printlogo


کد خبر: 275617تاریخ: 1402/11/9 00:00
خبر
ترامپ: ما 9 تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کردیم و میلیون‌ها نفر را کشتیم

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در کمپین انتخاباتی خود با انتقاد جدی از بایدن و دموکرات‌ها درباره کمک به اوکراین، گفت: فقط ۲۰۰ میلیارد دلار به اوکراین[یا ناتو؟] داده‌ایم و اگر به آمریکا حمله نظامی شود، ناتو و اروپایی‌ها هیچ‌وقت به کمک آمریکا نخواهند آمد. 
هیچ‌کس از آنها چنین چیزی نخواسته! این همان چیزی است که من در برابر ناتو انجام دادم، ما داریم برای ناتو هزینه می‌کنیم ولی چیز زیادی بابت آن به دست نمی‌آوریم، می‌دانید من متنفرم از اینکه این حرف را درباره ناتو بزنم ولی حتی اگر ما به کمک نیاز داشته باشیم، بگذارید اصلا اینجوری بگویم، اگر ما مورد حمله قرار بگیریم، من که باور نمی‌کنم آنها بیایند اینجا (و به آمریکا کمک کنند)؛ من که باور نمی‌کنم، من این آدم‌ها را خوب می‌شناسم! به احتمال صددرصد یک حمله تروریستی بزرگ در ایالات متحده رخ خواهد داد. یا ممکن است حملات زیادی انجام شود و همه اینها به دلیل اتفاقات 3 سال گذشته است. 
جو بایدن حقه‌باز با این جرائم هرگز قسر درنمی‌رود. او ماه نوامبر (زمان برگزاری انتخابات) در پای صندوق رای محاکمه می‌شود و شماها هم به وضعیت داشتن قوی‌ترین مرز برمی‌گردید... ما همه چیز را به دست می‌آوریم... و با رای شما جو بایدن دادگاهی و این جنایات توسط شما مردم آمریکا محکوم می‌شود. 
ترامپ در میان هوادارانش در لاکونیای ایندیانا گفت: ما به خاورمیانه (غرب آسیا) بازگشته‌ایم! ما ۹ تریلیون دلار هزینه کرده‌ایم و میلیون‌ها نفر را نیز کشته‌ایم... آیا می‌دانید چه دستاوردی از آن داشته‌ایم؟ 
هیچ!
ترامپ گفت: ۴ سال دهانم را بستم اما الان و همیشه می‌گویم هیچ حمله‌ای [مثل حمله] به برج‌های مرکز تجارت جهانی [در دوره من] صورت نگرفت. 
رئیس جمهور سابق آمریکا با اشاره به دوره ریاست‌جمهوری خود و تهدیدات بالقوه نسبت به آمریکا در آن زمان، گفت: ۴ سال دهانم را بسته نگه داشتم اما همیشه در موردش صحبت می‌کنم، هیچ حمله‌ای اتفاق نیفتاد؛ هیچ حمله‌ای مثل حمله به برج‌های مرکز تجارت جهانی صورت نگرفت.

Page Generated in 0/0045 sec