printlogo


کد خبر: 277024تاریخ: 1402/11/25 00:00
اخبار

۲۴۲ نماینده مجلس یازدهم تأیید صلاحیت شدند
سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: ۱۲۷ نفر از نمایندگان ادوار نهم و دهم و ۲۴۲ نفر از نمایندگان دوره یازدهم مجلس برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شدند.
محسن اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به رد صلاحیت تعدادی از نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در انتخابات دوره دوازدهم، اظهار داشت: در مجموع ۱۲۷ نفر از نمایندگان ادوار نهم و دهم تایید صلاحیت شدند. وی اضافه کرد: همچنین ۲۸۷ نفر از نمایندگان دوره یازدهم مجلس در این دوره از انتخابات ثبت‌نام کردند که از این تعداد، ۲۴۲ نفر تایید و ۲۲ نفر عدم تایید دریافت کردند و ۵ نفر از ادامه حضور در انتخابات انصراف دادند. اسلامی ادامه داد: از آنجا که تا ۳۰ بهمن افراد ردصلاحیت شده فرصت اعتراض دارند و شورای نگهبان پس از 7 روز نظر نهایی را برای تایید و یا رد آنها اعلام خواهد کرد، همچنان باید منتظر باشیم، به جهت اینکه برخی نمایندگان ممکن است رد اولیه باشند و مجددا تایید شوند.
دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه قانون بر نظارت استصوابی تأکید دارد، گفت: شورای نگهبان در همه مراحل حضور دارد. اما صرفا آن دسته از متقاضیان داوطلبی انتخابات که در هیات‌های اجرایی تایید و در شورای نگهبان عدم تایید و عدم احراز دریافت کردند، امکان اعتراض دارند. اسلامی درباره آمار تایید صلاحیت‌شده‌ مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: امسال تعداد افراد تایید صلاحیت‌شده از سوی شورای نگهبان حد‌نصاب جدیدی را به خود اختصاص داد و در این مرحله حدود ۱۵ هزار تایید صلاحیت شدند. سخنگوی ستاد انتخابات کشور بیان کرد: در خبرگان هم ۱۴۴ نفر تایید نهایی شده‌اند که از ۲۵ بهمن امکان فعالیت تبلیغاتی برای آنها متصور است و این موضوع به همه ستادهای انتخابات استان‌ها اعلام شده است.
***
حدادعادل:
بهترین گزینه‌ها را در انتخابات به مردم معرفی می‌کنیم
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: سعی 100 درصدی ما معرفی بهترین گزینه‌ها به مردم است.
غلامعی حداد‌عادل در دومین گردهمایی طلاب و روحانیت با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: مردم با همه مشکلات به صحنه آمدند و چشم دشمنان را کور کردند. ان‌شاءالله مردم با شکوه بیشتری در ۱۱ اسفند پای صندوق رای حاضر شوند و با حضورشان نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان خبرگان را تعیین کنند. وی انتخابات را یک جشن ملی عنوان کرد و افزود: حضور مردم در انتخابات این پیام را به کشورهای دنیا می‌دهد که در ایران آزادی وجود دارد و انتخابات واقعی است و اراده مردم در اداره کشور موثر است.
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه همه ما می‌دانیم که انقلاب اسلامی، مردمی بود، اظهار کرد: انقلاب از قم و مرکز روحانیت آغاز شد و به دست مردم به ثمر رسید و به دست آنان حفظ شد. هدف دشمن هم جدا کردن مردم از انقلاب است. حدادعادل با بیان اینکه علت اصرار رهبری بر مشارکت مردم در انتخابات برای این است که ایشان می‌دانند انتخابات چه تاثیری بر امنیت ملی دارد، تاکید کرد: رکن اصلی از نظر اجتماعی در پیروزی و حفظ انقلاب، مردم هستند و روحانیت باید با مردم ارتباط خود را حفظ کند. حفظ ارتباط مردم با نظام از مسیر ائمه جماعت و روحانیون امکان‌پذیرتر از ارتباط مردم با ما سیاستمداران است. وی تاکید کرد: امروز می‌توانیم افرادی صالح و سالم را به مردم معرفی کنیم تا وارد مجلس شوند و از کشور و انقلاب دفاع و به مردم خدمت کنند. در شورای ائتلاف سعی ۱۰۰درصدی ما انتخاب بهترین گزینه‌ها برای ارائه خدمات به مردم است. البته همه امور دست یک نفر نیست که بگویند فلانی بیاید لیست را ببندد! اما تلاش می‌کنیم از افراد مومن، پاکدست و ‌انقلابی حمایت می‌کنیم. رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: با تمام وجود باید پای کار انقلاب ایستاد و امروز دعوت به مشارکت وظیفه همه است.
***
آغاز تبلیغات انتخابات خبرگان
تبلیغات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از امروز آغاز می‌شود و به مدت ۱۵ روز ادامه دارد.
به گزارش ایرنا پرونده ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری با نام‌نویسی حدود ۵۰۰ نفر بسته شد و پس از بحث و بررسی در شورای نگهبان، ۱۴۴ نفر ردای کاندیداتوری را بر تن کردند و از ۲۵ بهمن به تشریح برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود خواهند پرداخت. در استان تهران نیز ۲۶ نفر از واجدان شرایط، برای کسب اعتماد مردم به رقابت می‌پردازند. اسامی نامزدهای خبرگان رهبری حوزه انتخابیه استان تهران به این شرح است: 
عبدالجواد ابراهیمی‌فر، محسن اسماعیلی، علیرضا اعرافی، مهدی برزگر، مصطفی پورمحمدی، حمید حوالی‌شهریاری، احمد خوانساری، احمد دانش‌زاده‌مؤمن، قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، علی رازینی، محمود رجبی، علی رحمانی‌فرد، حسینعلی سعدی، هادی صادقی، غلامعلی صفایی، سعید صلح‌میرزایی، علی قریب‌دوست، محسن قمی، سیدصادق محمدی، محمود محمدی‌عراقی، غلامرضا مصباحی‌مقدم، محمد‌علی موحدی، سیدمحمد‌علی موسوی، علی مومن‌پور، محمدرضا ناصری‌کوچه‌بیوک و غلامعلی نعیم‌آبادی. مجلس خبرگان رهبری ۸۸ کرسی دارد و از این تعداد، ۱۶ کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان به استان تهران اختصاص دارد. دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

Page Generated in 0/0064 sec