printlogo


کد خبر: 276803تاریخ: 1402/11/16 00:00
اخبار

آغاز فروش خودروهای وارداتی به متقاضیان جدید
متقاضیان خرید خودروهای وارداتی برای ثبت‌نام در دور جدید عرضه این خودروها 15 تا 18 بهمن فرصت دارند نسبت به افتتاح حساب وکالتی به مبلغ 500 میلیون تومان اقدام کنند. بر اساس اطلاعیه شماره 2 سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی، ثبت‌نام جدید جهت عرضه خودروهای مازاد وارداتی فروش فوری با زمان تحویل حداکثر 3 ماهه از دیروز آغاز شد. در اطلاعیه این سامانه آمده است: به اطلاع همه افراد واجد شرایط در ماده 4 دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری (مصوبه جلسه 543 شورای رقابت) می‌رساند از روز دو‌شنبه مورخ 1402/11/16 تا ساعت 23:59 روز جمعه 1402/11/20 می‌توانند ثبت‌نام انجام داده و یک اولویت از سبد محصولات اعلامی انتخاب کنند. متقاضیان باید از روز یکشنبه 1402/11/15 تا ساعت 13 روز چهارشنبه 1402/11/18 یکی از حساب‌های خود را نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلامی در سامانه به نام خودروی وارداتی وکالتی و مبلغ 5 میلیارد ریال مسدود کنند. قیمت اعلام شده، قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌هایی مانند بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و ... به قیمت‌های فوق اضافه می‌شود که واردکنندگان با رعایت آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو می‌توانند نسبت به دریافت آن و در موعد مقرر نسبت به تحویل خودرو اقدام کنند. 
واردکنندگان می‌توانند پس از فراخوان اولیه و با دریافت 50 درصد قیمت علی‌الحساب نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی اقدام کنند. قیمت قطعی خودروهای مذکور پس از ارائه تمام مستندات و مدارک مثبته و بر اساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین و متعاقباً در سامانه بارگذاری خواهد شد. عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکر شده و حداکثر 5 روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت‌بندی خودروی وارداتی انتخابی حذف می‌شود. همه شرکت‌های واردکننده باید مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو نسبت به تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان اقدام کنند، در صورت تاخیر در تحویل و... قراردادهای مذکور مشمول جرایم مندرج در آیین‌نامه فوق خواهند شد. با وکالتی کردن حساب و ثبت‌نام اولیه در سامانه یکپارچه هیچ تعهدی مبنی بر تخصیص خودرو ایجاد نخواهد شد. همچنین اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده 19 آیین‌نامه اجرایی ماده 14 الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات بر عایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذی‌ربط قرار می‌گیرد.
***
شناسایی زمین برای شهرک‌سازی در ۳ نقطه تهران
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از انجام مطالعات و شناسایی نقاط مناسب برای شهرک‌سازی در خوارزمی پاکدشت، اعتمادیه پرند و ملارد واقع در استان تهران خبر داد. ارسلان مالکی یادآور شد: در طرح نهضت ملی مسکن چند روش برای تأمین زمین تعریف شده که یکی از آنها شناسایی اراضی چسبیده به محدوده شهر و الحاق آن به محدوده شهرهای موجود برای ساخت واحدهای مسکونی است. وی افزود: یکی از روش‌های جدید، شهرک‌سازی است که بر اساس آن، خارج از حریم شهر، مکانی برای ایجاد یک شهرک مستقل به‌منظور ساخت‌وساز با شرایط خاص و تراکم کم شناسایی می‌شود تا اگر کسی بخواهد با فاصله منطقی از شهر، سکونتگاه ویلایی داشته‌ باشد، این امکان فراهم شود. وی با بیان اینکه تاکنون 50 نقطه شناسایی شده و 23 نقطه در شورای‌ عالی شهرسازی و معماری تصویب شده‌ است،‌ تصریح کرد: سایر نقاط نیز در مراحل مختلف قرار دارد و یزد و قم 2 استانی هستند که ساخت‌و‌‌ساز در قالب شهرک در آنها آغاز شده‌ است. در تهران نیز مطالعات و شناسایی نقاط مناسب برای شهرک‌سازی آغاز شده و تاکنون در خوارزمی پاکدشت، اعتمادیه پرند، ملارد و... شناسایی اراضی انجام شده‌ است. وی با اشاره به صنعت‌شهرها گفت:‌ تاکنون زمین به استعداد ساخت بیش از 110 هزار واحد به صنعت‌شهرها اختصاص داده شده و در بخشی از آنها در شهرهایی مثل ماهشهر و خواف کلنگ‌زنی و آماده‌سازی شروع شده‌ است. مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در تهران هم تلاش می‌کنیم در یکی از شهرهای اطراف مثل اشتهارد تأمین مناسب اراضی در قالب صنعت‌شهرها انجام شود. مالکی با اشاره به اینکه «صنعت شهر» مهم‌ترین رویکرد دولت سیزدهم برای استفاده از مشارکت واحدهای تولیدی و صنعتی در فرآیند تامین زمین کارکنان و کارگران است، گفت: در این راستا دولت تسهیلات و تخفیف‌ها و مجوزهای لازم را تامین و ابلاغ می‌کند و واحدهای تولیدی در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی پرسنل خود مشارکت خواهند داشت.
***
آغاز پنجمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
پنجمین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ روز یکشنبه ۱۵ بهمن در مرکز مبادله ارز و طلای ایران آغاز شد. بر اساس شیوه‌‌نامه نحوه برگزاری حراج حضوری شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، پنجمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد از ساعت 12دیروز انجام شد. زمان جلسه حراج از ساعت 12 الی 16 بود و وجه‌الضمان مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون ریال (3،500،000،000 ریال) به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد بود.
 متقاضی خرید باید تا ساعت 24 روز شنبه مورخ 14 بهمن 1402 مبلغ وجه‌الضمان را پرداخت می‌کرد. گفتنی است مبلغ وجه‌الضمان باید نزد بانک ملی ایران، شعبه بانک کارگشایی مرکز و به شماره حساب مرکز مبادله ارز و طلای ایران پرداخت شود.

Page Generated in 0/0052 sec