printlogo


کد خبر: 276982تاریخ: 1402/11/24 00:00
دور دنیا

نتانیاهو: عملیات زمینی در رفح  طی ۲ هفته آینده آغاز خواهد شد
کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد بنیامین نتانیاهو به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده است عملیات زمینی در رفح طی ۲ هفته آینده آغاز خواهد شد. بر اساس این گزارش، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستار نابودی گردان‌های نظامی حماس در رفح تا قبل از ماه رمضان شده است. کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی همچنین از اختلاف بین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم و هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش بر سر عملیات احتمالی در رفح خبر داد. همچنین روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت نیز گزارش داد ارتش رژیم صهیونیستی گسترش عملیات نظامی به شهر رفح را تایید کرده است. از سوی دیگر یک رسانه عبری گزارش داد عملیات در رفح، تنها پس از خارج کردن گسترده غیرنظامیان و دستیابی به توافق با مصر آغاز خواهد شد. همچنین یک مسؤول قطری که نامش ذکر نشده، گفته است رژیم صهیونیستی در تصمیم خود برای تجاوز زمینی به رفح بسیار جدی است.

الاخبار: فرانسه پیشنهاد امنیتی‌اش را به لبنان ارائه کرد
روزنامه الاخبار لبنان از تحویل پیشنهاد و طرح فرانسه برای آرام کردن جبهه نبرد در مرزهای لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی به دولت لبنان خبر داد. به گزارش ایسنا، یک منبع دیپلماتیک لبنانی به الاخبار اعلام کرد لبنان یک پیشنهاد امنیتی از فرانسه دریافت کرده که مستلزم بررسی دقیق است. وی گفت: محتوای این طرح شامل عدم حمله به غیرنظامیان از هر ۲ طرف و اتخاذ اقداماتی در هر ۲ طرف مرز (داخل لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی) است. این روزنامه نوشت: «به نظر می‌رسد فرانسوی‌ها طبق معمول تلاش می‌کنند نقش ویژه‌ای ایفا کنند اما اسرائیلی‌ها ترجیح می‌دهند موضوع را با طرف آمریکایی مدیریت کنند». روزنامه فرانسوی «لوموند» نیز در گزارشی در این باره آورده است: فرانسه می‌خواهد مساله لبنان را از وضعیت نوار غزه جدا کند و پیشنهادی مبنی بر اجرای سریع اقدامات در راستای کاهش سطح تنش ارائه کرد. طبق این گزارش، شکست تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در غزه تلاش‌های فرانسه و آمریکا را پیچیده می‌کند، چرا که شرط حزب‌الله برای آغاز مذاکرات، پایان دادن به جنگ در نوار غزه است. 

سوء قصد ناکام اسرائیل نسبت به مقام محلی حزب‌الله لبنان
یک مقام محلی حزب‌الله لبنان از حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به خودرویش در نزدیکی بیمارستان دولتی بنت جبیل در استان نبطیه در جنوب لبنان جان سالم به در برد. مازن ابراهیم، مدیر دفتر الجزیره در لبنان روز گذشته اعلام کرد: رژیم اشغالگر اسرائیل امروز رشته حملات هوایی جدیدی به تمام بخش‌های جنوب لبنان انجام داد که بر اساس اعلام رسانه‌های لبنانی یک فروند پهپاد دشمن به  یک خودرو در نزدیکی بیمارستان دولتی بنت جبیل اصابت کرد که این حمله به زخمی شدن یک نفر منجر شد. این منبع بدون اشاره به جزئیات حمله و نام مقام مسؤولی که هدف سوءقصد قرار گرفته است، اعلام کرد نیروهای دفاع مدنی وابسته به جمعیت «کشافه الرساله الاسلامیه»، واحد آمبولانس وابسته به جنبش امل لبنان، از انتقال یک مجروح این حمله به بیمارستانی در منطقه خبر دادند. چند شهرک در جنوب لبنان روز دوشنبه  هدف حملات رژیم صهیونیستی قرار گرفت و طبق گزارش خبرگزاری‌های لبنانی، هواپیماهای رژیم صهیونیستی به یک منزل غیرمسکونی در  منطقه مرزی «طیر حرفا» نیز حمله کردند. گفتنی است از زمان آغاز جنگ در نوار غزه در ۷ اکتبر، مرزهای جنوبی لبنان شاهد حملات متقابل حزب‌الله و رژیم صهیونیستی بوده است که این امر نگرانی‌های بین‌المللی را درباره گسترش دامنه تنش‌ها و درگیری‌ها در پی داشته است.

ترامپ، ناتو را تهدید کرد
رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده آمریکا و نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان برای انتخابات آتی این کشور هشدار داد مسکو می‌تواند با آن دسته از اعضای ناتو که به حد کافی در پرداخت سهم خود از هزینه‌های این پیمان مشارکت نمی‌کنند، «هر کاری می‌خواهد بکند». به گزارش یورونیوز، دونالد ترامپ این سیاستمدار و تاجر آمریکایی در جریان سخنرانی خود در یک گردهمایی سیاسی در روز شنبه ۱۰ فوریه (۲۱ بهمن) در کارولینای جنوبی، گفت در نشستی با حضور رهبران ناتو رئیس‌جمهوری «یک کشور بزرگ» از او پرسیده: «خب آقا، اگر ما (سهم‌مان به ناتو را) نپرداخته باشیم و روسیه هم به ما حمله کند، آیا در آن صورت شما از ما حمایت می‌کنید؟» و او گفته: «شما پول ندادید؟ یعنی شما مجرم هستید؟ نه من از شما حمایت نمی‌کنم. در واقع، من آنها را تشویق می‌کنم که هر کاری می‌خواهند با شما انجام دهند. شما باید پول بدهید، باید صورت‌حساب‌های‌تان را بپردازید». 
 

Page Generated in 0/0078 sec