنها بازی کنیم تا به نتیجه مطلوب دست یابیم. عربشاهی گفت: کنعانی‌زادگان به دلیل دواخطاره بودن برابر سوریه نمی‌تواند بازی کند و اکنون در عمق دفاع مشکل داریم، البته شجاع خلیل‌زاده خیلی زحمت می‌کشد اما در کنارش بازیکن خوب وجود ندارد و این مساله سبب می‌شود کادر فنی در چیدمان دچار مشکل شود. بازیکنان ما باید طوری برابر سوریه بازی کنند که دفاع این تیم را تحت فشار قرار دهند تا از عمق دفاع سوریه به‌راحتی عبور کنیم. پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: سامان قدوس یکی از بهترین‌ها در جام ملت‌های آسیا بوده و تا امروز عملکرد خیلی خوبی داشته است. در حالی که سعید عزت‌اللهی کند و تا حدودی رو به عقب بازی می‌کند. ما باید رو به جلو بازی کنیم تا سوریه را تحت فشار قرار دهیم. حتی اگر سوریه اتوبوسی دفاع کند، ما 2 بازیکن مهاجم داریم که هم سرزن هستند و هم تکنیکی. ما از وجود این 2 بازیکن می‌توانیم به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم، البته پیروزی برابر سوریه به‌راحتی امکان‌پذیر نیست، همچنین بازی به بازی شرایط ایران برای پیروزی برابر رقبا سخت‌تر خواهد شد. 
عربشاهی با اشاره به این نکته که بیشترین ضعف تیم ما مربوط به ساختار دفاعی است، تصریح کرد: دفاع وسط ایران مشکل دارد و باید سعید عزت‌اللهی یا هر کسی که به عنوان هافبک دفاعی بازی می‌کند، جلوی دفاع بازی کند. زمانی که سوریه می‌خواهد حمله کند، هافبک وسط ایران باید رو به جلو حرکت کند تا از همان خط اول روی سوریه فشار گذاشته شود. وی گفت: ما باید سوریه را شکست دهیم و محکوم به برد هستیم و نباید این تیم را دست‌کم بگیریم. فوتبال سوریه از نظر فیزیکی و تکنیکی شبیه فوتبال عراق، اردن و نزدیک به فوتبال ماست. به اعتقاد من بازی با سوریه یکی از سخت‌ترین بازی‌های ایران در مسیر رسیدن به فینال جام ملت‌هاست. 
* سرمربی فلسطین: بازی با قطر برادرانه ولی تاریخی است
امروز دوشنبه در یکی از بازی‌های حساس جام ملت‌های آسیا دو تیم قطر و فلسطین به مصاف هم می‌روند. سرمربی فلسطین می‌گوید به دنبال تاریخ‌سازی در مسابقات جام ملت‌های آسیا هستند: «بازی ما با قطر برادرانه است ولی به دنبال تاریخ‌سازی هستیم»، این اظهارات مکرم دبوب، سرمربی تونسی فلسطین در نشست خبری پیش از دیدار با قطر در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا است. فلسطین مخصوصا نوار غزه این روزها با تجاوز بی‌سابقه رژیم اشغالگر قدس مواجه است و در 4 ماه گذشته بیش از 26 هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. فلسطین در صورت پیروزی مقابل قطر و صعود به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا تاریخ‌ساز می‌شود. دبوب می‌گوید مردم فلسطین در شرایط سختی قرار دارند ولی بازیکنان فلسطین «با فوتبال می‌خواهند کمی از دردهای آنها را کاهش دهند» و برای این هدف به دنبال پیروزی مقابل قطر مدافع عنوان قهرمانی هستند. 
* سوری‌ها زنگ خطر را برای ایران به صدا در آوردند
یک رسانه سوریه‌ای ایران را تیم بهتری ارزیابی کرد اما معتقد است تیم‌ ملی کشورش توانایی شکست دادن ایران را دارد. تیم‌ ملی فوتبال ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا شامگاه چهارشنبه از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف سوریه خواهد رفت. پایگاه خبری «الوطن» سوریه در یادداشتی درباره این دیدار نوشت: از نظر تئوری، تیم ایران برتر از سوریه است اما در عمل، ما تیم ایران را بهتر از هر تیم دیگری می‌شناسیم و بارها برابر آنها به تساوی دست یافته‌ایم و راه تقابل با آنها را می‌شناسیم. از نگاه تیم‌ ملی ایران، سوریه رقیب سرسختی است. ما هم خوب بازی می‌کنیم و آنها را در این دیدار شکنجه خواهیم کرد. 
«الوطن» در ادامه نوشت: در این دیدار در صورتی پیروز خواهیم شد که مالکیت توپ را به دست بیاوریم و با آرامش و صبر بازی کنیم.

Page Generated in 0/0055 sec