printlogo


کد خبر: 276744تاریخ: 1402/11/15 00:00
اخبار

تقدیر از 5 فعال رسانه‌ در دومین دوره جایزه «قلم مقدس»
دومین دوره اعطای نشان روزنامه‌نگار تراز انقلاب اسلامی با عنوان «قلم مقدس» و یادمان مرحوم رضا مقدسی روزنامه‌نگار فقید، دیروز با حضور مسؤولان وزارت ارشاد و اهالی رسانه برگزار شد. در بخشی از این مراسم، بیانیه دومین دوره اعطای نشان روزنامه‌نگار تراز انقلاب اسلامی توسط علیرضا ملکیان، عضو هیات‌رئیسه داوران قرائت شد.
در این میان از تعدادی از اهالی رسانه و خبرنگاران توسط محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسؤولان تقدیر و نشان قلم مقدس نیز به آنان اعطا شد.
 در همین راستا نیز از حسین شریعتمداری مدیرمسؤول روزنامه کیهان، عبدالله گنجی مدیرمسؤول سابق روزنامه‌های جوان و همشهری، کاظم انبارلویی سردبیر پیشین روزنامه رسالت، پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس و مسعود شجاعی طباطبایی مدیر خانه کاریکاتور ایران  تقدیر شد. در این نشست همچنین از زحمات میترا لبافی، خبرنگار صداوسیما تقدیر به عمل آمد.
***
چهره‌های قدیمی تلویزیون میهمان این هفته «برمودا»
«برمودا» به میزبانی کامران نجف‌زاده این هفته میزبان چهره‌های قدیمی تلویزیون است؛ شخصیت‌هایی که سال‌ها در برنامه‌های تولیدی، سرگرمی و حوزه اخبار هواشناسی، صداوسیما را همراهی کرده‌اند اما مدتی است مخاطبان تلویزیون گفت‌وگویی از آنها نخوانده و نشنیده‌اند. امیرحسین مدرس، مریم کاویانی و محمد اصغری شنبه تا دوشنبه میهمان تاک شوی جدید شبکه نسیم می‌شوند تا با چالش‌های متفاوت این برنامه مواجه شوند. 
«برمودا» با شعار «به وقت پیدا شدن»، محیطی دوستانه را برای مهمانان خود ایجاد می‌کند و با چالش‌هایی که در هر برنامه طراحی خاص خود را دارد، مهمان‌های خود را در موقعیت‌های غافلگیرکننده‌ای قرار می‌دهد. 
تاک شوی کامران نجف‌زاده به تهیه‌کنندگی محسن نجفی‌سولاری و کامران شهریوری هر هفته شنبه، یکشنبه و دوشنبه ساعت ۲۰ راهی آنتن شبکه نسیم می‌شود.
***
وزیر فرهنگ در بازدید از نمایشگاه تجسمی فجر:
آثار هنرمندان واکنش به دغدغه‌های داخلی و جهانی بود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر جمعه ۱۳ بهمن‌ در جریان بازدید از نمایشگاه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در جمع خبرنگاران، ضمن قدردانی از هنرمندان هنرهای تجسمی برای خلق یک جشنواره کم‌نظیر، گفت: این نمایشگاه در کنار تمام خلاقیت‌های هنری، به دغدغه‌ها و مسائل روز جامعه ایرانی و جهانی توجه کرده است. همچنین هنرمندان با استفاده از ظرفیت رسانه‌های هنری جدید به ‌صورت ویژه به مساله غزه پرداخته‌اند. 
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در بخش دیگری از سخنان خود موضوع «جوانی جمعیت» در آثار ارائه‌‌شده در نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر را مورد اشاره قرار داد و گفت: خوشبختانه در زمینه پیشرفت‌های عمومی کشور و دیگر موضوعات مهم، کارهای خوب و فاخری روی دیوار رفته که مایه افتخار است. 
او تاکید کرد: هرگاه در عرصه هنرهای تجسمی شکوه و رونق وجود داشته باشد، سایر هنرهای تصویری نیز ارتقا پیدا می‌کنند. جشنواره هنرهای تجسمی فجر یک رویداد خاص است که در رشته‌های گوناگون فعالیت می‌کند و هر رشته یک دبیر دارد. همچنین این جشنواره امسال در تمام استان‌های کشورمان یک دبیر دارد و خانواده بزرگی از هنرمندان ذیل این رویداد هنری جمع شده‌اند که به همه آنها خداقوت می‌گویم. 
در این بازدید، مجید شاه‌حسینی رئیس فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ، محمدحسین نیرومند مشاور وزیر فرهنگ در امور هنری و سینمایی، محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی، امیر عبدالحسینی دبیرکل فجر شانزدهم و محمدمهدی سموعی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ، محمدمهدی اسماعیلی را همراهی کردند.
***
عضویت در کتابخانه‌های عمومی در دهه فجر رایگان است
نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اعلام کرد به مناسبت فرارسیدن چهل‌وپنجمین دهه فجر انقلاب اسلامی، طرح عضویت رایگان و بخشودگی جرایم دیرکرد منابع در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور اجرا می‌شود. به این‌ترتیب علاقه‌مندان از ۱۲ تا ۲۲ بهمن فرصت دارند با مراجعه به سامانه سامان و پرتال‌های کتابخانه‌ای و دریافت کد تخفیف عضویت رایگان، به عضویت کتابخانه مورد نظر خود درآیند. 
در این طرح، اعضایی که منابع امانی‌شان شامل جرایم دیرکرد می‌شود، در صورتی که در بازه زمانی ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ به کتابخانه عودت دهند، مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی جرایم دیرکرد خواهند شد.
اعتبار کدهای تخفیف عضویت رایگان تا ۳۰ بهمن‌ خواهد بود و فهرست پرتال کتابخانه‌های عمومی در سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی نیز در نشانی www.samanpl.ir در دسترس است.

Page Generated in 0/0112 sec