printlogo


کد خبر: 277027تاریخ: 1402/11/25 00:00
شلیک موشک بالستیک از روی ناو شهید مهدوی سپاه برای نخستین‌بار
مانور موشکی از زمین و دریا
موشک‌های بالستیک عماد هدف شبیه‌سازی شده پایگاه هوایی پالماخیم رژیم صهیونیستی را مورد اصابت قرار دادند

گروه سیاسی: برای نخستین‌بار یک موشک بالستیک دزفول از روی ناو شهید مهدوی نیروی دریایی سپاه شلیک و به هدف خود در کویر مرکزی ایران با موفقیت اصابت کرد.
به گزارش «وطن امروز»، روز گذشته روز ویژه‌ای برای به نمایش گذاشتن توانایی و اقتدار موشکی ایران بود. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در 2 عملیات مجزا توانایی موشکی خود را بار دیگر به آزمون گذاشت. در نخستین عملیات 2 موشک بالستیک دزفول از روی ناو شهید مهدوی نقطه‌ای معین را در کویر مرکزی کشورمان هدف قرار دادند. این نخستین‌باری است که ناوهای ایران به موشک بالستیک مجهز شده و نقطه‌ای را در خشکی هدف قرار می‌دهند. این موشک با برد بیش از ۷۵۰ کیلومتر، جدیدترین دستاورد نیروی دریایی سپاه است که در یک همکاری مشترک با نیروی هوافضای سپاه احصا شده و به دست آمده است. پرتابگرهای کانتینری روی ناو شهید مهدوی باعث اختفای موشک‌ها تا پیش از لحظه شلیک می‌شود. از این پس ناوهای نیروی دریایی سپاه با استفاده از این قابلیت می‌توانند انواع موشک‌های بالستیک تا برد ۱۷۵۰ کیلومتر را با خود حمل کنند. پیش از این سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه با اشاره به احصای این توانمندی در نیروی دریایی سپاه گفته بود: ناوهای اقیانوس‌پیمای ما می‌توانند در هر نقطه‌ای از اقیانوس‌ها ظاهر شوند و طبیعتا وقتی می‌توانیم از آنها موشک شلیک کنیم، هیچ نقطه امنی برای قدرتی که بخواهد برای ما ناامنی ایجاد کند، وجود ندارد.
اما در عملیات دوم موشکی که از روی زمین انجام شد، موشک‌های عماد با کلاهک‌های تقویت شده انفجاری، هدف شبیه‌سازی شده پایگاه هوایی پالماخیم، محل استقرار جنگنده‌های «اف35» رژیم صهیونیستی را با دقت کمتر از 4 متر مورد اصابت قرار دادند. این پایگاه که در سرزمین‌های اشغالی قرار دارد، از استراتژیک‌ترین نقاط نظامی رژیم صهیونیستی به حساب می‌آید که نتانیاهو چندی پیش در آن مکان ایران را به حمله نظامی تهدید کرده بود!
* اگر کشتی‌های ما را بزنند، حتما بیشتر از آنها می‌زنیم
سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه در نشست شکوه پاسداری با بیان اینکه اگر جنگ کشتی‌ها باشد و کشتی‌های ما را بزنند، حتما به همان تعداد و حتی بیشتر از آنها می‌زنیم، گفت: اگر جنگ به میدان‌های بیرونی کشیده شود، سپاه قدرت ساخت قدرت در بیرون را دارد. اگر دشمن به فتنه جهانی برای ما مانند سال ۱۴۰۱ بیندیشد، ما در میانه آن فتنه، بر او غلبه می‌کنیم. اگر دشمن بخواهد فقر را به ما تحمیل کند، ما در میدان محرومیت‌زدایی حاضر می‌شویم و دستان دشمن را می‌بندیم. 
این همان سپاهی است که شما بنیانگذار آن بودید و در میانه جنگ و بعد از جنگ آن را ساختید.

Page Generated in 0/0056 sec