printlogo


کد خبر: 276670تاریخ: 1402/11/12 00:00
اخبار

تکلیف بنزما مشخص شد
روزنامه الریاضیه عربستان اعلام کرد تکلیف
کریم بنزما مشخص شد و او با الاتحاد فصل را ادامه خواهد داد. سرانجام بعد از کش‌وقوس‌های زیاد، تکلیف بنزما با الاتحاد عربستان مشخص شد. با وجود آنکه گمانه‌زنی‌های زیادی درباره جدایی کریم بنزما از الاتحاد به گوش رسید اما در نهایت گایاردو تصمیم گرفت این بازیکن فرانسوی را به تیم فراخواند. روزنامه معتبر الریاضیه عربستان اعلام کرد گایاردو بنزما را بخشیده است و با بازگشت او به تمرین موافقت کرد و به این ترتیب او در ادامه فصل برای الاتحاد به میدان خواهد رفت. گایاردو، سرمربی آرژانتینی الاتحاد به دلایل انضباطی اجازه همراهی به بنزما را در اردوی دوبی نداد و برنامه ویژه تمرینی را برای این بازیکن در جده در نظر گرفت. سرانجام بعد از چند جلسه تمرین انفرادی، گایاردو با بازگشت بنزما به تمرین گروهی موافقت کرد. بنزما تابستان تصمیم به جدایی از رئال‌مادرید گرفت تا پیراهن الاتحاد را بر تن کند. او در ۲۰ بازی که برای الاتحاد به میدان رفته موفق به زدن ۱۲ گل و دادن ۵ پاس گل شده است.
***
2 ستاره شمس‌آذر در راه سپاهان
2 بازیکن تاثیرگذار تیم شمس‌آذر به سپاهان خواهند رفت. باشگاه سپاهان برخلاف انتظار که گفته می‌شد نقل و انتقالات را با جذب مدافع میانی شروع و خط دفاعی خود را تقویت خواهد کرد، فعلا در فاز هجومی مشغول خرید بازیکن است و پس از توافق نهایی و جذب علی‌اصغر اعرابی، مراحل عقد قرارداد با یک بازیکن دیگر شمس‌آذر قزوین هم را پیش برد. رحمان جعفری، مهاجم شمس‌آذر قزوین که در مسابقه هفته پایانی نیم‌فصل اول لیگ برتر مقابل سپاهان نمایش درخشانی داشت و توانست گلزنی کند و خطرناک ظاهر شود، مورد توجه ژوزه مورایس قرار گرفت و باشگاه سپاهان هم در همین راستا برای جذب وی اقدام کرد و با او به توافق نهایی دست یافت. این مهاجم سرعتی که سال گذشته هم در شمس‌آذر قزوین عضویت داشت و توانست نمایش درخشانی در خط حمله این تیم ارائه کند، 24 گل به ثمر رساند و آقای گل لیگ دسته اول شود، همچنین نقش اساسی در صعودشان به لیگ برتر داشته باشد، در دور برگشت این فصل باید با پیراهن سپاهان به میدان برود. رحمان جعفری پس از کسب عنوان آقای گلی در لیگ یک و شکستن رکورد محمد عباس‌زاده، در دور رفت لیگ برتر هم نمایش خوب خود را ادامه داد و توانست 5 پاس گل بدهد که آخرین گل او برابر سپاهان بود و منجر به شکست طلایی‌پوشان شد اما حالا قرار است به جمع شاگردان ژوزه مورایس اضافه شود. باشگاه سپاهان پس از توافق با شمس‌آذر برای جذب علی‌اصغر اعرابی، توانست برای دریافت رضایتنامه رحمان جعفری هم به موفقیت برسد تا ۲ خرید ابتدایی طلایی‌پوشان اصفهان در نقل و انتقالات زمستانی از تیم قزوینی باشد. جعفری پس از تجربه حضور در نساجی مازندران، پدیده مشهد و شمس‌آذر قزوین، حالا یک انتقال بزرگ را تجربه خواهد کرد و قرار است پیراهن سپاهان را بر تن کند و وارد رقابت با ستاره‌هایی مثل شهریار مغانلو، رضا اسدی، رضا شکاری و... برای رسیدن به ترکیب شود.
***
الناز کمپانی رکورد ملی ماده ۶۰ متر مانع را شکست
در جریان برگزاری رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن قهرمانی باشگاه‌های کشور، الناز کمپانی موفق شد رکورد ملی ماده ۶۰ متر مانع را جا‌به‌جا کند. به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوومیدانی، صبح روز چهارشنبه و در جریان برگزاری سومین روز رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن قهرمانی باشگاه‌های کشور، الناز کمپانی ورزشکار تیم چادرملو اردکان موفق شد رکورد ملی ماده ۶۰ متر مانع را جابه‌جا کند. بر همین اساس، این دونده مانع رو کشورمان موفق شد با ثبت حدنصاب 8.39 ثانیه زودتر از سایر رقبا از خط پایان عبور کند و ضمن کسب عنوان قهرمانی رکورد ملی این ماده را نیز ارتقا دهد. گفتنی است حد نصاب ملی قبلی این ماده با زمان 8.43 ثانیه (22/10/1402- تهران) در اختیار خود کمپانی بود. لازم به ذکر است این حد نصاب جدید ملی پس از منفی شدن آزمایش دوپینگ الناز کمپانی ثبت نهایی خواهد شد.
***
بازگشت وحید امیری به تمرینات پرسپولیس
پرسپولیس در شروع نیم‌فصل دوم رقابت‌های فوتبال ایران، یک بازیکن کلیدی خود را بار دیگر در اختیار خواهد داشت. به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، مصدومیت‌ها در نیم‌فصل نخست رقابت‌ها، پرسپولیس را بسیار آزار داد و ترکیب عالی تیم را دچار کمبودهایی کرد. حال در کنار 2 بازیکن جدیدی که به خدمت پرسپولیس درآمده‌اند، یکی از مهره‌های کلیدی تیم نه تنها مصدومیت را پشت سر نهاده است که در تمرینات و اردوی دوبی، آمادگی خود را به رخ می‌کشد.
وحید امیری، بازیکنی است که چه در پرسپولیس و چه در تیم ‌ملی نه تنها خود همواره مهره موثری است بلکه دوندگی، تجربه و جابه‌جایی‌های مداوم او در حمایت از دیگر بازیکنان، باعث تأثیرگذاری بیشتر آنها می‌شود.
از اتفاقات خوب اردوی پرسپولیس در دوبی، آمادگی روزافزون وحید امیری در تمرینات است تا برای نیم‌فصل دوم، امیدوار به حضور تمام عیار و صددرصدی کاپیتان دوم پرسپولیس باشیم.

Page Generated in 0/0060 sec