printlogo


کد خبر: 277050تاریخ: 1402/11/26 00:00
اخبار

بازی‌های هفته شانزدهم لیگ برتر
لیگ برتر فوتبال پس از تعطیلی ۲ ماهه دیروز با برگزاری یک دیدار از سر گرفته شد و با پیروزی یک بر صفر گل‌گهر بر فولاد در اهواز وارد نیم‌فصل دوم شد.
به گزارش «وطن امروز»، بازی‌های هفته شانزدهم امروز با برگزاری ۵ دیدار پیگیری می‌شود. برنامه بازی‌ها به شرح زیر است (نام تیم‌های میزبان ابتدا آمده است).
آلومینیوم ـ پرسپولیس
نساجی ـ پیکان
ذوب‌آهن ـ ملوان
شمس‌آذر ـ استقلال خوزستان
مس رفسنجان ـ هوادار
***
خواجه‌گیری، سرپرست تیم فوتبال استقلال شد
نصرالله خواجه‌گیری که در بخش مدیریت اجرایی باشگاه استقلال مشغول فعالیت بود، سرپرست تیم فوتبال این باشگاه شد.
در شرایطی که در روزهای اخیر علی سامره، سرپرست باشگاه استقلال ترجیح داد از تیم محبوبش فاصله بگیرد، اعلام شد نصرالله خواجه‌گیری که به عنوان مدیر اجرایی باشگاه استقلال فعالیت داشت از این پس در سمت سرپرست باشگاه استقلال نیز فعالیت خواهد کرد.
 به گزارش ورزش 3، مدیران باشگاه استقلال دیروز نصرالله خواجه‌گیری را به عنوان سرپرست تیم استقلال به سازمان لیگ معرفی کردند تا با شروع نیم فصل دوم لیگ برتر شروع به کار کند. پیش از این علی سامره به دلیل برخی ناراحتی‌ها از کادر فنی تیم استقلال از سمت خود استعفا کرد.
قرار است خواجه‌گیری که پیش از این به عنوان یکی از مدیران اجرایی در استقلال فعالیت می‌کرد فعلا امور سرپرستی تیم را بر عهده داشته باشد تا شرایط بازگشت سامره به سمت پیشین خود فراهم شود. دیدار تیم‌های استقلال و صنعت نفت آبادان از هفته شانزدهم لیگ برتر ایران فردا (جمعه) در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد و خواجه‌گیری به عنوان سرپرست جدید آبی‌پوشان روی نیمکت خواهد نشست.
***
کتک‌کاری در اردوی کره‌جنوبی پیش از بازی با اردن
روزنامه سان از درگیری فیزیکی بازیکنان کره در اردوی کره‌جنوبی، پیش از دیدار با اردن در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا خبر داد.
به گزارش ایسنا، جام ملت‌های آسیا برای کره‌جنوبی با ناکامی و حاشیه‌های زیادی همراه بود. در کنار تنش‌ها بر سر رفتار یورگن کلینزمن، اکنون خبرهایی از درگیری بازیکنان پیش از بازی با اردن در اردوی تیم‌ ملی مخابره شده است. از قرار معلوم سون هیونگ مین که با انگشتان پانسمان‌شده در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا بازی کرد، در همین زد و خوردها دچار آسیب‌دیدگی شده است.
ترکیب کره‌جنوبی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ مملو از استعدادهای برتر از لیگ‌های اروپا بود ولی این تیم نتوانست در نهایت به قهرمانی برسد و با شکست برابر اردن نتوانست به دیدار نهایی راه پیدا کند. روزنامه سان انگلیس نوشت: سون، ستاره اصلی تیم‌ ملی فوتبال کره، با بازیکنان جوان‌تر تیم درگیر شد که این درگیری در نهایت فیزیکی شد و به دررفتگی انگشت دست ستاره تاتنهام انجامید.
یک منبع خبری به سان گفت: درگیری از جایی شروع شد که تعدادی از بازیکنان جوان خیلی سریع غذا خوردند و سالن غذاخوری را ترک کردند تا پینگ‌پنگ بازی کنند. سون هیونگ مین از بازیکنان خواست بازگردند و به دیگر بازیکنان بی‌احترامی نکنند.
گفته می‌شود لی کانگ این، ستاره ۲۲ ساله پاری‌سن‌ژرمن نیز در این درگیری شرکت داشت.
***
اذعان کروس: گل لایپزیش سالم بود
هافبک آلمانی تیم فوتبال رئال‌مادرید اعتراف کرد گلی که تیمش در دقایق ابتدایی بازی مقابل لایپزیش دریافت کرد به اشتباه مردود اعلام شده است.
به گزارش تسنیم، یکی از صحنه‌های بحث‌برانگیز بازی شامگاه سه‌شنبه تیم‌های فوتبال رئال‌مادرید و لایپزیش در آلمان از دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، مردود اعلام شدن گل دقیقه دوم بنجامین سسکو برای لایپزیش بود.
طبق تشخیص کمک‌داور ویدئویی، زننده گل زودهنگام تیم میزبان در موقعیت آفساید قرار داشت و به این ترتیب میهمان اسپانیایی از شوکی زودهنگام نجات پیدا کرد.
در مورد تشخیص VAR بحث‌هایی صورت گرفته و برخی آن را تصمیمی نادرست دانسته‌اند و ستاره آلمانی رئالی‌ها، تونی کروس هم جزو آنها بوده است.
خبرنگار رادیو مونت‌کارلو راجع به این اتفاق از کروس پرسید که وی گفت: درباره اتفاقی که دقیقه دوم رخ داد، گل لایپزیش، خیلی صحبت شد. آن گل آفساید نبود. برخورد با دروازه‌بان هم بسیار جزئی بود. من نمی‌دانم چطور اصلا آن برخورد دیده شده است. به نظر من چنین تشخیص‌هایی به سود فوتبال نیست.
بحث بر سر اینکه این تصمیم به سود یا ضرر چه تیمی بوده، نیست بلکه صرفا باید به جنبه‌های قانونی آن توجه داشت. نظر شما چیست؟
ستاره رئال‌مادرید در پاسخ اظهار داشت: من هم دقیقا با شما هم‌نظر هستم. به نظر داور در نهایت تصمیم به آفساید گرفت چون (بررسی صحنه) اذیتش می‌کرد اما درباره برخورد صورت گرفته با دروازه‌بان به نظر من چون دروازه‌بان به توپ نمی‌رسید نیازی به مردود اعلام کردن گل نبود. من جز این نمی‌توانم طور دیگری این صحنه را ببینم.
اظهارات کروس احتمالا با واکنش‌هایی از سوی طرفداران رئال‌مادرید همراه خواهد شد.

Page Generated in 0/0093 sec