printlogo


کد خبر: 277093تاریخ: 1402/11/28 00:00
اخبار

نمایشگاه «سر نهان»  برپا شد
نمایشگاه انفرادی «رایا بختیاری» با عنوان «سر نهان» در گالری استخر برپا شد. این نمایشگاه از رایا بختیاری که روز گذشته افتتاح شد، تا سه‌شنبه ۸ اسفند ادامه دارد. رایا بختیاری در توضیح این نمایشگاه نوشته است: «فضای خالی مکعب مزین به آینه،  می‌تواند پلی باشد میان آنچه هستیم و آنچه خواهیم بود». علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این چیدمان حجم با عنوان «سر نهان» هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۱ به گالری استخر از پروژه‌های آرتیبیشن مراجعه کنند. گالری استخر در خیابان شریعتی، بالاتر از پل رومی، کوچه رضایی، پلاک ۶، ایوان ربط واقع است.
***
«آپوزیشن» جمعه‌ها در شبکه 2 سیما
برنامه طنز «آپوزیشن» با محوریت طنز نقادانه برنامه‌های شبکه‌های فارسی‌زبان ماهواره‌ای روانه آنتن شبکه 2 سیما شد. این برنامه که از سری برنامه‌های طنز «دی‌بی‌سی» است با روایتی فکاهی برنامه‌های گفت‌وگومحور و به اصطلاح کارشناسانه شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان را به چالش می‌کشد؛ چالشی که ضمن ایجاد لحظاتی مفرح برای مخاطب، هجو بودن متن و ساختار این برنامه‌ها را نمایش می‌دهد. «آپوزیشن» محصول گروه اجتماعی اقتصادی شبکه 2 سیما است که به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مصطفی صاحبی در مدرسه سینمایی اندیشه و هنر ماه تولید شده است که قسمت اول دیروز  به ‌جای «دی‌بی‌سی» از شبکه 2 سیما پخش شد.
***
انتشار شاعرانه‌های یک دیپلمات
 کتاب «مسافر آینه» مجموعه اشعار نزار قبانی با ترجمه صالح بوعذار به همت انتشارات روزگار در شمارگان ۵۰۰ نسخه با قیمت ۲۱۰ هزار تومان منتشر شد. نزار توفیق قبانی (۱۹۲۳-۱۹۹۸) دیپلمات، شاعر و نویسنده سوری است. عاشقانه‌های نزار قبانی شهره همگان است، چرا که وی با زبانی سهل و ممتنع توانسته به لایه‌های فراموش‌شده کوچه و بازار نفوذ کند و با ظرافت‌ها و ظرفیت‌های زبانی و شعری خویش، شعرهای عاشقانه ناب و جاودانه‌ای بیافریند. شعرهای نزار قبانی به واقع ترجمان شاعرانگی زندگی‌اند. وی کوچک‌ترین و مغفول‌ترین کارها و حالات روزمره را به شعر و شور مبدل کرده است. کارهایی چون: خوردن قهرمه در قهوه‌خانه‌ای متروک با معشوق، خواندن روزنامه، تماشای تلویزیون، راه رفتن زیر باران، غرق شدن در افسون یار و... .
نزار قبانی، کاشف حالات و آنات روزمره زندگانی است و آنها را چنان ظریف و زیبا در شعر خویش به کار می‌گیرد که گویی برای نخستین‌بار بر انسان تجلی می‌کنند و انسان با آنها مواجهه‌ای زیبایی‌شناسانه و شاعرانه می‌کند.
***
پیمان معادی درگیر یک پرونده قتل شد
 سریال «افعی تهران» به کارگردانی سامان مقدم به‌زودی پخش می‌شود. در این سریال به تهیه‌کنندگی جواد فرحانی بازیگرانی چون پیمان معادی، سحر دولتشاهی، آزاده صمدی، پژمان جمشیدی با حضور مریلا زارعی، هومن سیدی، مهسا حجازی، بهادر مالکی، به‌آفرین غفاریان، نیلوفر کوخانی، تورج اصلانی، امیراحمد قزوینی، محمد صدیقی‌مهر و بازیگر خردسال ماهور نعمتی حضور دارند.
۲۰ سال پس از تجربه همکاری سامان مقدم و پیمان معادی در «کافه ستاره»، این تجربه این ‌بار با سریال «افعی تهران» تکرار می‌شود. این سریال نخستین حضور پیمان معادی در شبکه نمایش خانگی است. همچنین نویسندگی فیلمنامه «افعی تهران» را پیمان معادی و پویا مهدوی‌زاده برعهده داشته‌اند. «افعی تهران» در ژانر درام اجتماعی، ماجراهای یک کارگردان سینما است که درگیر پرونده قتلی می‌شود. «افعی تهران» به طور اختصاصی از پلتفرم فیلم‌نت پخش می‌شود.
***
«کارآگاه چینک» در شبکه کودک 
پویانمایی «کارآگاه چینک» با گویندگی ۱۶ نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل دوبله شد. این سینمایی در گونه انیمیشن، ماجراجویی و خانوادگی محصول روسیه در سال ۲۰۲۲ قرار است از شبکه کودک سیما پخش شود.
مدیر دوبله این سینمایی انیمیشن مهسا عرفانی و صدابردار آن حسین حسنی‌فر است. زهره اسدی، ارغوان افراسیاب، رضا الماسی، محمد بهاریان، محمد تنهایی، ارسلان جولایی، نفیسه زاجکانی‌ها، ابوالفضل شاه‌بهرامی، سحر صحامیان، پویا فهیمی، کورش فهیمی، امیرصالح کسروی، علی همت مومیوند، صنم نکواقبال، حسین نورعلی و مهسا عرفانی این کار را دوبله کرده‌اند. این پویانمایی ماجرای سرقت کندوی طلایی در سرزمینی است که معتقدند در صورت ناپدید شدنش تباهی بر شهر سایه می‌افکند و در ادامه یک کارآگاه جوان به کمک استادش به حل پرونده می‌پردازد.
«کارآگاه چینک» اثری کارآگاهی و معمایی است که با پرداخت خوب داستان در این زمینه موفق عمل کرده است. از طرفی بحث تلاش و امید و نگاه به آینده و پیشرفت در کار و شغل و زندگی و ایجاد فرصت برای نسل جوان و اعتماد به این نسل و تعامل نسل گذشته و نسل جوان از مباحث ارزشمندی است که در این اثر مطرح می‌شود و می‌تواند برای نوجوانان یک اثر ترویجی و انگیزشی محسوب شود و تاثیر مثبتی داشته باشد.

Page Generated in 0/0061 sec