printlogo


کد خبر: 276761تاریخ: 1402/11/15 00:00
بیش از ۵۱۴ تن مواد مخدر طی 9 ماه کشف شد
انهدام 1677 باند توزیع مواد مخدر

ایران بزرگ‌ترین گذرگاه مواد مخدر جهان است، به طوری که برای مقابله با این پدیده شوم از اول انقلاب تاکنون حدود 4 هزار نفر از نیروهای انتظامی در این راه به فیض شهادت نائل آمده‌اند. 
در این باره معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در ۹ ماهه امسال بیش از ۵۱۴ تن انواع مواد مخدر در کل کشور کشف شده که بیشترین کشفیات آن مربوط به ماده مخدر تریاک است. محمد زارعی گفت: در این مدت ۱۶۷۷ باند و گروه‌های توزیع مواد مخدر در کل کشور شناسایی و منهدم شده‌اند. بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان ۳۳۱۵۷۱ کیلوگرم بوده است که ۶۴ درصد مواد مکشوفه را شامل می‌شود. 
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد ادامه داد: در این مدت همچنین ۷۵۱۴۲ کیلوگرم حشیش، ۱۱۸۷۹ کیلوگرم مرفین، ۲۸۳۵۸ کیلوگرم شیشه و ۹۷۷۷ کیلوگرم هروئین کشف شده است. از مجموع این کشفیات ۴۶۶ تن توسط فراجا، ۴۱ تن توسط وزارت اطلاعات و مابقی توسط سایر نیروهای مسؤول در امر مقابله بوده است. 
وی گفت: در این ارتباط، ۴۴۳ هزار و ۵۹۶ نفر قاچاقچی، توزیع‌کننده و معتاد با اقدامات اطلاعاتی و فعالیت‌های پلیسی شناسایی و دستگیر شده‌اند که ۸۳ درصد این افراد، قاچاقچی و جزو شبکه‌های قاچاق و توزیع مواد محسوب می‌شوند، همچنین در این مدت ۱۶۴۶۵ دستگاه خودرو و ۶۷۲ سلاح توقیف شده است. 
وی افزود: ۷۴ درصد کشفیات ناشی از اقدامات اطلاعاتی، ۲۴ درصد با اقدامات انتظامی و ۲ درصد رزمی بوده است. زارعی بیان داشت: در ۹ ماهه امسال ۴۸ درصد کشفیات در شرق، ۲۲ درصد در حاشیه شرق و ۳۰ درصد در سایر استان‌های کشور بوده است. 
وی در پایان بیان کرد: کشف ۷۰ درصد مواد در مناطق شرقی کشور نشان‌دهنده تلاش‌ها و فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در راستای کنترل مرزها و افزایش تمرکز یگان‌های عملیاتی در مناطق منتهی به شرق کشور و نویدبخش کاهش انتقال مواد مخدر به مناطق عمقی کشورمان است.

Page Generated in 0/0047 sec