printlogo


کد خبر: 276920تاریخ: 1402/11/23 00:00
اخبار

حضور جامعه ورزش در راهپیمایی ۲۲ بهمن
تا پای جان برای ایران
وزیر و دیگر اعضای خانواده بزرگ ورزش همراه با آحاد مردم با حضور در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره)، همصدا با هم بر «تا پای جان برای ایران» تاکید کردند. آحاد مختلف مردم دیروز یکشنبه همزمان در تهران و سایر شهرستان‌ها راهپیمایی گسترده‌ای به مناسبت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یوم‌الله ۲۲ بهمن برگزار کردند. چهره‌های ورزشی مانند همیشه حضور پررنگی در این مراسم باشکوه داشتند، طوری که غرفه‌ ویژه ورزشی‌ها در مسیر راهپیمایی تعبیه شده بود. ورزشی‌ها با حضور حماسی در این راهپیمایی، با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و شهدای عزیز تجدید میثاق کردند. کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در رأس خانواده بزرگ ورزش در این راهپیمایی شرکت داشت. وی در این مراسم گفت: خوشبختانه هر سال شاهد حضور پرشورتر و پررنگ‌تر جامعه ایران و ورزش و جوانان در راهپیمایی این روز باشکوه هستیم. وزیر ورزش تاکید کرد: علاوه بر رهبر انقلاب اسلامی، خون شهدا نیز پشت این نظام است و مردم با حضورشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان می‌دهند پشت آرمان‌های نظام و خون شهدا هستند که امیدوارم هر ساله این حضور پرشورتر باشد. هاشمی بر یک جمله در این مراسم تاکید کرد و گفت: تا پای جان برای ایران.
سیدمحمد‌شروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش نیز از مدیران ورزشی حاضر در راهپیمایی دیروز بود. وی در این مراسم گفت: امروز ورزشکاران و خانواده بزرگ ورزش کشور با حضور در جشن 45 سالگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با رهبر معظم انقلاب پیمان می‌بندند. وی تصریح کرد: جامعه بزرگ ورزش در این راهپیمایی اعلام می‌کند تا پای جان برای اهداف نظام در تلاش است.
آرش میراسماعیلی یکی دیگر از چهره‌های ورزشی شرکت‌کننده در راهپیمایی بود که به مناسبت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد. وی در این راهپیمایی گفت: حضور پرشور مردم و جامعه ورزش و جوانان در راهپیمایی این روز مبارک باعث افتخار و مشت محکمی بر دهان دشمنان ایران است و باید دست این مردم را بوسید.
«روح راهپیمایی ۲۲ بهمن نشاط، شادابی، جشن و سرور است»؛ علی جوادی، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران که از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی ۲۲ بهمن بود با بیان این جمله گفت: حضور مردم و جامعه ورزش و جوانان در راهپیمایی ۲۲ بهمن به شکرانه پیروزی انقلاب اسلامی است. جوادی در ادامه از تدارک دیدن 1443 برنامه برای ورزشکاران در دهه مبارک فجر خبر داد.
***
آزمون برابر اینتر به میدان رفت
تیم فوتبال «رم» در هفته بیست‌وچهارم سری آ در حضور سردار آزمون تن به شکست داد. در هفته بیست‌وچهارم سری آ ایتالیا شامگاه شنبه تیم فوتبال رم میزبان اینتر بود که این دیدار در پایان با نتیجه ۴ بر ۲ به سود اینتر به پایان رسید. گل‌های این دیدار را «فرانچسکو آچربی» (۱۷)، «مارکوس تورام» (۴۹)، «آنجلینو» (۵۶) و «الساندرو باستونی» (3+90) برای اینتر و «جیانلوکا مانچینی» (۲۸) و «استفان الشعراوی» (۴۴) برای رم به ثمر رساندند. سردار آزمون لژیونر تیم رم که پس از حذف تیم ‌ملی ایران از جام ملت‌های آسیا به تازگی به اردوی رم اضافه شده است در این دیدار در لیست تیمش حضور داشت و بازی را از روی نیمکت آغاز کرد و از دقیقه ۸۷ به جای پائولو دیبالا وارد زمین شد. این نخستین دیداری است که سردار آزمون از زمان حضور «د روسی» روی نیمکت تیم رم برای تیمش به میدان می‌رود. ماه گذشته، این مربی ایتالیایی جایگزین «ژوزه مورینیو» شد. تیم اینتر با این پیروزی ۶۰ امتیازی شد و جایگاه خود را در صدر جدول سری آ ایتالیا تثبیت کرد. تیم رم هم با ۳۸ امتیاز در رده پنجم قرار دارد.
***
علی پاکدامن، نایب‌قهرمان جام‌جهانی شمشیربازی شد
علی پاکدامن با شکست برابر نفر دوم رنکینگ جهانی عنوان نایب‌قهرمانی جام‌جهانی گرجستان را از آن خود کرد. بعد از طلای آسیا، کسب این مدال نقره دومین طلسم‌شکنی پاکدامن در سال جاری به حساب می‌آید. در مرحله نهایی مسابقات شمشیربازی جام‌جهانی گرجستان که در تفلیس جریان دارد، علی پاکدامن به مصاف «آرون سزیلاگی» نفر دوم رنکینگ جهانی از مجارستان رفت و با نتیجه ۱۵ به ۷ مقابل وی متحمل شکست شد. به این ترتیب پاکدامن که با رنکینگ ۷ جهان در جام‌جهانی گرجستان شرکت کرده است، عنوان نایب‌قهرمانی و مدال نقره این رقابت‌ها را از آن خود کرد. این نخستین مدال نقره شمشیربازی ایران در این سطح از مسابقات است که با نخستین حضور ایران در فینال جام‌جهانی به دست آمد. پیش از این مجتبی عابدینی در این سطح از مسابقات صاحب مدال برنز شده بود. مدال نقره پاکدامن در جام‌جهانی گرجستان در حالی به دست آمد که شمشیربازی ایران از سال ۲۰۱۹ در بخش انفرادی رقابت‌های جام‌جهانی موفق به کسب مدال نشده بود اما پاکدامن بعد از 5 سال با طلسم‌شکنی موفق به انجام آن شد. این دومین طلسم‌شکنی علی پاکدامن در سال جاری به حساب می‌آید. پاکدامن خرداد گذشته در رقابت‌های قهرمانی آسیا (چین) «کیم جون هو» از کره‌جنوبی را در فینال شکست داد و بعد از ۲۲ سال، شمشیربازی ایران را صاحب مدال طلای انفرادی این رقابت‌ها کرد.

Page Generated in 0/0061 sec