printlogo


کد خبر: 275642تاریخ: 1402/11/10 00:00
اختیار تعیین روز تعطیل به دولت واگذار شد
موافقت مجلس با تعطیلی 2 روز در هفته

لایحه افزایش اوقات فراغت خانواده‌ها جهت تحکیم بنیان خانواده و گرمی‌بخشی به فضای زندگی کارمندان و کارکنان دولت دیروز با موافقت نمایندگان مجلس به تصویب رسید. 
نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به موافقت نمایندگان مجلس با بررسی لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری به صورت اولویت‌دار در صحن علنی مجلس گفت: بر اساس متن این لایحه مقرر شد تعطیلات پایان هفته به ۲ روز افزایش یابد. البته تعیین روز تعطیل و اینکه پنجشنبه باشد یا شنبه، در اختیار و بر عهده دولت است و ما در مجلس تنها تعطیلی ۲ روز را تصویب کردیم. عباس گودرزی با اشاره به موافقت نمایندگان مجلس در صحن علنی دیروز مجلس با بررسی لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری به صورت اولویت‌دار عنوان کرد: این لایحه در ماه‌های گذشته در کمیسیون اجتماعی مجلس مورد تصویب قرار گرفت و با توجه به اینکه ماه‌هاست در انتظار طرح و بررسی در صحن علنی مجلس است، امروز بر اساس تبصره یک ماده 100 قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، با امضای نمایندگان به رای گذاشته شد و بر اساس مصوبه امروز -‌دیروز‌- مقرر شد در نخستین جلسه رسمی صحن علنی مجلس در دستور کار قرار گیرد. 
نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در توضیح مواد این لایحه اضافه کرد: با توجه به محتوای مصوب در کمیسیون اجتماعی، بر اساس متن لایحه مقرر شد تعطیلات پایان هفته به ۲ روز افزایش یابد، البته همچنان که در لایحه هم روز آن مشخص نشده است، تعیین روز تعطیل و اینکه پنجشنبه باشد یا شنبه، در اختیار و بر عهده دولت است و ما در مجلس تنها تعطیلی ۲ روز را تصویب کردیم. 
گودرزی کاهش ۴ ساعته ساعات کاری را از دیگر مواد این لایحه خواند و افزود:  از طرفی ساعات کاری کارمندان را هم تقلیل و از 44 ساعت به 40 ساعت در هفته کاهش دادیم. به گفته نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس هدف نمایندگان مجلس از پیگیری این لایحه افزایش اوقات فراغت خانواده‌ها در جهت تحکیم بنیان خانواده و گرمی‌بخشی به فضای زندگی کارمندان و کارکنان دولت بوده و هست. 
گودرزی با تاکید بر اینکه همه کشورهای دنیا جز ایران و یک کشور دیگر، ۲ روز تعطیلات در هفته دارند، تصریح کرد: ما هم به جهت افزایش بهره‌وری و رضایت‌مندی و انگیزه کارکنان، همچنین در جهت تحکیم بنیان خانواده‌ها و توجه به اوقاتی که خانواده‌ها بتوانند بیشتر در کنار همدیگر باشند و از فرصت پایان هفته بهتر بهره ببرند، این مصوبه را پیگیری کردیم تا در نخستین جلسه صحن علنی مجلس در دستور کار قرار گیرد. پیش‌بینی می‌شود این لایحه با رای قاطعی تصویب و پس از تایید شورای نگهبان اجرا شود.

Page Generated in 0/0052 sec