printlogo


کد خبر: 276751تاریخ: 1402/11/15 00:00
اخبار

صدور رضایتنامه،  معضلی برای سرخ‌ها
مسؤولان تیم فوتبال پرسپولیس برای تقویت تیم خود با یک مهاجم برزیلی به توافق شخصی رسیده‌اند. تیم فوتبال پرسپولیس که در نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر با کسب ۳۰ امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی قرار گرفته به دنبال تقویت تیم خود در نیم‌فصل دوم است و از همین رو این تیم تاکنون عبدالکریم حسن را در خط دفاع و عیسی آل‌کثیر را در خط حمله به خدمت گرفته است. پرسپولیسی‌ها همچنین به دنبال جذب یک مهاجم هم هستند و با «ویلن موتا» مهاجم برزیلی تیم بانکوک‌یونایتد وارد مذاکره شده و رضایت این بازیکن برای حضور در پرسپولیس را به دست آورده‌اند اما مشکلی که برای حضور این مهاجم برزیلی در ایران وجود دارد عدم صدور رضایتنامه از سوی باشگاه تایلندی است. این بازیکن تا پایان فصل با تیم بانکوک قرارداد دارد و جدایی او منوط به رضایت مدیران این باشگاه است. قیمت موتا حدود ۴۰۰ هزار یورو است که مدیران پرسپولیس برای پرداخت آن مشکلی ندارند و با بودجه مدنظرشان برای جذب بازیکن مطابقت دارد اما هنوز نتوانسته‌اند نظر مدیران باشگاه بانکوک را برای صدور رضایتنامه جلب کنند. موتا آمار خوبی در تیم بانکوک از خود به ثبت رسانده و تاکنون در بازی‌های مختلف برای تیمش ۲۶ گل به ثمر رسانده است. این بازیکن سابقه حضور در تیم‌های ملی رده پایه برزیل را هم در کارنامه دارد و علاوه بر آن در لیگ دسته دوم عربستان نیز بازی کرده است.
***
خاک سریلانکا باز هم برای تنیس ایران طلا می‌شود؟
تیم دیویس کاپ ایران در سریلانکا به مصاف تیم دیویس کاپ استونی می‌رود.
تیم ملی تنیس ایران در پلی‌آف گروه 2 جهانی دیویس کاپ باید به مصاف تیم استونی برود. میزبانی این رقابت‌ها ابتدا به عهده ایران بود اما عدم تمایل استونی برای حضور در کشورمان باعث شد فدراسیون تنیس ایران با چالش‌هایی برای میزبانی این بازی مواجه شود.
در نهایت نیز با شکایت‌هایی که به دادگاه ورزش و فدراسیون جهانی شد، رای صادره مبنی بر این شد که این بازی باید با حفظ حق میزبانی ایران در کشور سوم برگزار شود.
فدراسیون تنیس ایران ابتدا کشور پاکستان را به عنوان میزبان معرفی کرد که این درخواست هم به دلیل شرایط خاص این کشور رد شد. سریلانکا گزینه بعدی فدراسیون ایران بود که در نهایت با موافقت فدراسیون جهانی همراه شد و حالا قرار است سریلانکا به عنوان کشور سوم میزبان دیدار دو تیم ایران و استونی باشد.
این بازی ابتدا قرار بود ۱۳ الی ۱۵ بهمن به میزبانی تهران برگزار شود ولی با توجه به اتفاقات رخ داده، تاریخ برگزاری این بازی به روزهای ۲۵ و ۲۶ اسفند موکول شد.
تیم تنیس دیویس کاپ ایران تابستان امسال در مسابقات سریلانکا دست به کار بزرگی زد و با شکست تمام مدعیان جواز حضور در مرحله پلی‌آف گروه 2 جهانی را برای نخستین بار کسب کرد. حالا باید منتظر ماند و دید آیا این بار هم تنیسورهای کشورمان در خاک سریلانکا موفق به شکست استونی خواهند شد یا خیر.
گفتنی است تیم‌ ملی کشورمان در صورت پیروزی در این دیدار می‌تواند همچنان جایگاه خود را در گروه 2 جهانی حفظ کند.
***
قرار گرفتن نام آزمون در لیست اروپایی رم
سرمربی جدید رم، نام مهاجم ایرانی جالوروسی را به لیست اروپایی این تیم برای مرحله حذفی مسابقات لیگ اروپا اضافه کرد. باشگاه رم به طور رسمی لیست این تیم برای شرکت در مرحله حذفی فصل جاری مسابقات لیگ اروپا را ارائه کرد که تغییرات قابل توجهی در این لیست توسط دانیله دروسی، سرمربی جدید جالورسی ایجاد شده است. اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) برای این باشگاه ایتالیایی در زمینه بازی جوانمردانه مالی یوفا، 12 میلیون یورو حاشیه مانور قرار داده است و در نتیجه انتخاب‌های دِروسی صرفاً بر اساس ملاحظات فنی انجام شده است نه اقتصادی. بر این اساس، در لیست جدید رم برای مرحله حذفی لیگ اروپا نام خریدهای جدید این تیم یعنی آنجلینو، توماسو بالدانزی و سردار آزمون اضافه و مهاجم ایرانی جایگزین آندره‌آ بلوتی در لیست جدید شده است. بلوتی در پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی به فیورنتینا قرض داده شد. نام دین هویسن و راسموس کریستنسن برای همراهی شاگردان دانیله دروسی در لیست اروپایی رم برای شرکت در مرحله حذفی لیگ اروپا قرار نگرفت. باشگاه رم ایتالیا پیش از این نام 2 خرید جدید خود یعنی سردار آزمون و راسموس کریستنسن را به ‌خاطر رعایت بازی جوانمردانه مالی در لیست خود برای بازی‌های مرحله گروهی فصل جاری مسابقات لیگ اروپا قرار نداده بود. طبق قوانین یوفا، باشگاه‌های اروپایی می‌توانند برای مراحل حذفی لیست اروپایی خود را تغییر دهند. سردار آزمون که تابستان اخیر با قرارداد قرضی یک ساله از بایرلورکوزن به رم پیوست، قدر فرصت‌های اندکی که ژوزه مورینیو (سرمربی وقت رم) در نیم‌فصل اول به او داد را به‌خوبی دانست و توانست اعتماد کادر فنی و هواداران این تیم را به خود جلب کند. رم در مرحله پلی‌آف لیگ اروپا (مرحله ماقبل یک‌هشتم نهایی) باید به مصاف فاینورد برود و احتمال رویارویی سردار آزمون و علیرضا جهانبخش نیز وجود دارد.

Page Generated in 0/0056 sec