printlogo


کد خبر: 276974تاریخ: 1402/11/24 00:00
اخبار

مرگ قهرمان دوی ماراتن جهان
دونده کنیایی ماراتن در ۲۴ سالگی در یک تصادف جاده‌ای درگذشت. کلوین کیپتوم، قهرمان ماراتن جهان و مربی‌اش، در یک حادثه رانندگی جان باختند. 
خبرگزاری تاس با اعلام این خبر گزارش داد کیپتوم قرار بود به‌زودی در ماراتن روتردام شرکت کند. او همچنین در ترکیب تیم دوومیدانی کنیا برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس قرار گرفته بود. او سال ۲۰۲۳ قهرمان 2 مسابقه اصلی ماراتن دنیا شد و توانست در لندن و شیکاگو عنوان نخست را به دست بیاورد. 
کیپتوم ۸ اکتبر ۲۰۲۳ در ماراتن شیکاگو رکورد جهانی را به نام خود ثبت کرد و مسافت ۴۲ کیلومتری را در 2 ساعت و ۳۵ ثانیه طی کرد. 
پلیس کنیا تأیید کرد کلوین کیپتوم، رکورددار کنونی ماراتن جهان و مربی او، در شهر الدورت جان باختند. این ورزشکار سوار بر خودروی خود بود که کنترلش را از دست داد و از جاده منحرف شد. 
 
حضور هافبک ازبک در تمرین استقلال
هافبک ازبک تیم فوتبال استقلال در تمرین آبی‌پوشان حضور یافت. جلال‌الدین ماشاریپوف، هافبک ازبکستانی استقلال روز دوشنبه در تمرین آبی‌پوشان در کمپ مرحوم حجازی حضور یافت. ماشاریپوف قرار است با حضور در ایفمارک در تست‌های پزشکی استقلال شرکت کند تا در صورت تایید، قراردادش را با باشگاه استقلال رسمی کند. استقلال جمعه ۲۷ بهمن در هفته شانزدهم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی به مصاف
صنعت نفت آبادان خواهد رفت. 
 
حضور 2 ملی‌پوش ایران در مسابقات یخ‌نوردی قهرمانی جهان در کانادا
2 ملی‌پوش یخ‌نوردی کشورمان در مسابقات جهانی کانادا شرکت خواهند کرد. محسن بهشتی‌راد و محمدرضا صفدریان ملی‌پوشان یخ‌نوردی کشورمان جهت حضور در مسابقات یخ‌نوردی قهرمانی جهان عازم کشور کانادا شدند. این مسابقات طی روزهای ۲۷ تا ۲۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در شهر ادمونتون کانادا برگزار خواهد شد. یخ‌نوردان کشورمان در جام‌جهانی گذشته در ساس‌فی سوییس به 2 مدال ارزشمند نقره و برنز دست یافته بودند. 
 
اشتیاق رسانه‌های ایتالیایی به جذب مهدی طارمی توسط اینتر
نشریات فوتبالی ایتالیا با قطعی شدن انتقال مهدی طارمی به اینتر از حضور بازیکن تیم‌ ملی ایران در این تیم استقبال کردند. مهدی طارمی، مهاجم ملی‌پوش فوتبال ایران پس از پایان جام ملت‌های آسیا به پرتغال رفت تا در تمرینات پورتو شرکت کند. او که تا پایان فصل با این باشگاه قرارداد دارد همچنان با اخبار مرتبط با انتقالش به اینتر ایتالیا روبه‌رو است. سایت «اسپورت ایتالیا» با انتشار گزارشی درباره خط حمله ضعیف اینتر ایتالیا، جدایی مارکو آرناتوویچ و الکسیس سانچز را قطعی دانسته و به نقل از جوزپه ماروتا، مدیر ورزشی باشگاه اینتر عنوان کرده است: خریدهای خوبی برای تقویت خط حمله اینتر در حال شکل‌گیری است. تجربه بین‌المللی، ملی و باشگاهی طارمی از جمله دلایل این سایت برای استقبال از مهاجم جدید اینتر توسط هواداران است. در بخشی از گزارش اسپورت ایتالیا درباره طارمی آمده است: «طارمی قراردادش را با پورتو تمدید نمی‌کند و اینتر آماده است از این مزیت استفاده کند و بازیکنی را به تیم تحت هدایت سیمونه اینزاگی اضافه کند که مطمئناً می‌تواند سهم بسیار مهمی در اینتر داشته باشد. روی کاغذ او یک جایگزین عالی برای لائوتارو مارتینز و تورام است تا آنها در فصل فشرده به‌راحتی بتوانند در بعضی بازی‌ها استراحت کنند. همچنین از فران تورس، بازیکن تیم‌ ملی اسپانیا نیز به عنوان گزینه احتمالی دیگر اینتر ایتالیا یاد می‌شود که مالکان اینتر برای این بازیکن نیز حاضر هستند مبلغ قابل توجه حدود ۳۰ میلیون یورو پرداخت کنند. 
 
مهدی تاج:
فوتبال کشور آماده استفاده از VAR است
رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به تعداد سیستم‌های داور ویدئویی گفت: همه چیز مهیای استفاده از این سیستم در فوتبال باشگاهی کشور است. مهدی تاج درباره آخرین وضعیت استفاده از سیستم داور ویدئویی گفت: در مجموع ۶ دستگاه VAR را وارد کشور کردیم که باقیمانده‌ نهایی آنها نیز ظرف چند روز آینده می‌آید تا از آنها استفاده کنیم. رئیس فدراسیون فوتبال درباره مجوز داوران برای استفاده از این سیستم تاکید کرد: 4 تیم داوری ما به طور کامل مجوز قضاوت با این سیستم را دریافت کرده‌اند. 2 تیم داوری نیز با کمک کشور تاجیکستان در حال انجام کارهای خود هستند تا آنها هم مجوز بگیرند. بنابراین کل جامعه فوتبال آماده استفاده از این سیستم است. او درباره اینکه آیا در نیم‌فصل دوم لیگ برتر از VAR استفاده خواهد شد، گفت: این موضوع در اختیار کمیته داوران است. همه چیز برای حرکتی جدید و رو به جلو در فوتبال کشور فراهم است. 
 
 

Page Generated in 0/0060 sec