printlogo


کد خبر: 277043تاریخ: 1402/11/26 00:00
اخبار

«اسکرین‌شات» با بازیگران جدید تمدید شد
«اسکرین‌شات» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی اشکان درویشی که در دور قبلی اجرا با استقبال تماشاگران مواجه شد، با حضور بازیگران جدید از دوشنبه ۲۳ بهمن در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته است و تا ۳۰ بهمن، هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۷۰ دقیقه، میزبان مخاطبان خواهد بود. در این نمایش مهدی تقی‌پور، مریم زارعی، فردین رحمان‌پور، ندا محمدی، عباس ایمانی، سیمین بهفر، هادی رسولی و امیر آرتا با صدای باربد و آرزو آرزومند ایفای نقش می‌کنند. این نمایش اتفاقاتی را از یک دورهمی شبانه روایت می‌کند که در نهایت منجر به نابودی چند خانواده می‌شود.
***
«در ستایش برگ‌هاش» به خانه هنرمندان ایران می‌رسد
نمایشگاه چیدمان مفهومی در قالب تقریبی هنر فقیر و با عنوان «در ستایش برگ‌هاش» به طراحی و کارگردانی آرش فناییان، عصر دیروز (۲۵ بهمن) ساعت ۱۷ در گالری پاییز افتتاح شد که تا ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. این نمایشگاه با همکاری هنرمندان موسسه موومان برپا شده است. گروهی از کودکان موسسه پژوهشی کودکان دنیا، هنرمندان اجرای چیدمان و نوازندگان هارمونیکای بازگشایی این نمایشگاه هستند. در توضیح این نمایشگاه آمده است: آمدنش حتی بوی رفتن می‌داد؛ پاییزی که درس پرسه و سرگیجه را با ما نیمه گپ زد و با گاری لق‌لقوی خشکیده برگ‌هایش در انعکاس فراموشی فصل به باد دلتنگی‌مان داد و رفت.
***
خاله شادونه با فصل جدید 
برنامه تلویزیونی به شبکه ۲ بازگشت
فصل جدید «باغ شادونه» با محوریت خانواده و کودکان، روزهای پنجشنبه و جمعه حوالی ساعت ۱۵ از شبکه ۲ سیما روانه آنتن می‌شود. در هر قسمت از فصل سوم «باغ شادونه» ماجراهای جدیدی اتفاق می‌افتد که مهارت‌های کودکانه و مفاهیم اخلاقی، دینی، فرهنگی و اجتماعی را در قالب داستان‌هایی شاد و هیجان‌انگیز به بچه‌ها آموزش می‌دهد. در خلاصه داستان این فصل برنامه آمده است: «نازگل دختر اوستا گلاب که دو فرزند به نام‌های نقل و نبات دارد به تازگی به محله باغ شادونه نقل مکان کرده و قرار است در این باغ زندگی کنند، حضور نقل و نبات در این باغ ماجراهای شیرین و دیدنی‌ای خلق می‌کند». حضور کودکان با خانواده از دیگر آیتم‌های جذاب این برنامه است. سری جدید «باغ شادونه» در ۳۰ قسمت ۳۵ دقیقه‌ای، کاری است از گروه کودک و نوجوان شبکه ۲ به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی‌اکبر ذاکری، سردبیری صدیقه سلطان‌نژاد، نویسندگی ستاره کدخدایی و اجرای ملیکا زارعی که پخش آن از پنجشنبه (امروز) حوالی ساعت ۱۵ آغاز و به صورت روتین پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها در همین ساعت از شبکه ۲ سیما روانه آنتن می‌شود.
***
برنامه اکران فیلم‌های مستند جشنواره شانزدهم تجسمی فجر منتشر شد
برنامه اکران آثار در بخش رقابتی فیلم‌های مستند هنرهای تجسمی فجر شانزدهم از سوی دبیرخانه این رویداد هنری منتشر شد. بر این اساس، آثار حاضر در این بخش از شنبه تا سه‌شنبه (۲۸ بهمن تا یکم اسفندماه) هر روز از ساعت ۱۵ در سالن سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آیند که برنامه آنها به این شرح است: شنبه ۲۸ بهمن: «هولاین در ایران» به کارگردانی هادی آفریده، «تا بادها یادها را نبرند» به کارگردانی احمد صراف‌یزد؛ یکشنبه ۲۹ بهمن: «دفک» به کارگردانی بهنام بیرم‌وند، «ناخدا» به کارگردانی علی ارکیان؛ دوشنبه ۳۰ بهمن: «از آفتابی به آفتاب دیگر» به کارگردانی مریم فرهمند، «من هنرمند نیستم» به کارگردانی سیما ابراهیمی و سه‌شنبه یکم اسفند: «راز عیسی» به کارگردانی آبتین شمیلی. بخش فیلم‌های مستند هنرهای تجسمی در فجر شانزدهم به نمایش مستندهای مرتبط با هنر، هنرمند، مفاهیم و مسائل عرصه‌ هنرهای تجسمی اختصاص دارد و تماشای آثار حاضر در این بخش برای عموم علاقه‌مندان، آزاد و رایگان است. شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به دبیرکلی امیر عبدالحسینی، این روزها در تهران و سایر استان‌های کشور درحال برگزاری است. علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه‌های شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر می‌توانند تا ۳۰ بهمن‌ماه به موسسه فرهنگی هنری صبا فرهنگستان هنر و موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه کنند.
***
تنهایی کرگدن‌ها با «همسفر» پر می‌شود
نمایشگاهی از آثار سیدعلی میرفتاح از جمعه ۲۷ بهمن در گالری آرتیبیشن افتتاح می‌شود. این نمایشگاه که «کرگدن‌ها گاهی تنها سفر نمی‌کنند» نام دارد تا روز سه‌شنبه، ۷ اسفند، پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.
سیدعلی میرفتاح روزنامه‌نگار، نویسنده، طراح گرافیک و نقاش، از چهره‌های شناخته‌شده فرهنگی است. وی که سال‌ها به عنوان روزنامه‌نگار و نویسنده فعالیت می‌کرد، اخیرا به شکل جدی‌تر سراغ نقاشی رفته و آثارش را در معرض تماشای عموم گذاشته است. میرفتاح در بخشی از نوشته این نمایشگاه نوشته است: «یا حق! تنها به دنیا می‌آییم و تنها می‌میریم. حتی بیشتر اوقات زندگی تنهاییم اما بی‌رفیق و بی‌یار و بی‌سر و همسر که نمی‌توان زیست. آن بزرگ هم که گفت کرگدن‌ها تنها سفر می‌کنند، حواسش بود که تحمل این تنهایی، بی‌رفیق و بی‌همسفر نشدنی است. فلذا کرگدن‌ها گاهی تنها سفر نمی‌کنند، فرصت دست دهد تنهایی‌شان را با گنجشک‌ها و درخت‌ها، حتی با فیل‌ها قسمت می‌کنند و شب تاریک بی‌کسی را به صبح روشن مهر می‌دوزند...». نمایشگاه نقاشی‌های سیدعلی میرفتاح از جمعه ۲۷ بهمن، در گالری آرتیبیشن آغاز و تا روز سه‌شنبه ۷ اسفند ادامه خواهد یافت. علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک‌وی، روبه‌روی بانک صنعت و معدن، شماره ۲۷۹۸ مراجعه کنند. 

Page Generated in 0/0061 sec