printlogo


کد خبر: 276953تاریخ: 1402/11/24 00:00
رژیم صهیونیستی در حملات شدید به آخرین پناهگاه مردم غزه در جنوب فاجعه آفرید
ماشین آدم‌کشی در رفح

گروه بین‌الملل: جریان جنگ از شمال به جنوب غزه رسیده است و هر لحظه امکان دارد رژیم صهیونیستی به شهر رفح حمله زمینی گسترده‌ای را انجام دهد؛ جایی که پناهگاه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار شهروند فلسطینی ساکن در غزه است و حجم زیادی از آوارگان جنگ را در خود جا داده است.
یکشنبه‌شب در نتیجه حملات هوایی، توپخانه‌ای و زمینی - محدود - اسرائیل به مناطقی در رفح بیش از ۶۰ نفر از مردم بی‌گناه فلسطین به شهادت رسیدند. در یکصدوبیست‌ونهمین روز حمله تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به غزه، بامداد دوشنبه صدها شهروند از جمله تعداد زیادی کودک و زن در بمباران و حملات شدید اشغالگران که مناطق مختلف رفح در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند، شهید و مجروح شدند. وزارت بهداشت غزه دیروز در گزارش روزانه درباره تعداد شهدا و مجروحان تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای صدوبیست‌ونهمین روز اعلام کرد: تعداد قربانیان به ۲۸ هزار و ۳۴۰ نفر رسیده است.
این وزارتخانه افزود:‌ رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ کشتار علیه خانواده‌ها در نوار غزه انجام داد که ۱۶۴ شهید و ۲۰۰ مجروح برجا گذاشت.
بنا به اعلام این وزارتخانه، تعدادی از قربانیان همچنان زیر آوار و در جاده‌ها هستند و اشغالگران مانع رسیدن خدمه آمبولانس و دفاع مدنی به آنها می‌شوند. تعداد مجروحان تجاوزات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تاکنون به ۶۷ هزار و ۹۸۴ نفر رسیده است. اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت ۶۷ شهید پس از کشتار اشغالگران در شهر رفح به بیمارستان‌ها منتقل شدند و روند بیرون کشیدن قربانیان از زیر آوار همچنان ادامه دارد. منابع بهداشتی در رفح از شهادت بیش از ۱۰۰ شهروند از جمله کودکان و زنان و زخمی شدن صدها نفر دیگر خبر دادند که در پی حملات شدید اشغالگران به این شهر در جنوب نوار غزه به بیمارستان‌های رفح منتقل شدند. منابع محلی نیز افزودند هواپیماهای جنگی اشغالگران مجموعه‌ای از حملات شدید را انجام دادند که تخمین‌ زده می‌شود حدود ۴۰ حمله انجام شده باشد و بسیاری از خانه‌ها و مساجد که ساکنان آواره را جا داده بودند، هدف قرار گرفتند.
خبرنگار روسیا الیوم نیز تاکید کرد حملات شدید اشغالگران اطراف بیمارستان کویتی را هدف قرار داد. وی خاطرنشان کرد: یکی از این حملات خانه‌ای را در ۲۰۰ متری بیمارستان مذکور هدف قرار داد در حالی که چندین خانه نیز در رفح هدف حملات هواپیماهای نظامی صهیونیست‌ها قرار گرفت. همچنین دفتر رسانه‌ای دولتی توضیح داد تعداد شهدایی که به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند به «۲۸ هزار و ۱۷۶ نفر شامل ۱۲ هزار و ۳۰۰ کودک، ۸۴۰۰ زن، ۳۴۰ پرسنل پزشکی، ۴۶ نیروی دفاع مدنی و ۱۲۴ خبرنگار» رسیده است.
