printlogo


کد خبر: 275672تاریخ: 1402/11/11 00:00
گفت‌وگوی «وطن امروز» با محمد نوری پس از اختلاف علنی بین سرمربی و‌ مدیر
حق را به نکونام می‌دهم

زهره فلاح زاده: تیم استقلال هنوز هم غرق در حاشیه است و درست مثل ابتدای فصل، در زمان نقل‌وانتقالات درگیر اختلافات بین مدیر و سرمربی است. علی خطیر که نتوانست در نقل‌وانتقالات اول فصل عملکرد خوبی از خود به جا بگذارد، در تعطیلات نیم‌فصل هم تا این لحظه نتوانسته غیر از رافائل سیلوا، مدافع برزیلی سابق آبی‌ها، با بازیکنی به توافق برسد. همین امر باعث شد جواد نکونام مخالف رفتن به اردو در امارات شود. مخالفت سرمربی استقلال منجر به اطلاعیه‌ای از سوی باشگاه شد و متن آن به‌گونه‌ای بود که کنایه‌هایی به نکونام‌ زده شده و همین امر سکوت او را شکست و مصاحبه آتشینی علیه مدیریت انجام داد. نکونام در این مصاحبه از بسته نشدن تیم، بی‌توجهی مدیران و اخبار کذبی که  از روند مذاکرات با بازیکنان مدنظر او منتشر می‌شود، صحبت کرد. حرف‌های سرمربی آبی‌ها بخوبی نشان داد تعاملی بین او و مدیر باشگاه برقرار نیست‌. البته باید حق را به نکونامی داد که توانسته تیم‌ پر از ایرادش را صدرنشین نیم‌فصل اول کند. «وطن امروز» در این رابطه و اتفاقات به وجود آمده با محمد نوری، پیشکسوت استقلال گفت‌وگو کرد. 
***
* باشگاه استقلال صبح روز دوشنبه اطلاعیه داد متاسفانه جواد نکونام با اردوی امارات مخالفت کرده است. به نظر می‌آید در این بیانیه به سرمربی کنایه زده‌اند. بعد از این اطلاعیه، نکونام مصاحبه‌ای انجام داد و در رابطه با عملکرد ضعیف مدیر صحبت کرد؛ حق با چه کسی است؟
حق صددرصد با جواد نکونام است. با وجود تمام حاشیه‌ها، نامهربانی‌ها و عدم جذب بازیکن، این کار بزرگ جواد نکونام و درایت کادر فنی بود که تیم را قهرمان نیم‌فصل کردند. هنر مدیر و باشگاه این است که بتواند بازیکن جذب کند. بازیکنانی که 70 -60 درصد در لیگ ما توانایی دارند هم در لیست سوم بودند که همان‌ها هم جذب نشدند. نکونام باید هم ناراحت باشد و کار درستی کرد که به اردوی امارات نرفت. بازیکن جدید باید باشد که این اردو به هماهنگی بین نفرات کمک کند. 
* جواد نکونام از قبل اعلام کرده بود اگر بازیکن جذب نشود به اردو نمی‌رویم. یعنی علی خطیر باخبر نبوده است که آن بیانیه کنایه‌آمیز منتشر می‌شود؟
بعید است ایشان باخبر نبوده باشد. وقتی بازیکنی اضافه نشود، رفتن به اردو بی‌فایده است.‌ من هم جای او بودم، همین عقیده را داشتم و با این شرایط به اردو نمی‌رفتم. صددرصد نکونام به ایشان اعلام کرده بود که تنها در صورت جذب بازیکن جدید به اردو می‌رویم. 
* نکونام در این مصاحبه گفته «بیانیه‌ای که باشگاه داد مشخص کرد می‌خواهند من نباشم»؛ شما نظرتان در رابطه با این صحبت نکونام چیست؟
