printlogo


کد خبر: 277054تاریخ: 1402/11/26 00:00
انتصابات عجیب در هیأت‌مدیره پرسپولیس

مهستا اخباری: دوگانگی پیش‌‌آمده بین وزارت ورزش و وزارت اقتصاد در ترکیب هیات‌مدیره پرسپولیس، در همین ابتدای راه نشان می‌دهد این قصه سر دراز دارد و اختلاف نظر میان وزارت ورزش به عنوان متولی باشگاه و سازمان خصوصی‌سازی تا چه اندازه عمیق است.
انتصاب طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته در هیات‌مدیره پرسپولیس! بشدت غیرمنتظره بود. مردی که طی ۵ سال گذشته در این فدراسیون عملکرد خوبی داشته اما هر چه  زمان گذشته، عملکرد او و رشته متبوعش رو به زوال رفته است؛ رشته‌ای که حالا کارش به جایی رسیده که از گرفتن یک طلای ناقابل در آسیا هم عاجز است؛ مردی که شاید در ناکامی‌های امروز کاراته کمترین نقش را داشته باشد اما وزارت ورزش در یک تصمیم عجیب به او ارتقای پست داده تا او پاداش ناکامی‌های کاراته را با عضویت در هیات‌مدیره بزرگ‌ترین باشگاه ایران بگیرد! فراموش نکنیم انتخابات سال گذشته کاراته که بدون حضور کاندیدا و در یک فضای پرابهام برگزار شد، اکنون با رای دیوان عدالت اداری باطل شده و طباطبایی عملا به شکل غیرقانونی در این فدراسیون حضور دارد. نکته عجیب‌تر اینکه شنیده می‌شود وی با وجود عضویت در هیات‌مدیره پرسپولیس قصدی برای ترک صندلی ریاست کاراته ندارد و می‌خواهد توأمان این ۲ پست کلیدی و حساس را در اختیار داشته باشد! 
باشگاه پرسپولیس با توجه به مشکلات فراوانش نیاز به مدیران تمام وقت دارد که شبانه‌روز در پی حل مشکلات بکوشند، حال آنکه فدراسیون پرحاشیه کاراته خود یک ویرانشهر است که رئیسش وقت سر خاراندن هم ندارد و مشخص نیست طباطبایی چگونه می‌خواهد با یک دست ۲ هندوانه بزرگ و پردردسر را بردارد که برای برداشتن هر کدام از آنها ۲ دست که هیچ، به جرثقیل نیاز است!
انتصاب دوم از اولی هم عجیب‌تر است. ابراهیم شکوری که یک دوران پرحاشیه و بی‌فایده را در پرسپولیس سپری کرد که هیچ خروجی خاصی نداشت و تنها رزومه این مدیر جوان و جویای نام را قطور کرد. شکوری در تمام این مدت به لطف همان دوران کوتاه حضورش در پرسپولیس نامش را بر سر زبان‌ها انداخت و برای هر پست و سمتی اسمش را مطرح کرد اما نام او برای هر سمتی در فوتبال کوچک بود تا فقط تماشاگر باشد.
مشخص نیست وزارت ورزش با تکیه بر کدام اهلیت و توانایی، شکوری را دوباره به پرسپولیس بازگردانده؛ مردی که سر نخواستنش مدت‌هاست دعواست! برای باشگاه پرسپولیس مدیری پخته نیاز است که بتواند گره از کار باز کند، حال آنکه شکوری در دوره قبلی حضورش در پرسپولیس ثابت کرد خود بدل به گرهی کور می‌شود که بقیه باید انرژی خود را به جای حل مشکلات پرشمار این باشگاه روی باز کردن آن بگذارند!
به نظر می‌رسد در انتصاب ۲ عضو جدید سرخ‌ها رفاقت و رابطه بیشتر از ضابطه و شایستگی و کفایت نقش داشته است؛ آنچه نخستین تصمیم مدیریتی اسبقیان در قامت معاونت قهرمانی وزارت ورزش را باطل و اشتباه نشان می‌دهد.

Page Generated in 0/0057 sec