از سوی دیگر ۲ اتفاق مهم هم رخ داده است: اول کشته شدن ۱۱ نفر از نیروهای نظامی اسرائیل در کمین خان‌یونس و همچنین آزادی ۲ اسیر اسرائیلی توسط نیروهای این رژیم. «دنیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این باره مدعی شد نیروهای این رژیم در عملیاتی پیچیده ۲ اسیر صهیونیست را آزاد کردند. به گزارش شبکه خبری الجزیره، وی مدعی شد: ما به ساختمانی که ۲ مرد (اسرای صهیونیست در غزه) در رفح در زیر پوشش شدید آتش بودند، یورش بردیم و موفق شدیم آنها را بیرون بیاوریم.
هاگاری در این باره گفت: این عملیات با همکاری نیروهای شاباک، یگان کماندوی ارتش، نیروی دریایی و همچنین نیروهای یگان مرزبانی «یمام» انجام شد و ۱۳۴ اسیر همچنان در غزه هستند. در همین راستا، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به این خبر گفت: نیروهای ما به ادامه وظیفه خود برای بازگرداندن افراد اسیر ادامه می‌دهند. شبکه ۱۲ عبری نیز گزارش داد اسرائیل جزئیات عملیات آزادی ۲ اسیر را در اوج اجرای آن به اطلاع دولت آمریکا رسانده است.
از سوی دیگر منابع خبری بامداد دوشنبه گزارش دادند ۱۱ نظامی صهیونیست در کمین نیروهای مقاومت فلسطین در خان‌یونس واقع در جنوب غزه به هلاکت رسیدند. دست‌کم ۱۱ نفر از ارتش دشمن اسرائیلی از جمله شماری از افسران این رژیم در کمین نیروهای مقاومت فلسطینی در یکی از محورهای نبرد در خان‌یونس کشته شدند.
منابع غیررسمی صهیونیستی روز گذشته گزارش دادند دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش این رژیم ساعت ۶ صبح به وقت محلی خبر ناگواری درباره یک حادثه در خان‌یونس ارائه کرد. همچنین سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد ارتش این رژیم پس از قرار گرفتن در کمینی در خان‌یونس در وضعیت سختی قرار گرفته است. این در حالی است که مدیر بیمارستان کویتی رفح گفته است: «بیمارستان‌های ما در حال تبدیل شدن به گورهای دسته جمعی است».
مدیر بیمارستان کویتی رفح در گفت‌وگو با الجزیره تاکید کرد بیمارستان‌های نوار غزه در حال تبدیل شدن به گورهای دسته جمعی است. وی گفت از پنجشنبه گذشته کمک‌رسانی به این منطقه متوقف شده است.
در همین ارتباط جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای تاکید کرد حمله وحشیانه ارتش جنایتکار اسرائیل به رفح و کشتار هولناک غیرنظامیان و آوارگان فلسطینی اعم از زنان، کودکان و افراد سالخورده که طی آن بیش از ۱۰۰ نفر شهید شدند، در ادامه نسل‌کشی ملت فلسطین و تلاش برای کوچ اجباری آنها انجام گرفته است.
حماس تاکید کرد حمله تروریستی ارتش صهیونیستی به رفح، جنایتی به تمام معنا و ادامه نسل‌کشی ملت فلسطین و گسترش دامنه جنایات و کشتارها علیه این ملت با توجه به اوضاع فاجعه‌بار شهر رفح است که نزدیک به ۱.۴ میلیون آواره فلسطینی در آن حضور دارند و خیابان‌های آن به مکانی برای اسکان آوارگان تبدیل شده و آنها به سبب عدم دسترسی به ابتدایی‌ترین امکانات در شرایطی سخت و ناگوار زندگی می‎کنند. در ادامه این بیانیه آمده است دولت تروریست نتانیاهو و ارتش نازی آن تصمیمات ۲ هفته پیش دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه را به طور کامل نقض کردند. دادگاه لاهه خواستار توقف فوری هر اقدامی که به نسل‌کشی ملت فلسطین منتهی شود، شده بود. حماس تاکید کرد دولت آمریکا و شخص بایدن که روز گذشته به رژیم صهیونیستی برای ارتکاب جنایت رفح چراغ سبز نشان داد و حمایت‌های مالی، تسلیحاتی و سیاسی از این رژیم به عمل می‌آورد، مسؤول این جنایت وحشیانه است.
 

Page Generated in 0/0058 sec