printlogo


کد خبر: 275632تاریخ: 1402/11/10 00:00
دور دنیا

هیچ مرکز مستشاری ایران در سوریه هدف قرار نگرفته است
سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه اخبار منتشر شده مبنی بر حمله به یکی از مراکز مستشاری جمهوری اسلامی ایران در این کشور را رد کرد. دیروز رسانه‌ها از فعال‌شدن سامانه‌های پدافندی سوریه در پی حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق خبر دادند. وزارت دفاع سوریه نیز ضمن تایید حمله رژیم صهیونیستی به نقاطی در جنوب دمشق، از شهادت و مجروح ‌شدن چند غیرنظامی خبر داد. «حسین اکبری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه درباره برخی اخبار منتشر شده مبنی بر حمله به یکی از مراکز مستشاری ایران در سوریه، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در حمله امروز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به حاشیه جنوبی شهر دمشق هیچ مرکز مستشاری جمهوری اسلامی ایران هدف قرار نگرفته است». اکبری همچنین خبر داد: «از میان شهروندان یا مستشاران ایرانی کسی به شهادت نرسیده است». دیپلمات ایرانی تاکید کرد: «حملات کور صهیونیست‌ها خللی در عزم محور مقاومت ایجاد نمی‌کند».
***
پاریس در محاصره تراکتورها
کشاورزان فرانسوی که برای یک «محاصره» نامحدود وارد پاریس شده‌اند، بزرگراه‌های اصلی اطراف شهر را در اعتراض به درآمدها و وضع مالیات مسدود کردند. به گزارش ایسنا، تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، تراکتورهایی را در حومه پاریس در Rungis نشان می‌دهد که وارد پایتخت شده‌اند. یکی از کاربران گفته است: «با وجود ممنوعیت بزرگراه‌ها، تراکتورها حدود ساعت ۳:۳۰ صبح به وقت محلی به «رانجیس» رسیدند». این اعتراض به درخواست فدراسیون ملی اتحادیه‌های کشاورزان (FNSEA) و اتحادیه کشاورزان جوان با جمع‌آوری هزاران تراکتور و مسدود کردن 8 نقطه ورودی پاریس در روز دوشنبه آغاز شد و پایتخت را در محاصره قرار داد. در پاسخ به این اعتراض کشاورزان، جرالد دارمنن، وزیر کشور از بسیج ۱۵۰۰۰ افسر پلیس برای نظارت بر آن خبر داد و به شهروندان درباره «ترافیک بسیار دشوار» در سراسر منطقه ایل دوفرانس هشدار داد.
***
حمله به یک نظامی اسرائیلی در حیفا
رسانه‌های اسرائیلی ظهر دوشنبه از حمله به یک نظامی اسرائیلی در نزدیکی مقر فرماندهی نیروی دریایی ارتش اسرائیل در حیفا (شمال غرب فلسطین اشغالی) خبر دادند. بر اساس گزارش منابع اسرائیلی، این نظامی با یک خودرو زیر گرفته شده و یک نفر با سلاح سرد (تبر) به او حمله  کرده است. نیروهای رژیم صهیونیستی به عامل این عملیات تیراندازی کردند و تا لحظه انتشار این گزارش، وضعیت او نامعلوم بود. منابع اسرائیلی می‌گویند جراحت این نظامی «خطرناک» بوده و نیروهای امدادی بلافاصله او را به مرکز درمانی منتقل کرده‌اند. پلیس اسرائیل نیز همزمان در بیانیه‌ای اعلام کرد درباره جراحت این نظامی و تیراندازی به سمت فرد مظنون در حیفا تحقیق می‌کند. نیروهای رژیم صهیونیستی پس از این عملیات منطقه را تحت محاصره خود درآوردند و بررسی‌های خود را در محل آغاز کردند.
***
حمله حزب‌الله به پادگان «برانیت» با موشک «برکان» 
حزب‌الله لبنان روز دوشنبه از شلیک موشکی به پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی خبر داد. به گزارش ایسنا، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: با موشک‌های «برکان» پادگان «برانیت» را هدف قرار دادیم که این موشک‌ها مستقیما به اهداف مورد نظر اصابت کردند. این درحالی است که رادیو ارتش اشغالگر گزارش داد ۲ سرباز در پی اصابت موشک شلیک شده حزب‌الله لبنان به این پایگاه واقع در الجلیل زخمی شدند. این رادیو شلیک ۲ موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاه برانیت را تایید کرد. از زمان جنگ غزه مرز لبنان و فلسطین اشغالی شاهد حملات دوجانبه مقاومت لبنان و اشغالگران است. مقاومت لبنان این حملات را در حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین انجام می‌دهد. رسانه‌های عبری همچنین به نقل از رئیس شهرک مرگلیوت گزارش دادند موشک‌های حزب‌الله لبنان کاتیوشا یا موشک‌های ضدزره عادی نبودند. وی افزود موشک‌های شلیک‌شده حزب‌الله لبنان حامل مواد منفجره بسیار زیاد بود، چرا که انعکاس صدای انفجار آنها در کل منطقه شنیده شد.
***
شهادت ۳ فلسطینی توسط صهیونیست‌ها در کرانه باختری
تلویزیون رسمی فلسطین گزارش داد نیروهای رژیم صهیونیستی یک کودک فلسطینی را در شهرک «تقوع» واقع در جنوب شرق «بیت لحم» به شهادت رساندند. شاهدان عینی تاکید کردند نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی اقدام به بستن مکان حادثه کرده و مانع ورود شهروندان و کادر درمان به این منطقه شدند. در همین رابطه، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند سربازان این رژیم به سمت یک فلسطینی که قصد انجام یک عملیات ضدصهیونیستی در نزدیکی شهرک تقوع داشت تیراندازی کردند. از سوی دیگر، وزارت بهداشت فلسطین از شهادت «مهند اسماعیل الفسفوس» جوان ۱۸ ساله فلسطینی در جنوب الخلیل خبر داد. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد این جوان فلسطینی در جریان یورش نیروهای ارتش رژیم اشغالگر به شهر «دورا» واقع در جنوب الخلیل در صبح روز دوشنبه به ضرب گلوله صهیونیست‌ها از ناحیه سینه زخمی شد و بر اثر شدت جراحت به شهات رسید.

Page Generated in 0/0044 sec