printlogo


کد خبر: 276970تاریخ: 1402/11/24 00:00
اخبار

 

شناسایی و جمع‌آوری دکل‌های غیرمجاز در پایتخت

مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر شهرداری تهران گفت: برای ۵ هزار دکل مخابراتی در پایتخت مجوز صادر شده و ۱۲۰۰ دکل نیز حکم ماده ۱۰۰ دریافت کرده‌اند که این احکام به‌زودی عملیاتی می‌شود. محمدابراهیم دریغ در این باره بیان کرد: بر اساس محاسبات انجام شده، ۷ هزار و ۸۰۰ دکل و سایت مخابراتی در سطح شهر تهران وجود دارد. وی همچنین تصریح کرد: مابقی دکل‌ها نیز باید مورد بررسی قرار گیرد تا دکل‌های بدون مجوز نیز در صورت احراز شرایط بتوانند مجوز بگیرند یا اگر حکم ماده ۱۰۰ دریافت کردند، جابه‌جا شوند. احتمالاً تجمیعی بین اپراتورها جهت دریافت مجوز صورت خواهد گرفت. دریغ با بیان اینکه در سال جاری ۲ سایت مخابراتی جمع‌آوری شده است، یادآور شد: دکل‌های غیرمجازی که مورد شناسایی و بررسی قرار می‌گیرد، بلافاصله پس از برگزاری کارگروه مربوطه در نامه‌ای به شهرداری منطقه معرفی می‌شوند. شهرداری‌های مناطق متولی جمع‌آوری دکل‌ها هستند و ما این موضوع را به تمام مناطق ابلاغ کرده‌ایم. وی با اعلام اینکه امسال سایت اختیاریه و مینی‌سیتی توسط شرکت ارتباط مشترک شهر جمع‌آوری شده است، خاطرنشان کرد: با حمایت‌هایی که از سوی شهرداری انجام خواهد شد، در جمع‌آوری دکل‌ها تسریع خواهد شد.

کاهش قدرت پیش‌بینی مخاطرات جوی در پی تغییرات اقلیمی
رئیس سازمان هواشناسی با بیان اینکه پیامدهای تغییرات اقلیمی باعث کاهش پیش‌بینی‌پذیری مخاطرات جوی شده است، اظهار کرد: مخاطرات حدی را در دنیا از ماه‌ها و فصل‌های جلوتر نمی‌توان پیش‌بینی کرد، بنابراین چگونگی رویارویی با این مخاطرات، یکی از مهم‌ترین چالش‌هاست. سحر تاجبخش در گفت‌وگو با ایسنا افزود: پس از سال ۹۸ که بارش‌های خوبی در کشور داشتیم، تجربه‌ای از میزان بارش قابل توجه در کشور نداشتیم. تقریبا طی سال‌های اخیر، هر سال با کاهش بارش مواجه بوده‌ایم. وی با اشاره به میزان بارش برف در زمستان سال جاری گفت: برف قابل ملاحظه‌ای در دی‌ماه نبارید، البته در بهمن‌ماه یکی دو بارش خوب داشته‌ایم. آمار دقیقی از میزان بارش برف نداریم ولی با بررسی اطلاعات دریافت شده از ماهواره‌ها، به میزان پوشش برف و آبی که می‌توانند تولید کنند، دسترسی داریم. اساسا آب تابستان از ذخیره برف تامین می‌شود. هر چه در زمستان برف بیشتری ذخیره شود، خیال‌مان بابت تامین منابع آبی در تابستان راحت‌تر خواهد شد. وی با اشاره به پیش‌بینی‌های بلندمدت هواشناسی و نحوه سیاست‌گذاری بر اساس آنها گفت: پیش‌بینی‌های انجام شده به عنوان ابزاری است که در اختیار تصمیم‌گیران باید قرار بگیرد و خیلی نمی‌توانیم تمام تصمیم‌های کلان کشور را به یک کاغذ پیش‌بینی وصل کنیم چون آنها حل معادلات دیفرانسیل جو هستند و ذاتا خطا دارند، بنابراین با احتمال باید با پیش‌بینی‌ها برخورد کرد. 

آشنایی راهپیمایان ۲۲ بهمن با کارویژه‌های جمعیتی بنیاد ۱۵ خرداد
بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) امسال هم در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن حضوری پررنگ داشت. بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) امسال نیز همچون سنوات گذشته با برپایی غرفه ویژه در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن به مناسبت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در این مراسم حضوری پررنگ و تاثیرگذار داشت. مدیرعامل، معاونان، مدیران، کارکنان و تعدادی از گروه‌های جهادی همکار با استقرار در غرفه بزرگ بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مسیر راهپیمایی شکوهمند یوم‌الله ۲۲ بهمن به ارائه خدمات مختلف به راهپیمایان پرداختند. پذیرایی از میهمانان، برگزاری مراسم مختلف و اهدای اقلام متنوع فرهنگی مرتبط با حوزه جمعیت و جوانی به راهپیمایان و بویژه کودکان و نوجوانان از جمله فعالیت‌های انجام شده در غرفه بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بود. معاونان و کارکنان این بنیاد همچنین کارویژه‌های متنوع جمعیتی این بنیاد را برای راهپیمایان ۲۲ بهمن تبیین و تشریح کردند، همچنین در مسابقاتی که ویژه خانواده‌های دارای ۳ فرزند و بیشتر برگزار شد، کارت خرید کالا از فروشگاه مثبت ۵ به همه افراد خانواده‌های برنده اهدا شد.
 

 

 


Page Generated in 0/0083 sec