اوایل فصل هم حواشی‌ای ایجاد شد و دوست نداشتند نکونام باشد. می‌خواستند گزینه خودشان را بیاورند اما حمایت هواداران این اجازه را به آنها نداد. بعد هم منتظر بودند نکونام 6 - 5 بازی نتیجه نگیرد تا بلافاصله اخراجش کنند اما خدا به نکونام کمک کرد و با درایتی که او و کادرش داشتند، توانستند نتیجه بگیرند. همین امر باعث شد پروژه کنار زدن او شکست بخورد. 
* سرمربی استقلال ۳ لیست به مدیریت داده اما هنوز خبری از جذب بازیکن نیست؛ این نشان ناکارآمدی مدیران باشگاه نیست؟
لیست اولی که داد حالا لژیونر بودند که یا خودشان نخواستند بیایند یا مدیران نتوانستند مذاکره و برنامه‌ریزی کنند اما در لیست دوم و سوم مدیران می‌توانستند هنرشان را نشان دهند و حداقل 3-2 بازیکن جذب کنند‌ اما باز هم نتوانستند. بازیکنان تیم‌های ذوب‌آهن و گل‌گهر را هم نتوانستند یا نخواستند به خدمت بگیرند‌. این یک نقطه سیاه در کارنامه مدیریت باشگاه است، در واقع ضعف بزرگی از خود نشان دادند که هواداران قطعاً این رفتار را نمی‌بخشند‌. 
* با توجه به اینکه به طور واضح مشخص شد تعاملی بین مدیر و سرمربی نیست و این اختلافات در ادامه به تیم ضربه می‌زند، کدام‌یک باید به فکر رفتن باشند؟
ماندنی باید جواد نکونام باشد. هواداران به دلیل ایستادگی و جوانمردی‌ای که اول فصل نکونام از خود نشان داد، پشت او هستند. بازی‌های خوبی تیم او انجام داد و حتی می‌توانست نیم‌فصل را هم بدون باخت پشت سر بگذارد (اگر آن اشتباه داوری مقابل سپاهان نبود و باختی تحمیل نمی‌شد). من فکر می‌کنم تیمش موفق بوده و دلیلی وجود ندارد او از تیم جدا شود. 
* شما به عملکرد علی خطیر چه نمره‌ای می‌دهید؟
هفته پیش در یک برنامه تلویزیونی که میهمان بودم، منتظر عملکرد او در نقل‌وانتقالات بودیم و گفتم از ۲۰ به او نمره ۱۰ می‌‌دهم. عملکرد او اصلاً خوب نبوده است. در این برهه که جواد صبرش لبریز و اختلافات بیشتر شده، نمره پایین ۵ می‌‌دهم. مردم دغدغه استقلال را دارند. ایشان رفته مشهد کنار کسی که در این سال‌ها علیه استقلال بوده و عکسی از این دیدار منتشر شده است. هواداران از این مساله ناراحتند که چرا ایشان باید کنار این فرد حاضر شود. دغدغه مردم الان بستن تیمی قدرتمند است، نه اینکه سفر به شهر دیگر و دیدار با فردی که همیشه علیه تیم ما بوده است. 
* در رابطه با تیم‌ ملی هم کوتاه صحبت کنیم. در مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با سوریه بازی داریم؛ به نظر شما می‌توان این تیم را شکست داد؟
در مرحله حذفی بازی داریم و نباید سوریه را دست‌کم بگیریم. شگفتی‌های زیادی در این جام دیدیم. بازی با هنگ‌کنگ باید درس عبرتی برای ما باشد. روی کاغذ راحت می‌توانیم سوریه را شکست دهیم اما نباید این تیم را ضعیف قلمداد کنیم و باید قدرتمند مقابل آنها ظاهر شویم تا به امید خدا از این مرحله هم عبور کنیم‌. با توجه به ضعف کره‌جنوبی و ژاپن، حق تیم ما هست که امسال به جام قهرمانی برسد. 

Page Generated in 0/0065 sec