printlogo


کد خبر: 276766تاریخ: 1402/11/15 00:00
اخبار

سرلشکر موسوی:
مشارکت حداکثری در انتخابات عامل اقتدار کشور است
فرمانده کل ارتش در حاشیه یادواره شهدای نیروی دریایی ارتش که صبح شنبه در سالن میثاق ارتش برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امنیت و اقتدار ایران به برکت خون مطهر شهداست. امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، با بیان اینکه عزت، استقلال، اقتدار و بزرگی ایران اسلامی را مدیون مجاهدت‌های شهدا هستیم، افزود: ما باید یاد شهدا را زنده نگه داریم تا خداوند متعال عنایتی کند که نام ما هم در این راه در فهرست شهدا نوشته شود. 
فرمانده کل ارتش با تأکید بر اینکه هرچه داریم از شهداست، تصریح کرد: اگر شهدا نبودند، معلوم نبود ما امروز چه جایگاهی داشتیم. وی همچنین درباره حضور پرشور در انتخابات گفت: با توجه به ‌شناختی که من از همرزمان شهیدم دارم، مطمئن هستم که اگر امروز بودند، آنها هم به همگان توصیه و دعوت می‌کردند در عرصه مهم و سرنوشت‌ساز انتخابات شرکت کنند. سرلشکر موسوی اضافه کرد: انتخابات یک مسؤولیت بزرگ شرعی، ملی و حق طبیعی همه ملت ایران است و هر آنچه برای رسیدن به آرمان‌های بلند و والای این ملت لازم است، از مسیر انتخابات می‌گذرد. فرمانده کل ارتش ادامه داد: امیدواریم همه ملت در پای صندوق‌های رای حضور یابند و با شکوه هرچه تمام‌تر مثل همه دوره‌های گذشته و حتی پرشکوه‌تر از دوره‌های قبل، پای صندوق‌های رای حاضر شوند و این کار بزرگ ملی را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.
***
امیر حیدری:
اولویت نیروی زمینی ارتش تولید تسلیحات دورزن و متحرک است
فرمانده نیروی زمینی ارتش در بازدید از نمایشگاه آخرین دستاوردهای هوانیروز ارتش، با تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر گفت: افتخارات ارزشمند ارتش در سایه پیروزی انقلاب اسلامی و شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی رخ داده است؛ ارتشی که در تمام سطوح و عرصه‌ها، از جمله یگان‌های نیروی زمینی به ولایت‌مداری و حق‌طلبی شهره است. امیر کیومرث حیدری درباره اهداف مدنظر از برگزاری این نمایشگاه بیان کرد: مطابق اوامر و منویات فرماندهی معظم کل قوا مدظله‌العالی مبنی بر بهبود کارآمدی، ارتقای تحرک‌پذیری و پیشرفت در پاسخگویی به نیازهای جنگ‌های نوین، کوشش شد تا ارتش در هر دوره، متفاوت‌تر و کارآمدتر از دوره‌های قبل باشد؛ به همین دلیل نمی‌توان توانمندی‌ها و دستاوردهای ارتش را نه‌تنها با سال‌های نخست وقوع انقلاب اسلامی، بلکه حتی با ۵ سال پیش نیز مقایسه کرد. برگزاری این نمایشگاه، گامی در راستای به نمایش گذاردن این توانایی‌ها و دستاوردهای ارتش در چند سال اخیر بوده است. 
فرمانده نیروی زمینی ارتش در رابطه با فرآیند تغییرات و پیشرفت‌های به دست آمده در سال‌های اخیر تصریح کرد: پس از صدور فرمان فرماندهی معظم کل قوا مدظله‌العالی، دوره‌های متعدد مطالعاتی سپری و در نهایت پس از رایزنی با متخصصان و اندیشمندان، مجموعه‌ای از تغییرات ژرف در ساختار و سازماندهی نیروی زمینی ارتش انجام شد تا پاسخگوی نیازهای عملیاتی این نیرو باشد. ایجاد ۲ رسته‌ نوپدید به نام‌های «متحرک هجومی» و «واکنش سریع»، نمونه‌ای از دگرگونی‌های به وقوع پیوسته در ماهیت یگان‌ها و تغییر در کلیت ساختار نیروی زمینی است.
***
مصوبه مجمع تشخیص مصلحت برای الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول
مجمع تشخیص مصلحت نظام به منظور ادامه بررسی مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول که برای تشخیص مصلحت به مجمع ارجاع شده است، به ریاست آیت‌الله آملی‌لاریجانی، تشکیل جلسه داد. بنا بر این گزارش، مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از شور و بررسی، جزء سوم تبصره ماده ۱ را تصویب کرد؛ این جزء اشعار می‌دارد: « چنانچه منتقل‌الیه، مورد معامله را قبل از ثبت فسخ یا انفساخ به شخص ثالثی به صورت رسمی منتقل کرده باشد و در عمل حقوقی بعدی وی حق فسخ نداشته باشد و یا معامله اقاله نشده باشد، این انتقال در حکم تلف مورد معامله بوده و اعمال حق فسخ یا انفساخ موجب انحلال قرارداد بعدی نیست که در این صورت، دارنده حق فسخ مزبور به قیمت روز مال غیرمنقول به منتقل‌الیه مذکور رجوع می‌کند».
***
طحان‌نظیف:
شورای نگهبان طرح اصلاح قانون پایانه‌های فروشگاهی را تأیید کرد
هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در حساب شخصی خود در فضای مجازی نوشت: طرح اصلاح ماده یک قانون تسهیل تکالیف مؤدیان جهت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان در جلسه شورای نگهبان مطرح و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد. 
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ صحن مجلس با تصویب طرح اصلاح ماده یک قانون تسهیل تکالیف مودیان جهت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، کلیه مودیان مالیاتی اعم از حقیقی و حقوقی را ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی موضوع قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان کردند. قانون تسهیل تکالیف مودیان جهت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، ۲۲ آذر ۱۴۰۲ در نامه‌ای از سوی قالیباف جهت اجرا به سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ابلاغ شده بود. 
در ماده یک قانون تسهیل تکالیف مودیان جهت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان آمده است: از تاریخ یکم دی ۱۴۰۲ تمامی مودیان اعم از حقیقی و حقوقی ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی موضوع قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان مصوب ۲۷ مهر ۱۳۹۸ با اصلاحات و الحاقات بعدی هستند.

Page Generated in 0/0055 sec