printlogo


کد خبر: 276933تاریخ: 1402/11/23 00:00
در سفر بذرپاش به قزوین انجام شد
آماده‌سازی 26 هزار زمین روستایی برای مردم

وزیر راه و شهرسازی ابتدای هفته جاری برای افتتاح و بهره‌برداری از چند پروژه حوزه مسکن و راه به استان قزوین سفر کرد. در این سفر ضمن آغاز عملیات اجرایی خدمات زیربنایی شهرک عظیمیه، بهره‌برداری از 24 پروژه راهداری و آغاز آماده‌سازی 26 هزار قطعه زمین روستایی برای واگذاری به متقاضیان انجام شد.
به گزارش «وطن امروز»، شنبه هفته جاری عملیات اجرایی آماده‌سازی ۲۶ هزار قطعه زمین روستایی نهضت ملی مسکن استان قزوین با حضور مهرداد بذرپاش در «دهکده کوشک» روستای رشتقون آغاز شد.
همچنین کار اجرایی و آماده‌سازی زمین‌های روستایی به متقاضیان مسکن طرح نهضت ملی در 3 شهرستان آبیک، بوئین‌زهرا و قزوین آغاز شد.
این طرح در شورای تامین مسکن، شورای برنامه‌ریزی توسعه و کمیته تصویب طرح هادی استان مطرح شد که پس از انجام امور مطالعاتی تصویب، ابلاغ و بر اساس آن برنامه‌ریزی‌های لازم نیز شده است.
این طرح شامل پیاده‌سازی نقشه، خاکبرداری، خاکریزی، تسطیح و تمام عملیات اجرایی مرتبط با واگذاری این زمین‌هاست که پس از آماده‌سازی برای تحویل به متقاضیان مهیا خواهد شد.
متقاضیان دریافت زمین‌های روستایی در حوزه طرح نهضت ملی مسکن نیز می‌توانند از تسهیلات بانکی ساخت مسکن روستایی استفاده کنند.
در «دهکده کوشک» روستای رشتقون ۵۴۴۹ قطعه زمین به مساحت ۲۴۹ هکتار به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص داده شده است.
در این دهکده ۵۰۳۴ قطعه زمین در قالب 122.7 هکتار مسکونی و ۴۱۷ قطعه زمین به مساحت 126.3 هکتار به صورت عمومی واگذار شده است.
بنا بر این گزارش، قطعات اختصاص یافته به دهکده آبساران آبیک سفلی، دهکده هنگام روستای نجم‌آباد، دهکده ماهان روستای فارسیان، دهکده آران روستای آراسنج جدید و دهکده توران شهرستان بوئین‌زهرا نیز واگذار شدند.
این واگذاری‌ها با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین، لطف‌الله سیاهکلی و فاطمه محمدبیگی نمایندگان قزوین، البرز و آبیک در مجلس و جمعی از مدیران و مسوولان استانی و کشوری در روستای رشتقون برگزار شد.
* بهره‌برداری از ۲۴ پروژه راهداری استان قزوین با حضور وزیر راه و شهرسازی
مهرداد بذرپاش در ادامه سفر یک روزه خود به استان قزوین ۲۴ پروژه راهداری استان قزوین با اعتبار ۴۵۲۰ میلیارد ریال را افتتاح کرد. در سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به استان قزوین ۱۲ طرح تعریض، بهسازی و روکش آسفالت راه روستایی با اعتبار ۱۳۷۳ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. بذرپاش همچنین در این سفر ۷ طرح لکه‌گیری، بهسازی و روکش آسفالت در محورهای اصلی و شریانی استان قزوین را نیز با اعتبار ۲۴۷۰ میلیارد ریال افتتاح کرد. یک پروژه تامین روشنایی استان با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال، پروژه مرمت و بازسازی پل‌های خسارت دیده از سیل با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال، پروژه نصب نیوجرسی آزادراه قزوین - زنجان با اعتبار ۵۷۰ میلیارد ریال و سوله شن و نمک و یک باب راهدارخانه با اعتبار ۶ میلیارد ریال از دیگر طرح‌هایی بود که طی سفر وزیر راه و شهرسازی به استان قزوین به بهره‌برداری رسید.
* آغاز عملیات اجرایی خدمات زیربنایی شهرک عظیمیه با حضور وزیر راه و شهرسازی
عملیات اجرایی خدمات زیربنایی شامل اجرای فاز یک برق‌رسانی و آبرسانی شهرک عظیمیه قزوین و احداث 2 باب مخزن ذخیره آب با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.
همچنین مهرداد بذرپاش در ادامه این سفر در مراسم عملیات اجرایی فاز یک برق‌رسانی و آبرسانی شهرک عظیمیه قزوین شرکت کرد. در این مراسم عملیات احداث ۱۲ کیلومتر شبکه 2 مداره ۲۰ کیلوواتی برق با نصب 5 دستگاه پست هوایی و با اعتبار ۲۷۰ میلیارد ریال با هدف برق‌رسانی تا ۶ ماه آینده، آغاز شد.
همچنین احداث 2 باب مخزن ذخیره آب به حجم 4 هزار و ۵۰۰ متر مکعب با خط انتقال ۲ هزار و ۳۵۰ متر و با اعتبار اولیه به مبلغ ۲ هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال برای آبرسانی به این شهرک با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.  وزیر راه و شهرسازی روز شنبه به همراه هیاتی و به منظور بازدید از پروژه آزادراهی قزوین - تنکابن، واگذاری و بازدید از طرح نهضت ملی مسکن در ناحیه شهری مهرگان، عملیات آماده‌سازی ۲۶ هزار قطعه زمین روستایی در 3 شهرستان استان، افتتاح طرح‌های راهداری، بازدید از عملیات خدمات زیربنایی در شهرک عظیمیه، حضور در جشن جوانی جمعیت و شرکت در نشست شورای مسکن به استان قزوین سفر کرده بود.

Page Generated in 0/0055 sec