printlogo


کد خبر: 277007تاریخ: 1402/11/25 00:00
همه چیز درباره آخرین نسخه مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا
کار سپاهان‌آغاز شد

رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از دیروز در کشورهای مختلف قاره آغاز شد. 
به گزارش ورزش‌ سه، از دیروز (سه‌شنبه) مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا آغاز شد و این آخرین تورنمنتی خواهد بود که نام لیگ قهرمانان آسیا را پس از انتخاب نام لیگ نخبگان آسیا در سطح باشگاهی یدک می‌کشد.
مرحله یک‌شانزدهم نهایی شاهد حضور 3 باشگاهی بود که نخستین حضور خود را در دور حذفی به ثبت رساندند، الفیحا عربستان سعودی، نوبهار ازبکستان و ونتفورت کوفو از ژاپن.
* نسف‌قارشی - العین
از سوی دیگر مرحله یک‌هشتم نهایی شاهد حضور 6 باشگاهی است که پیش از این عنوان قهرمانی را کسب کرده بودند: العین (امارات)، الهلال (عربستان سعودی)، الاتحاد (عربستان)، چونبوک هیوندای موتورز کره‌جنوبی)، پوهانگ استیلرز (کره‌جنوبی) و اولسان هیوندای (کره‌جنوبی).
بازی‌های رفت مرحله یک‌هشتم نهایی منطقه غرب امروز (چهارشنبه) در ورزشگاه مرکزی نماینده ازبکستان آغاز می‌شود که نسف‌قارشی ازبکستان برای سومین بار در تاریخ این مسابقات به مصاف العین امارات می‌رود. این ۲ تیم در سال 2016 در مرحله گروهی مقابل هم قرار گرفته بودند. نسف قهرمان جام حذفی ازبکستان، پس از ناکامی در 4 دوره قبلی لیگ قهرمانان، در صدر جدول رده‌بندی گروه دوم قرار گرفت تا برای دومین بار متوالی به دور حذفی راه یابد.  
* خودزنی اجباری در عربستان
الفیحا، عربستانی تازه‌وارد که به عنوان یکی از ۳ تیم برتر دوم به مرحله بعدی راه پیدا کرده نیز در ورزشگاه شاهزاده فیصل بن فهد ریاض به مصاف النصر خواهد رفت. الفیحا، دهمین باشگاه متفاوت عربستانی است که به دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا می‌کند.
در دیدار بعدی نوبهار ازبکستان، میزبان الاتحاد، قهرمان لیگ عربستان در ورزشگاه مرکزی نمنگان است. نایب‌قهرمان لیگ ازبکستان در سال 2022 به عنوان یکی از بهترین تیم‌های دوم به مرحله حذفی رسیده و پنجمین تیم مختلف ازبکستان است که به دور حذفی لیگ قهرمانان می‌رسد، در حالی که الاتحاد نهمین حضور خود را در این مرحله به ثبت رساند و پس از ۲ مرتبه قهرمانی در سال‌های 2004 و 2017 به دنبال سومین قهرمانی است.
آخرین بازی مرحله یک‌هشتم نهایی نیز روز پنجشنبه در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار می‌شود. سپاهان چهارمین حضور خود را در مرحله حذفی را تجربه می‌کند و از سال 1391 نخستین مرتبه است که بار دیگر در جمع تیم‌های صعود‌کننده از مرحله گروهی حضور یافته. سپاهان در حالی به عنوان یکی از تیم‌های برتر دوم به مرحله حذفی رسید که بهترین عنوان آنها کسب نایب‌قهرمانی در سال 2007 بوده است. سپاهان به سرسخت‌ترین رقیب برخورد کرده و باید به مصاف الهلالی برود که ۲ مرتبه در سال‌های اخیر قهرمان شده است و این روزها آماده‌ترین تیم آسیاست.
پس از بازی‌های رفت و برگشت بازی‌های مرحله یک‌چهارم نهایی از 14 تا 22 اسفندماه برگزار می‌شود.
بازی‌های رفت مرحله یک‌هشتم نهایی در منطقه شرق نیز دیروز برگزار شد که شاندونگ تایشان چین میزبان رقیب خود کاوازاکی فرونتاله ژاپن بود. تقابل دوم در شرق بین ۲ غول کره‌ای بود. باشگاه چونبوک موتورز هیوندای امروز (چهارشنبه) در ورزشگاه جام‌جهانی در جئونجو میزبان هموطن خود پوهانگ استیلرز خواهد بود.
در سومین بازی منطقه شرق، باشگاه تایلندی بانکوک یونایتد پس از صدرنشینی در جدول رده‌بندی گروه ششم، دومین حضور خود را در دور حذفی انجام می‌دهد و به مصاف یوکوهاما مارینوس، قهرمان لیگ ژاپن می‌رود. 
دیدار اولسان هیوندای کره‌ای با ونتفورت کوفو ژاپن دیگر دیدار قابل توجه این مرحله به شمار می‌رود.
رقابت‌ها از دیروز آغاز شد و باید دید چه سرنوشتی در انتظار تیم‌های مختلف از جمله سپاهان خواهد بود.
استقلال (۲ بار در سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۹۰) و پاس (۱۹۹۲) ۲ تیم ایرانی‌ای هستند که تاکنون در سطح باشگاهی، قهرمان آسیا شده‌اند.

Page Generated in 0/0057 sec