printlogo


کد خبر: 275647تاریخ: 1402/11/10 00:00
اخبار

هر کیلو گوشت بوقلمون ۱۹۹ هزار تومان
قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تربار بر اساس نرخ‌نامه جدید سازمان میوه و تربار اعلام شد. بر اساس نرخ‌نامه سازمان میوه و تربار، قیمت گوشت بوقلمون هر کیلوگرم ۱۹۹ هزار تومان در میادین و بازارهای میوه و تربار اعلام شد.  هر کیلوگرم سینه بدون گردن با بال پوست و استخوان ۱۹۹، ران با پوست و استخوان (با استخوان کمر) ۲۱۳، ساق با پوست ۱۸۵، سینه با بال، گردن، پوست و استخوان ۱۸۰، فیله ۲۸۹، گردن بدون پوست ۱۵۰و لاشه کامل یا شقه (برش عمودی لاشه) لاشه بالای ۱۵ کیلوگرم ۱۶۴ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.
 همچنین هر کیلوگرم گوشت چرخ‌کرده ۲۷۵، بازو ۱۱۹ و بال ۸۷ هزار تومان به فروش می‌رسد. هر بسته پای بوقلمون پاک‌شده ۸۰۰ گرم ۱۲، جگر و دل تازه پاک‌شده ۴۰۰ گرمی ۴۵ و سنگدان پاک‌شده ۴۰۰ گرمی ۴۸ هزار تومان در حال فروش در میادین میوه و تربار است.
***
افزایش یک میلیارد دلاری مبادلات تجاری با ازبکستان در دستور کار
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در حال حاضر حجم مبادلات تجاری کشورهای ایران و ازبکستان ۵۰۰ میلیون دلار است، گفت: رسیدن این حجم مبادلات به عدد یک میلیارد دلار انتظار بالایی نیست و قابل دستیابی است.
 عباس علی‌آبادی در نشست با «فریدالدین نصریوف» سفیر جدید ازبکستان با اشاره به حجم مبادلات محدود تجاری بین ۲ کشور گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس‌جمهور ازبکستان خواستار گسترش روابط ۲ کشور در زمینه‌های تجاری، حمل‌ونقل، علم و فناوری و گردشگری شدند.
 در حال حاضر حجم مبادلات تجاری ۲ کشور حدود ۵۰۰ میلیون دلار است که رسیدن این حجم مبادلات به عدد یک میلیارد دلار انتظار بالایی نبوده و قابل دستیابی است. 
***
واردات ۵۰۰ میلیون دلار گوشت قرمز به کشور در ۱۰ ماه
بر اساس آمار‌های گمرک، از ابتدای سال تاکنون حدود ۵۰۰ میلیون دلار گوشت قرمز وارد کشور شده که این رقم رشد قابل توجهی نسبت به سال قبل داشته است. بررسی آمارهای گمرک ایران نشان می‌دهد در 10 ماه ابتدایی سال جاری حدود 33 هزار تن گوشت مرغ به ارزش 75 میلیون دلار  از طریق گمرکات مختلف ترخیص شده است. این درحالی است که سال گذشته 56 هزار تن  به ارزش 99 میلیون دلار وارد کشور شده بود. بر این اساس واردات گوشت مرغ به لحاظ وزنی حدود 40 درصد کاهش یافته است. از سوی دیگر تاکنون حدود 25 هزار تن گوشت قرمز سبک به ارزش 195 میلیون دلار وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجهی داشته است. لازم به ذکر است تا پایان دی‌ماه گوشت قرمز سرد سنگین نیز به میزان 67 هزار تن و با ارزش300 میلیون دلار از گمرکات ترخیص شده است.
***
اعتبارسنجی وارد صنعت بیمه‌ می‌شود
برای استفاده از خدمات اعتبارسنجی تفاهمنامه‌ای میان بیمه مرکزی و شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران امضا شد. با امضای این تفاهمنامه، زمینه برای بهره‌مندی صنعت بیمه ایران از کارکرد‌ها و کاربرد‌های اعتبارسنجی فراهم شد. مفاد این تفاهمنامه در ۳ محور شامل ارسال اطلاعات شرکت‌های بیمه از سوی بیمه مرکزی به شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران و ارائه خدمات مشاوره، تولید انواع مدل‌های امتیاز اعتباری صنعت بیمه و محاسبه انواع ریسک از طرف شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری خواهد بود.
 علی استاد‌هاشمی، رئیس کل بیمه مرکزی ایران در مراسم امضای این تفاهمنامه گفت: ایجاد بستری برای اعتبارسنجی مشتریان صنعت بیمه در مرحله نخست و سپس رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه، اهمیت بالایی دارد. استاد‌هاشمی افزود: با اجرای اعتبارسنجی در صنعت بیمه، بسیاری از فعالیت‌های شرکت‌های مرتبط تسهیل می‌شود. 
او ادامه داد: از راهنمایی‌ها و مشاوره‌های شرکت رتبه‌بندی اعتباری ایران در تولید مدل‌های مختلف امتیاز اعتباری ویژه بیمه استفاده می‌کنیم. رضا قاسم‌پور، مدیرعامل شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران نیز در این مراسم اعلام کرد: این تفاهمنامه شروع ارزشمندی برای ورود صنعت بیمه ایران به عرصه اعتبارسنجی است. وی افزود: با طراحی مدل‌های ویژه صنعت بیمه می‌توان ریسک مشتریان جهت منعطف کردن نرخ انواع بیمه‌نامه‌ها را محاسبه کرد. او در پایان گفت: استفاده صنایع مختلف از اعتبارسنجی در دنیا از 200 سال پیش آغاز شده و اکنون بزرگ‌ترین مصرف‌کننده اعتبارسنجی در جهان، صنعت بیمه است.

Page Generated in 0/0062 sec