printlogo


کد خبر: 277113تاریخ: 1402/11/28 00:00
مسؤولان وزارت نفت اعلام کردند
پایان تعمیر خطوط انتقال گاز

در ساعات اولیه بامداد چهارشنبه گذشته انفجاری در خط لوله سراسری گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری رخ داد که موجب قطع گاز در برخی روستاهای کشور شد. روز گذشته اما مسؤولان وزارت نفت اعلام کردند تعمیر خطوط خسارت دیده به پایان رسیده است. سعید عقلی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز در این‌باره گفت: بر اثر اقدامات خرابکارانه، انفجاری در خط لوله سراسری گاز رخ داد. عقلی پنجشنبه هفته گذشته هم با اشاره به انفجار خطوط انتقال گاز سراسری، گفت: این عملیات تروریستی به قصد حذف ۴۰ درصد انتقال گاز کشور بود؛ در شرایطی که بیش از ۷۰ درصد مصرف گاز در بخش خانگی است.
وی افزود: از سویی این خرابکاری به قصد آسیب رساندن به مردم انجام شد اما با هماهنگی و همکاری همه نهادها در بخش خانگی شرایط عادی باقی ماند. آن تعداد روستاهای نزدیک به مناطق انفجار هم شامگاه چهارشنبه به شبکه گاز کشور متصل شدند.
همچنین پنجشنبه گذشته مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران در محل حادثه تروریستی انفجار خطوط سراسری انتقال گاز حضور یافت. غلامعباس حسینی با حضور در محل حادثه تروریستی و بررسی میدانی ابعاد انفجار رخ‌داده، دستورهای لازم را برای مسائل فنی، ایمنی و امنیتی صادر کرد. وی که به ‌طور همزمان مدیریت میدانی بحران پیش‌آمده حاصل از انفجار خطوط لوله سراسری گاز را برعهده دارد، بر حضور سریع و به‌‌موقع نیروهای فنی و عملیاتی در محل حادثه و تلاش شبانه‌روزی همکاران برای بازگرداندن خطوط به مدار تأکید کرد.
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران گفت: طی این مدت، با ارتباط مستمر با مدیریت دیسپچینگ و ستاد بحران شرکت ملی گاز ایران و راهبری کمیته بحران شرکت انتقال گاز، همکاران موفق شدند با تغییر آرایش شبکه خطوط لوله، انتقال پایدار و بی‌وقفه گاز به مصرف‌کنندگان را به انجام برسانند. حسینی افزود: متخصصان شرکت انتقال گاز پیش از این نیز با اینگونه خرابکاری‌ها روبه‌رو شده‌اند و از نحوه مواجهه با آن آگاهند و در این فصل سرد با جان و دل در خدمت مردم هستند تا برای رساندن نعمت گاز به مشترکان نهایت تلاش خود را انجام دهند.
* تعمیرات خطوط انتقال گاز آسیب‌دیده از حمله تروریستی تکمیل شد
دیروز مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از تکمیل تعمیرات خطوط انتقال گاز آسیب‌دیده از حمله تروریستی خبر داد. سعید عقلی در گفت‌وگوی تلویزیونی با بخش خبری ساعت ۱۴، با اشاره به وضع خطوط انتقال گاز سراسری که با حمله تروریستی منفجر شده بودند، گفت: تعمیرات خطوط آسیب‌دیده که مورد حمله خرابکاری قرار گرفته بودند، تکمیل و خطوط انتقال گاز در منطقه بروجن و صفاشهر کامل عملیاتی شد و به‌زودی با همه توان آمادگی گازرسانی کامل را داریم. وی افزود: در پی کاهش دمای هوا احتمال مصرف گاز تا ۶۰۰ میلیون مترمکعب در روز وجود دارد که وارد مرحله تولید بیشتر گاز شدیم. مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران تأکید کرد: باز هم از مردم می‌خواهیم با توجه به برودت هوا و بارش برف و باران بویژه در شمال، شمال غرب و شمال شرق کشور در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.

Page Generated in 0/0062 sec