printlogo


کد خبر: 275633تاریخ: 1402/11/10 00:00
اخبار

طارمی: نمی‌خواهم فقط تا نیمه‌نهایی آسیا بروم
مهاجم تیم‌ ملی فوتبال ایران در گفت‌وگو با دوربین AFC درباره عملکرد تیم‌ ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ اظهار کرد: باید فشار را از خود کم کنید تا بهترین نتیجه را کسب کنید. فشار خاصی روی خودمان نمی‌گذاریم و با بچه‌ها تصمیم گرفتیم وقتی صحبت می‌کنیم درباره این حرف بزنیم که در بازی بعد چه اتفاقی را رقم بزنیم. اینکه بازی به بازی فکر کنیم خیلی تاثیرگذار است و این فشار از روی ما برداشته می‌شود. فکر می‌کنم دیروز یا پریروز مطلبی می‌خواندم اگر 2 بازی دیگر نبازیم ایران به یک رکورد دست پیدا می‌کند. ایران در ۲۵ بازی دور گروهی شکست نخورده و اگر به ۲۷ برسد رکورد می‌زند. ایران یک تیم قدرتمند در آسیاست و همیشه در جام ملت‌های آسیا جزو مدعیان بوده و کاری نمی‌کنیم که روی خودمان فشاری احساس کنیم. مهدی طارمی مهاجم تیم‌ ملی کشورمان درباره شانس قهرمانی ایران در آسیا، گفت: همان‌طور که گفتید 2 بار ایران به مرحله نیمه نهایی رفته و ما هم در جام ملت‌های قبلی در امارات به نیمه نهایی رفتیم اما متاسفانه نتوانستیم به آن چیزی که مدنظرمان بود دست یابیم. من هم دوست ندارم مانند علی آقای دایی 2 بار تا نیمه نهایی بروم، فکر می‌کنم این تورنمنت خوبی است تا بتوانیم به موفقیت دست یابیم. همه بچه‌ها هدف‌مان این است که اتفاق خوبی را رقم بزنیم. دوست ندارم مثل ایشان 2 تا نیمه‌نهایی برویم، امیدوارم بتوانیم یک حرکت بزرگ انجام دهیم. مهدی طارمی درباره اینکه دوست دارد در مراحل بعدی با کدام تیم‌ها روبه‌رو شود، بیان کرد: فعلا تنها چیزی که به آن فکر می‌کنیم بازی با سوریه است و به بازی بعد فکر نخواهیم کرد. در تورنمنت شما نمی‌توانید روی کاغذ حساب کنید که چه اتفافاتی می‌افتد. ما تنها فکری که الان می‌کنیم بازی با سوریه است و بعد از اینکه به امید خدا با برد همراه شود، می‌بینیم قرار است چه اتفاقی بیفتد. 
***
تاریخ‌ساز ژیمناستیک از کسب سهمیه المپیک می‌گوید
ملی‌پوش ژیمناستیک ایران درباره شرایط خود جهت حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک گفت: خدا را شکر شرایط نسبتاً خوبی دارم و حدود 10 روز است که تمرینات تخصصی خود را زیر نظر کادر فنی تیم‌ ملی آغاز کرده‌ام. خوشبختانه امکانات تمرینی، اسکان و تغذیه مناسب فراهم است و مشکلی در این باره ندارم. مهدی الفتی دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی در ادامه عنوان کرد: مسابقات کسب سهمیه المپیک شرایط خاصی دارد و همه بزرگان ژیمناستیک جهان در آن شرکت دارند. ‌امیدوارم بتوانم نتایج قابل قبولی در این مسابقات به دست بیاورم. نمی‌توان از الان نتایج را پیش‌بینی کرد چون ژیمناستیک رشته‌ای غیرقابل پیش‌بینی است و امکان رخ دادن هر اتفاقی وجود دارد. الفتی ادامه داد: مدال نقره‌ای که در بازی‌های آسیایی کسب کردم مسؤولیت من را سنگین‌تر و انتظارات را بیشتر کرده است؛ ‌امیدوارم شرمنده مردم نشوم. وی در پایان خاطرنشان کرد: مربیان تیم‌ ملی زحمات زیادی برای ما می‌کشند که باید از آنها تشکر کنم. همچنین از فدراسیون ژیمناستیک و هیات ژیمناستیک قزوین به دلیل فراهم کردن شرایط مناسب اردویی سپاسگزارم. 
***
کلینزمن دلیل خندیدنش پس از گل مالزی به کره‌جنوبی را اعلام کرد
سرمربی تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی گفت: احترام ویژه‌ای برای تیم‌ ملی فوتبال عربستان قائل هستیم. 
یورگن کلینزمن در نشست خبری پیش از بازی کره‌جنوبی مقابل عربستان در یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا گفت: بابت حضور در این مرحله از جام خیلی هیجان‌زده هستیم. بی‌صبرانه در انتظار بازی با عربستان هستیم. باید با تیم خیلی خوب و قدرتمند عربستان بازی کنیم. قطعاً اتمسفر ویژه‌ای را در استادیوم شاهد خواهیم بود. سرمربی تیم‌ ملی عربستان در پاسخ به این سوال که با وجود تاریخچه دیدارهای 2 تیم چرا بازی با عربستان را به تقابل با ژاپن در یک‌هشتم ترجیح داد، چرا که پس از گل تساوی مالزی خندید، عنوان کرد: تلاشی برای این موضوع نکردیم و هیچ قصدی بابت آن خنده نداشتم. فقط در بازی آخر اشتباهاتی داشتیم و گل خوردیم. حدود ۸۵ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتیم و حدود ۳۰ کرنر زدیم اما وقتی نتوانستیم با برد بازی را تمام کنیم، عصبانیت منجر به گل سوم مالزی سبب خنده من شد. مالزی مثل ما کرنرهای زیادی داشت و کره‌جنوبی هم موقعیت گل زیادی داشت اما بدشانس بودیم که این تیم را نبردیم. خیلی برای عربستان احترام قائلم. از نبردن مالزی ناراحت بودم. برای ما فرقی نمی‌کرد در یک‌هشتم با چه تیمی بازی کنیم. 
***
توضیح وزارت ورزش درباره معاونت فرهنگی و همگانی
روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان در پی ‌انتشار خبری مبنی بر حذف معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی از چارت سازمانی این وزارتخانه، بیانیه‌ای صادر کرد. متن بیانیه به شرح زیر است: در پی انتشار خبری در برخی رسانه‌ها مبنی بر حذف معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی از چارت سازمانی وزارت ورزش و جوانان، به استحضار می‌رساند در حوزه برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری با توجه به ماهیت فرهنگی ورزش و اهمیت این مقوله در دولت مردمی، این حوزه فعالیت خود را با قوت زیر نظر معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای ادامه خواهد داد. در بخش توسعه ورزش همگانی نیز مطابق چارت جدید سازمانی، این حوزه منطبق با آیین‌نامه اجرایی قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان، فعالیت‌های خود را تحت عنوان معاونت توسعه ورزش همگانی با قوت پیگیری می‌کند. روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان ضمن اعلام مراتب قدرشناسی از دغدغه‌مندی و حساسیت رسانه‌ها و کارشناسان ورزشی نسبت به دو حوزه فرهنگ و توسعه ورزش همگانی، بیان می‌دارد این 2 بخش کما فی السابق با جدیت در مسیر خدمت‌رسانی به مردم و جامعه ورزش با تلاشی مضاعف پیگیر امور و ماموریت سازمانی مربوط خواهند بود. 

Page Generated in 0/0057 sec