printlogo


کد خبر: 276757تاریخ: 1402/11/15 00:00
اخبار

طرح غربالگری وضعیت اسکلتی عضلانی کودکان و نوجوانان آغاز شد
طرح غربالگری رایگان وضعیت اسکلتی، عضلانی کودکان و نوجوانان به مناسبت دهه فجر توسط جمعیت هلال‌احمر آغاز شد. حجت‌الاسلام حسینی‌المدنی، رئیس جوانان جمعیت هلال‌احمر روز گذشته درباره اجرای این طرح گفت: طرح برای کودکان و نوجوان اجرا می‌شود تا این افراد در بزرگسالی دچار مشکل نشوند و با حرکت اصلاحی مشکل اسکلتی - عضلانی را رفع کنیم. وی افزود: این طرح فقط فعلا در مرکز جامع توانبخشی هلال‌احمر در تهران و در فاز دوم در سایر استان‌ها اجرا می‌شود، همچنین این طرح دائمی خواهد بود و از امروز کلید خورد. وی اعلام کرد: این طرح غربالگری با همکاری آموزش‌و‌پرورش و معاونت پیش‌دبستانی جوانان هلال اجرا می‌شود. همچنین پیمان نامدار، معاون درمان و توانبخشی هلال‌احمر در مراسم افتتاح طرح غربالگری رایگان اظهار داشت: در هلال‌احمر جزو گروه‌های داوطلب‌محوریم و جوانان مهم‌ترین عنصر کارهای داوطلبانه هستند. وی گفت: طی سال‌های اخیر ۱۰ درصد تولید ناخالص ملی به بحث بهداشت و درمان اختصاص یافته و اگر پیشگیری شود، می‌توان این اعتبار را صرف زیرساخت‌های کشور کرد. 
***
حضور یک میلیون و ۶۹۰ هزار اتباع مجاز در استان تهران
استاندار تهران گفت: تا زمانی که در کشور و استان تهران اتباع حضور دارند، در خدمت آنها خواهیم بود اما بخشی غیرمجاز هستند که به محض شناسایی، رد مرز می‌شوند و میزان آنها نسبت به اتباع مجاز آنقدری نیست که تاثیرگذار باشد. علیرضا فخاری درباره تعداد اتباع خارجی در استان تهران گفت: اتباع، میهمانان موقت ما هستند و زندگی خوبی در کنار شهروندان ایرانی داشته‌اند و دارند. امروز نیز یک میلیون و ۶۹۰ هزار نفر اتباع مجاز در استان تهران ثبت‌نام و شناسایی شده‌اند که در بخش‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی مشغول فعالیت هستند. وی اضافه کرد: در برخی شهرها با توجه به ویژگی‌ شهرها حضور اتباع در توسعه زیرساخت‌های اقتصادی موثر بوده و شاهد فعالیت آنها هستیم. تا زمانی که در کشور و استان تهران اتباع حضور دارند، در خدمت آنها خواهیم بود اما بخشی غیرمجازها هستند که به محض شناسایی، رد مرز می‌شوند و میزان آنها نسبت به اتباع مجاز آنقدری نیست که تاثیرگذار باشند. وی تأکید کرد: بی‌تردید اتباع غیرمجاز جایی برای ماندن نخواهند داشت و رد مرز آنها قاطع انجام خواهد شد. 
***
دوازدهمین دوره نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب گشایش یافت
دوازدهمین دوره نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب از دیروز در ۲۰ هزار دبیرستان سراسر کشور گشایش یافت. نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب ۱۲ سال است در دهه فجر در سطح مدارس متوسطه دوره اول و دوم برگزار می‌شود و به دنبال روایت دیروز، امروز و فردای انقلاب توسط دانش‌آموزان است. تاریخ استعمار، استقلال‌خواهی مردم ایران، پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و ضرورت شرکت در انتخابات از مهم‌ترین موضوعات غرفه‌های نمایشگاه مدرسه انقلاب است. مراسم نمادین افتتاح دوازدهمین دوره نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب نیز دیروز در مدرسه فرهنگ تهران برگزار شد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: این مدرسه با یاد شهید مرادی ساخته شد که علیه استعمار غرب ایستاده بود. سال‌ها گذشت، انقلاب به پیش رفت و این مدرسه باز هم با تقدیم شهید فائزه رحیمی خاطره‌ساز شد. وی ادامه داد: این شهید معلم که دوران تحصیلش را در همین مدرسه گذرانده بود، قبل از اینکه دوره معلمی خود را تمام کند، تبدیل به معلم و اسطوره‌ای برای ما شد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه حضور این شهدا و خانواده‌های شهدا موجب رونق نمایشگاه مدرسه انقلاب شده است، گفت: دانش‌آموزان این مدرسه هم در غرفه‌های مدرسه انقلاب، ارائه‌های بسیار خوبی داشتند. در غرفه‌ها بخوبی با قدرت و تسلط کافی نشان دادند درباره حقایق تاریخی بخوبی مطالعه کرده‌اند. 

Page Generated in 0/0058 sec