printlogo


کد خبر: 277064تاریخ: 1402/11/26 00:00
اخبار

هشدار درباره پیامک‌های جعلی یارانه معیشتی
معاون فرهنگی - اجتماعی پلیس فتا از افزایش کلاهبرداری‌های سایبری در اسفندماه خبر داد و گفت: مراقب پیامک‌های جعلی یارانه‌ معیشتی باشید. همزمان با برنامه جدید دولت درباره یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیک، بازار پیامک‌های جعلی با عناوین غیرواقعی درباره یارانه داغ شده است. در این پیامک‌ها از مخاطب خواسته شده برای مشاهده یارانه معیشتی از طریق لینکی که در داخل پیامک قرار داده شده است پیگیری انجام شود، درحالی‌که بررسی‌ها نشان می‌دهد این موضوع ترفند جدید مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از افراد و خالی‌ کردن حساب بانکی آنان است. در این روش از کلاهبرداری، مجرمان سایبری مانند پیامک جعلی سامانه ثنا، با ارسال انبوه پیامک جعلی حاوی لینک فیشینگ، شهروندان را به درگاه‌های بانکی جعلی هدایت و اقدام به خالی‌کردن حساب ‌بانکی آنان می‌کنند، همچنین با نصب بدافزار روی موبایل آنها، از تلفن همراه‌شان سوء‌استفاده کرده و پیامک جعلی را برای سایر شهروندان نیز ارسال می‌کنند. سرهنگ رامین پاشایی، معاون فرهنگی - اجتماعی پلیس فتا در گفت‌وگو با مهر درباره ارسال پیامک‌های جعلی یارانه معیشتی گفت: همیشه اسفند، ماه پرتحرک مجرمان سایبری است که انواع پیامک‌ها را مبنی بر 2برابر شدن سهمیه یارانه، عیدی ویژه ریاست‌جمهوری، بسته معیشتی حمایتی دولت از خانواده‌های کم‌درآمد برای هموطنان با لینک جعلی ارسال می‌کنند. پاشایی ادامه داد: مشخصه تمام این پیامک‌های کلاهبرداری این است که تمام اینها از شماره شخصی ارسال می‌شود.
***
فعالیت برخی تاکسیرانان در تاکسی‌های اینترنتی
سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: تعامل و همکاری متقابل با شهرداری‌های مناطق، سبب تسهیل و تسریع در خدمات‌رسانی هر چه بهتر و بیشتر به شهروندان می‌شود. شادی مالکی لزوم بررسی و ریشه‌یابی مسائل و مشکلات موجود در حوزه تاکسیرانی را مورد تأکید قرار داد و گفت: نوع خدمت‌رسانی تاکسی‌ها در کشور ما با اکثر کشورها متفاوت بوده و منطبق با استانداردهای جهانی نیست، چنانکه در اغلب کشورها، تاکسی خطی وجود ندارد و سرویس‌دهی تاکسی‌ها به‌ صورت دربست است و وقتی ما از یک ابزاری بر اساس استاندارد و شرایط فنی‌ آن استفاده نمی‌کنیم، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم مساله و مشکلی نداشته باشیم. وی افزود: بازنگری کامل خطوط تاکسیرانی از سوی یک کارگروه ویژه انجام خواهد شد و در این زمینه، نظر مناطق را دریافت خواهیم کرد، چنانچه برخی خطوط در مسیرهایی قرار دارند که در آنها، اتوبوس و مترو هم تردد می‌کنند و تعداد مسافران تاکسی در طول روز کم است و همین مساله، باعث معطلی رانندگان و مسافران برای پر شدن تاکسی و بروز اختلاف بین راننده و مسافر می‌شود. مالکی با اشاره به اینکه برخی رانندگان تاکسی در تاکسی‌های اینترنتی فعالیت می‌کنند و به همین دلیل، در زمان‌ بارندگی یا اوج ترافیک، با کمبود تاکسی در خطوط مواجه می‌شویم، اظهار کرد: این مساله ناشی از شرایط نامناسب اقتصادی و معیشتی رانندگان و به‌‌صرفه بودن فعالیت در تاکسی‌های اینترنتی است که این مشکل را باید مورد واکاوی قرار داد و رفع کنیم. 
***
افزایش ۳۰درصدی قیمت قبور در بهشت زهرا(س) در سال آینده
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) گفت: در صورت موافقت شورای شهر تهران، قیمت قبور و بهای خدمات در این سازمان ۳۰ درصد برای سال آینده افزایش پیدا می‌کند. جواد تاجیک در گفت‌وگو با تسنیم، درباره میزان افزایش قیمت قبور در سال آینده اظهار کرد: شورای شهر تهران با افزایش بیش از 30 درصد بهای خدمات در بهشت زهرا(س) چه در قبور و چه در سایر خدمات موافق نیست و پیش‌بینی می‌شود این میزان برای سال آینده به تصویب برسد. وی همچنین درباره آخرین رایزنی‌ها و مطالعات برای انتخاب محل جدید آرامستان پایتخت گفت: نفاط مختلفی برای این موضوع در دست مطالعه است. این مطالعات از 4 سال پیش شروع شده و گزارش‌های اولیه ارائه شده است و در نهایت جمع‌بندی و محل یا محل‌های جدید برای احداث آرامستان انتخاب خواهد شد. تاجیک گفت: در صورتی که زمین مورد نظر برای آرامستان انتخاب شود مشکلی برای آماده‌سازی آن جهت دفن اموات نخواهد بود و در یک بازه زمانی 6 ماهه قبور در فاز اول آماده می‌شوند.
***
حمایت از طرح‌های برگزیده دومین جشنواره ملی توانبخشی
معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد در اختتامیه دومین جشنواره ملی فناوری توانبخشی در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: در ادامه حمایت‌هایی که بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) سال گذشته از این جشنواره داشت، امسال چتر حمایتی خود را به طور ویژه بر بخش «ایران جوان» و فناوری‌های توانبخشی مرتبط با مادران باردار، نوزادان و کودکان گسترده است. یاسر اشراقی به معرفی برندگان بخش «ایران جوان» جشنواره پرداخت و گفت: مجتبی شهاب و همکاران به خاطر اختراع «ربات کودک‌یار» مقام نخست و جایزه ویژه بنیاد ۱۵ خرداد را دریافت کردند. مقام دوم به طور مشترک به صاحبان آثار «ابزار تسهیلگر شیردهی مادران» و «کمربند هوشمند پایش سلامت مادر و جنین» رسید که جایزه مربوط به آنها تعلق گرفت. محسن شهبازی و علایی نیز به ترتیب با ساخت «ویلچر هوشمند ویژه مادران باردار» و «لباس بی‌حرکت نگه‌دارنده کودکان ناآرام برای مراقبت‌های پزشکی» مشترکاً مقام سوم را کسب کردند و جایزه تیم سوم هم به هر یک از آنها تقدیم شد. وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز نوآوری جمعیت، سلامت و خانواده بنیاد ۱۵ خرداد یادآور شد: برگزیدگان این جشنواره در حوزه ایران جوان، علاوه بر دریافت جوایز نقدی، فرصت حضور و استقرار در مرکز نوآوری بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را جهت پیشبرد فعالیت‌های خود خواهند یافت.

Page Generated in 0/0066 sec