printlogo


کد خبر: 276780تاریخ: 1402/11/16 00:00
اخبار

امینی: شرایط برای همه هنرمندان یکسان و عادلانه است
مجتبی امینی دبیر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در حاشیه برگزاری این رویداد در برج میلاد در میان خبرنگاران اظهار کرد: قطار چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به حرکت درآمد و وارد فصل جدیدی از سینمای ایران شد؛ جشنواره امسال هم در خانه جشنواره که خانه منتقدان و اصحاب رسانه بود و هم در سینماهای مردمی بسیار پر‌رنگ و پررونق برگزار شد. در روز اول به سانس‌های فوق‌العاده رسید که این اتفاق بسیار بی‌نظیر بود. 
وی ادامه داد: با توجه به آثار متنوعی که در ژانرهای مختلف جشنواره حضور دارند، جشنواره امسال در اوج است. سبد جشنواره چهل‌ودوم بسیار پربار است. 
دبیر چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر با اشاره به حواشی به وجود آمده برای فیلم «بی‌بدن» گفت: هنرمندان اینجا صاحب‌خانه هستند. ما برای همه آنها کارت صادر کرده‌ایم و می‌توانند اینجا حضور داشته باشند. شرایط برای همه هنرمندان یکسان و عادلانه است و ما برای همه آنها احترام قائلیم. درخواست بنده از فیلمسازان این است زمانی که هیات انتخاب تصمیمی می‌گیرند به آن احترام بگذارند.
وی افزود: از اهالی رسانه تشکر می‌کنم که با جدیت پیگیر اخبار جشنواره هستند. هر جشنواره‌ ضوابط خاص خود را دارد که بر اساس آیین‌نامه صاحبان کار آثار را ارائه می‌دهند. زمانی که اثری در جشنواره ورود می‌کند باید به قوانین آن احترام گذاشته شود. امسال 106 اثر مطالبه حضور در جشنواره را داشتند که اتفاق بزرگی برای صنعت سینماست. هیات انتخاب بخش نگاه نو و فیلم اولی‌ها را به جشنواره بازگرداندند. 11 فیلم اولی باید در بخش نگاه نو انتخاب می‌شد که ما یک اثر به آن اضافه کردیم. 
***
رونمایی از پوستر فیلم سینمایی «پرویز خان»
همزمان با استقبال مردم از فیلم سینمایی «پرویز خان» به نویسندگی و کارگردانی علی ثقفی و تهیه‌کنندگی عطا پناهی در سینماهای جشنواره فیلم فجر، از پوستر این فیلم با طرحی از محمد یاسینی رونمایی شد.
سعید پورصمیمی، مریم سعادت، خسرو احمدی، حمیدرضا پگاه، بهنام تشکر، علی باقری، المیرا دهقانی، مهدی قربانی، یاسین مسعودی، محمد صادق‌ملک، نیما نادری، روزبه رئوفی، یدالله شادمانی، مهدی فریضه، منوچهر علیپور، امیر دانشجو، سیدابوالفضل موسوی، نصیر ساکی، امیرمهدی کوشکی، اسکندر کوتی و علی فرحناک بازیگران این فیلم سینمایی هستند. این فیلم سینمایی که محصول سازمان هنری - رسانه‌ای اوج با حمایت وزارت ورزش و جوانان است، درباره استاد پرویز دهداری یکی از متفاوت‌ترین مربیان بزرگ تیم ‌ملی فوتبال ایران است.
***
حرکت دوباره «چرخ» در شبکه 4
همزمان با چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه‌ تلویزیونی «چرخ» پخش خود را در فضایی متفاوت آغاز خواهد کرد. این برنامه که روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه از ساعت ۱۹ از شبکه‌ 4 سیما پخش می‌شود، در دهه‌ فجر به صورت ویژه‌ پرونده‌ دستاوردهای حوزه‌ نظامی، صنعت نفت و پتروشیمی، صنعت هسته‌ای، فناوری نانو در پزشکی، واکسن‌سازی در ایران و حضور ایران در المپیادهای علمی را بررسی خواهد کرد. اجرای این برنامه را سیاوش عقدایی بر عهده دارد.
***
بوشهر میزبان نمایشگاه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر
نمایشگاه «تجسم هنر» شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در نگارخانه مجتمع فرهنگی - هنری ۹ دی استان بوشهر افتتاح شد. عبدالرحیم افروغ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در آیین گشایش نمایشگاه «تجسم هنر» این استان بیان کرد: با توجه به جایگاه و نگاه ویژه به هنر، هنرمند و انقلاب اسلامی، سالانه شاهد اجرای برنامه‌ها و جشنواره‌های متعددی با محوریت فجر و با همکاری انجمن‌های فرهنگی و هنری در استان هستیم. او افزود: همزمان با سومین روز از بهار 45 انقلاب اسلامی، نمایشگاه «تجسم هنر بوشهر» در نگارخانه مجتمع فرهنگی - هنری ۹ دی بوشهر گشایش یافت. در این نمایشگاه ۴۰ اثر فاخر و ماندگار از ۹ هنرمند برجسته استان به مدت 5 روز در معرض دید عموم قرار گرفته است. در دهه مبارک فجر و تا پایان این ایام فرخنده ۲ جشنواره ملی فرهنگی و هنری دیگر در استان برگزار خواهیم کرد. برگزاری جشنواره‌های فرهنگی - هنری فجر در دورافتاده‌ترین نقطه کشور اتفاق مهمی است که به برکت انقلاب اسلامی در حال اجراست و نشاط و امیدآفرینی را در جامعه ترویج می‌دهد. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ضمن تقدیر از هنرمندان حوزه‌های مختلف جامعه در تولید آثار فاخر و زیبا، ابراز امیدواری کرد که بتوانیم با برگزاری این جشنواره‌ها هنرمندان را در عرصه‌های ملی و بین‌المللی معرفی کنیم. سعیده حسنی، دبیر هنری بخش «تجسم هنر» استان بوشهر نیز در این آیین گفت: 40  اثر هنری در بخش‌های کاریکاتور، رسانه‌های هنری دیجیتال، پوستر، نقاشی، تصویرسازی، خوشنویسی، نقاشی خط، عکاسی و هایپررئال در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.  حسنی اظهار کرد: آثار ارائه‌شده از هنرمندان سراسر استان مانند علیرضا احمدی‌خرم، علی جوانمرد، غزاله دنیوی، رخساره ملکی، فاطمه ابراهیمی، احمد عرب، زینب احمدی‌فرد، علی نازکسرایی و علی نصوری است. او افزود: کارگاه آموزشی نقاشی مدرن با حضور مریم خلیفه و باغ چوبی با حضور نرجس نیکفرجام از دیگر برنامه‌های نمایشگاه «تجسم هنر» بوشهر است. حسنی ادامه داد: از اهداف برپایی نمایشگاه می‌توان به شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های جوان و نوجوان و تشویق به فعالیت در حوزه هنرهای تجسمی و معرفی آثار فاخر هنرمندان استان اشاره کرد. دبیر هنری جشنواره هنرهای تجسمی فجر در استان بوشهر و عضو انجمن هنرهای تجسمی این استان در پایان عنوان کرد: هنرمندان استان ما در حوزه هنرهای تجسمی از بهترین‌ها هستند که برگزاری این رویداد می‌تواند نقش بسزایی در معرفی آنها ایفا کند.

Page Generated in 0/0049 sec