printlogo


کد خبر: 275648تاریخ: 1402/11/10 00:00
اخبار

حکم اعدام ۴ عضو تیم تروریستی موساد در ایران اجرا شد
حکم اعدام ۴ عضو تیم عملیاتی سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی که سال گذشته در جریان اجرای عملیات بمب‌گذاری در اصفهان دستگیر شدند، صبح روز گذشته اجرا شد. به گزارش مرکز رسانه قوه‌قضائیه، مردادماه سال گذشته وزارت اطلاعات ضمن صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اعضای یک تیم عملیاتی مرتبط با سرویس موساد که از مسیر اقلیم کردستان عراق به صورت غیرقانونی وارد کشور شده بودند و قصد انجام عملیات بمب‌گذاری در یک کارخانه تولید تجهیزات وابسته به وزارت دفاع در اصفهان را داشتند، قبل از عملیات، توسط سرباز‌ان گمنام امام زمان(عج) دستگیر شدند. پرونده چهار عضو اصلی این تیم پس از انجام تحقیقات، برای رسیدگی به دادگاه انقلاب اسلامی ارجاع شد و در نهایت در تاریخ ۲۷ شهریور ۱۴۰۲، حکم اعدام این ۴ نفر به اتهام همکاری اطلاعاتی به نفع رژیم غاصب صهیونیستی صادر شد. این پرونده بعد از فرجام‌خواهی متهمان در دیوان عالی کشور مجددا مورد بررسی قرار گرفت و شعبه رسیدگی‌کننده در دیوان‌عالی ضمن رد فرجام‌خواهی متهمان، حکم دادگاه انقلاب اسلامی را تایید کرد که حکم اعدام این ۴ تروریست، صبح روز گذشته اجرا شد.
***
وزیر اطلاعات:
پاسخ مقاومت به متجاوزان آمریکایی با صلاحدید خودش است
وزیر اطلاعات گفت: مقاومت در منطقه براساس آنچه تصمیم و سیاست خودش است نسبت به حضور تجاوزگرانه آمریکا واکنش و پاسخ می‌دهد.
حجت‌الاسلام سیداسماعیل خطیب در حاشیه «اجلاسیه شهدای اطلاعات و گرامیداشت سالروز شهادت سرلشکر شهید حسن باقری» در دانشگاه انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: اقدامات انصارالله و مقاومت در منطقه نشان‌دهنده اراده و جهادگری مسلمانان است. وی ادامه داد: همان‌گونه که پیامبر اکرم(ص) در صدر اسلام و در جنگ‌ها با دشمنان مقابله می‌کرد امروز نیز انصارالله و مقاومت در مقابل همه کفر، نفاق و شرک ایستاده‌اند. وزیر اطلاعات درباره ترور مستشاران نظامی عنوان کرد: مقاومت در منطقه براساس آنچه تصمیم و سیاست خودش است نسبت به حضور تجاوزگرانه آمریکا اقدام کرده و به هر اقدامی که تشخیص بدهد، عمل می‌کند.
***
تجهیز یگان‌های پدافندی به نسل جدید پهپادها در آینده نزدیک
امیر علیرضا صباحی‌فرد از منطقه پدافند هوایی جنوب غرب ارتش بازدید کرد و آمادگی تجهیزاتی و توان دفاعی این یگان را مورد ارزیابی قرار داد. فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در این بازدید اظهار کرد: رشد و ارتقای سامانه‌های بومی پدافند در دستور کار جدی پدافند هوایی ارتش است و نقش منحصربه‌فرد پدافند در دفاع از مرزهای هوایی کشورمان بر کسی پوشیده نیست. وی با اشاره به خودکفایی کامل پدافند در زمینه تجهیزات راداری، موشکی و پهپادی اذعان داشت: پیشرفت فناوری در مجموعه پدافند همگام با دانش روز در حال ارتقا و بهینه شدن است و بخش گسترده‌ای از این تجهیزات در داخل کشور طراحی و تولید می‌شود. امیر صباحی‌فرد بیان کرد: یگان‌های پدافندی در آینده نزدیک به نسل جدیدی از پهپادها با ماموریت‌های مختلف رزمی تجهیز می‌شوند که توان دفاعی و بازدارندگی کشورمان را چند برابر افزایش می‌دهد. فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش انجام مداوم رزمایش‌های متعدد را در آمادگی پدافند حائز اهمیت دانست و گفت: پدافند همواره جلوتر از تهدیدات در حال حرکت است.
***
تأیید صلاحیت بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ داوطلب در استان تهران
رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ داوطلب در این استان تایید صلاحیت شده‌اند.
به گزارش ایسنا، سیدعباس جوهری با اشاره به تایید صلاحیت ۲۰۸ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ مرحله توسط شورای نگهبان در استان تهران اظهار کرد: تاکنون ۲ هزار و ۷۰۸ داوطلب در استان تهران تایید صلاحیت شده‌اند. وی ادامه داد: تاکنون ۵۱ درصد داوطلبان در استان تهران تایید صلاحیت شده‌اند که رشد ۱۷ درصدی نسبت به دوره قبل انتخابات مجلس داشته است. جوهری در پایان گفت: روز ۱۹ بهمن نتیجه نهایی بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان اعلام خواهد شد.
***
رئیس سازمان بسیج مستضعفان:
امسال ۵۰ هزار یادواره شهدا در کشور برگزار شده است
رئیس سازمان بسیج مستضعفان گفت: امسال ۵۰ هزار یادواره مردم‌پایه و 10 کنگره ملی در سراسر کشور برای شهدا برگزار شده است. همچنین علاوه بر برگزاری این یادواره‌ها مواردی همچون تولید کتاب، فیلم و... نیز از جانب ملت ایران خلق شده است. سردار غلامرضا سلیمانی در اجلاسیه شهدای اطلاعات و گرامیداشت سالروز شهادت سرلشکر شهید حسن باقری که در سالن همایش دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهید حاج‌قاسم سلیمانی گفت: این مراسم هر ساله در سالروز شهادت شهدای اطلاعات سپاه برگزار می‌شود، امسال نیز افتخار داریم این مراسم را با حضور پیشکسوتان و جوانان برگزار کنیم. وی عنوان کرد: مردم ایران از فرهنگ ایثار و شهادت الگو گرفته و در تمام مسیر‌ها از آن بهره‌مند می‌شوند و ما نیز خداوند را شاکر هستیم فرزند چنین ملتی بوده که همگام با شهدا حرکت می‌کنند. سلیمانی افزود: برای سال آینده پیش‌بینی شده تا این ‌مراسم ‌به صورت کنگره ‌ملی برگزار شود. مردم ‌کشورمان فرهنگ ‌ایثار و شهادت را منشأ خود قرار داده تا به قله‌های رفیع تمدن نوین اسلامی دست یایند و در برابر همه استکبار که علیه انقلاب اسلامی صف‌آرایی‌ کرده به پیروزی برسند.

Page Generated in 0/0051 sec