printlogo


کد خبر: 276668تاریخ: 1402/11/12 00:00
پیکر ۳۰ نفر از مردم بیت‌لاهیا که با دست‌های بسته توسط نیروهای صهیونیست اعدام شده‌اند پیدا شد
جنایت‌ داعش‌گونه

گروه بین‌الملل: در ادامه جنایت در باریکه نوار غزه، تصاویری از پیدا شدن جنازه 30 نفر از مردم غیرنظامی در بیت لاهیا منتشر شده است که با دست بسته توسط نیروهای نظامی ارتش اسرائیل اعدام شده‌اند. این تصاویر در کنار جنایت‌های روزانه اسرائیل علیه مردم غزه نشان‌دهنده نسل‌کشی بزرگ در این باریکه است.
«پس از خروج نظامیان اسرائیلی از مدرسه خلیفه بن زاید در بیت‌لاهیا، اجساد حدود ۳۰ نفر در این مدرسه در حالی که در کیسه‌های پلاستیکی پیچیده و زیر شن‌ها دفن شده بودند، پیدا شد». این بخشی از گزارش تصویری شبکه الجزیره از تازه‌ترین جنایت رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه است. برخی منابع رسانه‌ای نیز گزارش دادند این اجساد متعلق به حدود ۳۰ نفر است که با دست‌های بسته و در حالی که چشم‌بند روی چشم‌های‌شان گذاشته شده بود، اعدام و در کیسه‌های پلاستیکی زیپ‌دار مشکی پیچیده و در شن‌ها دفن شده‌اند. این نخستین‌بار نیست که رژیم صهیونیستی مرتکب چنین جنایتی در بیت‌لاهیا می‌شود. چندی پیش نیز نظامیان اسرائیلی بعد از ربودن ده‌ها فلسطینی از یک مدرسه سازمان‌ملل در این شهر، آنها را برهنه و برخی را اعدام کردند و بقیه را به یک پایگاه نظامی انتقال دادند. برخی کاربران فضای مجازی با انتشار تصاویر این جنایت، آن را با جنایات داعش در سوریه و عراق مقایسه کردند. 
جنبش مقاومت اسلامی حماس در واکنش به پیدا شدن اجساد شماری از شهدا در شمال نوار غزه با دستان و چشمان بسته تاکید کرد: هر روز گوشه تازه‌ای از جنایات بی‌وقفه دشمن صهیونیستی در حق ساکنان نوار غزه برملا می‌شود که آخرین مورد آن جنایتی است که باشگاه اسیر فلسطین آن را مستندسازی کرده است و شهروندان فلسطینی نیز آن را روایت کرده‌اند. اقدام ارتش صهیونیستی به اعدام حدود 30 فلسطینی در یکی از مدارس بیت لاهیا در شمال نوار غزه در حالی که دستان‌شان بسته بوده و چشم‌بند به چشم داشته‌اند، نشان می‌دهد دشمن صهیونیستی با اعدام میدانی فلسطینیان پس از شکنجه و آزار و اذیت آنان، دست به یک جنایت بزرگ زده است.
حماس در بیانیه‌ای سازمان‌های حقوقی را به مستندسازی این جنایت وحشیانه به منظور محاکمه ارتش و سران جنایتکار «اسرائیل» که لحظه‌ای دست از قتل و کشتار و نسل‌کشی مردم غزه بدون هرگونه اعتنا به تصمیمات اخیر دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه درباره توقف نسل‌کشی و پاکسازی نژادی برنمی‌دارند، فراخواند. این بیانیه می‌افزاید: این جنایت وحشیانه و دیگر جنایاتی که نازی‌های عصر در حق ملت فلسطین مرتکب شدند، همیشه دامنگیر آنان خواهد بود و روزی خواهد آمد که آنها به خاطر این جنایات وحشیانه که بشریت در دوره معاصر به خود ندیده، محاکمه و مجازات خواهند شد. از سوی دیگر صوتی از دختر بچه‌ای به نام هند توسط هلال‌احمر غزه منتشر شده است که بسیار تکان‌دهنده است. هلال‌احمر فلسطین با ابراز نگرانی عمیق نسبت به جان دختربچه 7 ساله فلسطینی اعلام کرد که سرنوشت هند رجب و کادر آمبولانس هلال‌احمر که دیروز برای نجات وی در غزه رفته بودند، هنوز مشخص نیست.
هلال‌احمر فلسطین اعلام کرد تماس با نیروهای آمبولانسی که برای نجات هند رجب (۷ ساله) ساکن غزه رفته بودند، قطع شده است. هند پس از هدف قرار گرفتن خانواده‌اش توسط رژیم صهیونیستی در داخل یک وسیله نقلیه تنها مانده بود.

Page Generated in 0/0058 sec