printlogo


کد خبر: 276958تاریخ: 1402/11/24 00:00
اخبار

با همدلی ارتش و سپاه هیچ قدرتی تاب رویارویی با ما را ندارد

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیامی به مناسبت روز پاسدار تاکید کرد: دشمنان بارها با شگردها و دروغ‌پراکنی‌ها، سعی در مخدوش کردن چهره سپاه داشته‌اند اما بدانند همدلی و اتحاد ارتش و سپاه، به عنوان ید واحده، روز به روز قوی‌تر و منسجم‌تر شده که با این ترکیب مقدس هیچ قدرتی تاب و توان رویارویی با این کشور و مردم را نخواهد داشت.
امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی در پیام‌های جداگانه به سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص)، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل و فرماندهان نیروهای سپاه پاسداران، دبیر شورای عالی امنیت ملی و تعدادی از مسؤولان سپاه پاسداران، سوم شعبان روز پاسدار را تبریک گفت.
در متن پیام تبریک امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی به مناسبت روز پاسدار آمده است: روز پاسدار که با میلاد سراسر نور حضرت اباعبد‌الله الحسین(ع) در سوم شعبان‌المعظم، مزین و معین شده، مفاهیم عمیق سیره حسینی پاسداران انقلاب اسلامی را متجلی می‌کند.
فرمانده کل ارتش در این پیام تاکید کرد: سپاه واقعیتی شکل‌گرفته از متن و بطن انقلاب و نمادی از تولی و تبری است. نهادی انقلابی که با انقلاب پدید آمد، با انقلاب رشد کرد و تا همیشه با انقلاب و انقلابی خواهد ماند. سرلشکر موسوی در این پیام آورده است: دشمنان استقلال و اقتدار نظام، بارها با شگردها و دروغ‌پراکنی‌ها، سعی در مخدوش کردن چهره سپاه داشته‌اند اما بدانند این شجره طیبه و مولود انقلاب با توکل به خدای متعال و همدلی و اتحاد ارتش و سپاه، به عنوان ید واحده، روز به روز قوی‌تر و منسجم‌تر شده و با این ترکیب مقدس هیچ قدرتی تاب و توان رویارویی با این کشور و مردم را نخواهد داشت.

حضور مردم در جشن انقلاب نشان می‌دهد انتخابات پرشوری در پیش است
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: مردمی که اینگونه با شعور، شور و هیجان در راهپیمایی ۲۲ بهمن مشارکت کردند قطعا با شور، هیجان، آگاهی و بینش کامل در انتخابات حضور خواهند یافت. حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه با بیان اینکه ایستادگی و پایداری انقلاب وابسته به مردم است، ادامه داد: حقیقت  انقلاب یک امر مردمی است. موضوع انقلاب نیز مردم هستند و با ایستادگی مردم انقلاب ماندگار است. وی یادآور شد: قبل پیروزی انقلاب بحرین را از دست دادیم و این آغاز تجزیه ایران بود. دشمن قبل از انقلاب دنبال تجزیه ایران بود و مردم با انقلاب اسلامی ایران از تجزیه کشور جلوگیری کردند. دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: بعد از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، تجزیه‌طلب‌ها شروع کردند به تجزیه خوزستان و کردستان که موفق نشدند. حجت‌الاسلام خسروپناه در ادامه افزود: دشمنان جنگ تحمیلی و جنگ جهانی سومی علیه ایران شروع کردند تا ایران را دستخوش تغییر کنند. خوزستان را از ایران جدا کنند و انقلاب اسلامی را به ناکامی بکشانند اما مردم اجازه دست‌درازی به آنان ندادند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به حمایت همیشگی مردم از انقلاب اسلامی ایران افزود: در راهپیمایی ۲۲ بهمن شاهد جمعیت عظیمی بودیم که عمدتا هم نوجوانان و جوانان بودند و دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها در راهپیمایی حضور فعال داشتند. 
حجت‌الاسلام خسروپناه بیان کرد: شعار می‌دهند که نسل دهه هشتادی‌ و دهه نودی از انقلاب اسلامی ایران فاصله دارند. صحنه‌های راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال ضد این حرف‌ها را نشان داد. وی تاکید کرد: مسؤولان باید قدر این مردم همیشه در صحنه را بدانند. بویژه در مسائل اقتصادی تلاش بیشتری را انجام دهند و وضعیت معیشت جوانان را سریع‌تر حل کنند.

شماره جدید خط حزب‌الله منتشر شد
شماره ۴۳۱ هفته‌نامه‌ خط حزب‌الله با عنوان «اتحاد و امید به افق فجر انقلاب»  منتشر شد.
سخن‌ هفته این شماره خط حزب‌الله، به این سوال پاسخ داده است که بصیرت و حضور پرشور ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ نشان‌دهنده چیست؟ یادداشت این هفته خط حزب‌الله در آستانه اعیاد شعبانیه و میلاد امام زین‌العابدین علیه‌السلام، برای نخستین‌بار متن بیانات رهبر انقلاب در خطبه نماز جمعه سال ۱۳۶۵ را درباره سیره سیاسی امام سجاد علیه‌السلام منتشر کرده است. این شماره‌ هفته‌نامه خط‌ حزب‌الله به روح مطهر شهید ابوباقرالساعدی از فرماندهان کتائب حزب‌الله عراق تقدیم شده است.

رئیس قوه‌قضائیه امروز  به عراق سفر می‌کند
حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه‌قضائیه جمهوری اسلامی ایران، امروز در پاسخ به دعوت رسمی «فائق زیدان» رئیس شورای‌عالی قضایی عراق، در صدر یک هیات عالی‌رتبه قضایی به عراق سفر می‌‎کند. در جریان این سفر، برنامه‌های کاری ویژه‌ای به منظور تقویت هر چه بیشتر مناسبات حقوقی و قضایی ایران و عراق، صورت خواهد گرفت.
دیدار با ایرانیان مقیم عراق، مذاکره و رایزنی با مقامات قضایی عراق، پیگیری ویژه اقدامات دستگاه قضایی عراق پیرامون روند رسیدگی به پرونده ترور سرداران محور مقاومت شهیدان «حاج‌قاسم سلیمانی» و «ابومهدی‌المهندس» و همرزمان‌شان به دست اشرار آمریکایی در فرودگاه بغداد، تقویت و توسعه همکاری‌های مشترک قضایی برای مقابله با تروریسم و ملاقات با مقامات سیاسی دولت عراق از جمله «عبداللطیف رشید» رئیس‌جمهور و «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر، از جمله برنامه‌های کاری سفر رئیس قوه‌قضائیه جمهوری اسلامی ایران به عراق است.
 

Page Generated in 0/0073 sec