printlogo


کد خبر: 275639تاریخ: 1402/11/10 00:00
اخبار

وزیر دادگستری اعلام کرد
برخورد قضایی با باندهای کودکان کار
وزیر دادگستری از آغاز طرحی برای ساماندهی کودکان کار و خیابانی خبر داد. امین‌حسین رحیمی در کارگاه نظام حمایت از اطفال و نوجوانان ویژه قضات خانواده، اطفال، نوجوانان و مدیران دفاتر حمایت از زنان، کودکان و خانواده که در هتل لاله برگزار شد، با بیان اینکه اطفال و نوجوانان کار  باید ساماندهی شوند، گفت: طرحی را برای ساماندهی کودکان کار آغاز کرده‌ایم و از ویژگی‌های این طرح، قانون‌محوری است. جلسات زیادی را  با شهرداری، بهزیستی،  فراجا، دادگستری و تمام متولیان امر در این حوزه گذاشتیم و قرار شده طرح به صورت  مستمر عمل کند و  موقتی نیست. برای نخستین بار است که در این طرح دستگاه‌ها با هم هماهنگ‌ هستند. این طرح قانون‌محور و حمایتی است و صرفا این نیست که ‌کودکان را از خیابان جمع‌آوری کنیم بلکه باید مورد حمایت قرار گیرند. این طرح به این نحو است که  اگر کودکی  بدسرپرست و بی‌سرپرست است تحت حمایت خانواده‌های دارای شرایط قرار می‌گیرد و اگر کودک فقیر است خانواده‌اش مورد حمایت مادی قرار می‌گیرد. وی افزود: در این قضایا باندهایی هستند که از کودکان سوءاستفاده می‌کنند که نیازمند برخورد قضایی است. این باندها مجرم‌اند که کودکان را می‌گیرند؛ کودکان اتباع وضعیت متفاوتی دارند که بیشتر این کودکان  اتباع هستند.
***
تغییر رایگان نمای کامپوزیت ساختمان‌های پایتخت
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از تغییر نمای رایگان ساختمان‌های دارای نمای کامپوزیت خبر داد. حمیدرضا صارمی درباره نمای ساختمان‌های پایتخت گفت: از ابتدا قانونگذار برای نمای ساختمان الزام به صدور پروانه کرده بود اما عملا اجرا نمی‌شد و از دهه ۹۰ با مصوبات شورای شهر و شورای‌عالی معماری و کمیته‌های نما به طور کلی استفاده از نمای کامپوزیت ممنوع است. وی که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، با بیان اینکه حادثه بیمارستان گاندی نشان داد اگر کوتاهی کنیم واقعا ممکن است پیامدهای غیرقابل جبرانی برای شهر ایجاد شود، تأکید کرد: به همه شهروندانی که نمای ساختمان آنها کامپوزیت است و می‌خواهند تغییر دهند، اعلام می‌کنم که ما نمای استاندارد بدون هزینه خدمت‌شان تقدیم می‌کنیم،  همچنین برای تغییر نما هیچ‌گونه هزینه‌ای از سوی شهرداری تهران دریافت نمی‌شود.
***
احکام رتبه جدید معلمان تا پایان امسال صادر می‌شود
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: احکام کارگزینی معلمانی که بعد از رسیدگی به اعتراضات، ارتقای رتبه داشتند، بتدریج تا پایان امسال صادر می‌شود. علی فرهادی در گفت‌وگو با تسنیم درباره دلایل عدم صدور حکم کارگزینی برخی معلمان برای اعمال رتبه جدید اظهار کرد: اعتراضات رتبه‌بندی شامل چند مرحله بود، از جمله ثبت اطلاعات، رسیدگی به اعتراضات، اعلام نتایج، صدور مجوز تغییر رتبه به استان و صدور حکم کارگزینی معلمان. وی افزود: معلمانی که رتبه جدید خود را در سامانه مشاهده می‌کنند اما حکم کارگزینی برای آنها صادر نشده است، احکام آنها بزودی توسط مناطق آموزش‌و‌پرورش صادر خواهد شد. روند کار به این شکل است که پس از اعطای مجوز به استان، مناطق براساس رتبه جدید حکم کارگزینی را صادر می‌کنند. معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: در برخی موارد تغییر رتبه انجام شده است اما مجوز آن هنوز صادر نشده است چون باید پرونده‌ها را به هیات ممیزه ببریم و در آنجا تأیید کنیم. فرهادی اضافه کرد: تا پایان سال احکام کارگزینی برای رتبه جدید معلمان صادر می‌شود، رتبه‌بندی فرآیندی ادامه‌دار است و باید معلمان جدید را هم وارد این جریان و رتبه برای آنها صادر کنیم. وی در پاسخ به این سوال که اگر احکام جدید معلمان تا پایان سال صادر نشد، چه تضمینی از سوی شما وجود دارد که مطالبات معلمان بابت احکام رتبه‌بندی به «دیون» تبدیل نشود؟ متذکر شد: ان‌شاءالله تا پایان سال احکام را صادر می‌کنیم و اگر احیانا به سال بعد موکول شد، اجازه نمی‌دهیم به دیون برود.
***
دستگیری عاملان قدرتنمایی و تخریب خودروهای شهروندان
رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران از دستگیری عاملان قدرتنمایی و تخریب خودروهای شهروندان خبر داد. سرهنگ سعید راستی از دستگیری عاملان قدرتنمایی و تخریب چند دستگاه از خودروهای شهروندان در جنوب غرب تهران خبر داد و گفت: اراذل و اوباشی که در پی قدرتنمایی اقدام به تخریب چند دستگاه خودروی شهروندان در جنوب غرب تهران کرده بودند برای بازسازی صحنه، دیروز ۹ بهمن ماه ۱۴۰۲ به محل ارتکاب جرم در محدوده قصرالدشت بازگردانده شدند. 

Page Generated in 0/0046 sec