printlogo


کد خبر: 277116تاریخ: 1402/11/28 00:00
اخبار

فرمانده نیروی زمینی ارتش:
انسداد مرزی در دستور کار است
امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه نخستین آیین بزرگداشت خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و رزمندگان مدافع حرم نیروی زمینی ارتش در جمع خبرنگاران گفت: همه کسانی که در جغرافیای مرزی با ما همسایه هستند، می‌دانند ما به حسن همجواری همیشه احترام گذاشته و احترام می‌گذاریم و هیچ زمانی جمهوری اسلامی قصد تهدید، تعدی، تجاوز و تصرف یک وجب از خاک و سرزمین کشورهای همسایه را نداشته و ندارد. وی با تاکید بر اینکه اصلا در استراتژی و راهبرد جمهوری اسلامی تصرف و تجاوز به کشورهای همسایه نیست، گفت: اما تأمین امنیت پایدار رسالتی است که بر دوش نیروهای مسلح است و این امنیت پایدار زمانی با پهپاد یا با دوربین انجام می‌شود و زمانی هم با حضور فیزیکی و با انسداد مرزها، بنابراین دیگران نمی‌توانند برای ما تعیین تکلیف کنند که قرار است ما در مرزهایمان چه کاری انجام دهیم. سرتیپ حیدری در ادامه اظهار داشت: اینکه ما می‌خواهیم در مرزهای‌مان امنیت ایجاد کنیم تشخیص نظام مقدس جمهوری اسلامی است که چگونه می‌خواهد این کار را انجام دهد. فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: می‌خواهیم در مرزهای‌مان انسداد انجام دهیم و مبادرت به این کار هم داریم و این کار ظلم به کشورهای همسایه نیست، چرا که در تمام کشورها متداول است که با اختیار و طرح و برنامه خود انسداد مرز ایجاد می‌کنند و هیچ‌کس هم نمی‌تواند اعتراض داشته باشد که چرا شما در نزدیکی مرز ما این کار را انجام می‌دهید.
***
جنایات غزه با چراغ سبز کاخ سفید صورت می‌گیرد
در گفت‌وگوی تلفنی روز گذشته حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و فیصل بن‌فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی، طرفین درباره آخرین روند توسعه روابط دوجانبه و برخی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بویژه تحولات غزه و رفح گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.
امیرعبداللهیان با اشاره به تداوم جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری، به تهدیدات و اقدامات رژیم صهیونیستی علیه منطقه رفح که بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار آواره فلسطینی را در خود جای داده است، اشاره کرد و با تبیین وضعیت بغرنج انسانی در شمال غزه، ضرورت مقابله با این تهدیدات و نگرانی‌ها را مورد تأکید قرار داد. وی افزود: آنچه در غزه و کرانه غربی شاهدیم، با همراهی کامل آمریکا و در موضوع رفح، با چراغ سبز کاخ سفید در حال انجام است. امیرعبداللهیان گفت: ما جنگ را راه‌حل نمی‌دانیم اما در صورت عدم حل فوری سیاسی، آثار منفی تداوم نسل‌کشی رژیم اسرائیل بر امنیت و ثبات منطقه اجتناب‌ناپذیر است. وی با اشاره به رایزنی‌های منطقه‌ای و گفت‌وگوی تلفنی اخیر خود از جمله با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، برگزاری نشست اضطراری وزرای خارجه این سازمان را در موضوع غزه ضروری دانست. طرفین با اشاره به شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی و مشکلات در جهان اسلام و بویژه فلسطین، وجود نگاه راهبردی در مناسبات ۲ کشور را مورد تاکید قرار دادند.
در این گفت‌وگو همچنین امیرعبداللهیان با اشاره به مذاکرات سازنده اخیر هیات نیروهای مسلح کشورمان در عربستان، علت تأخیر در حل مشکل پرواز عمره‌گزاران ایرانی را در فضای رو به رشد مناسبات تهران و ریاض جویا شد. وزیر خارجه عربستان تاکید کرد: درباره حضور ایرانیان در عمره هیچ ملاحظه سیاسی وجود ندارد رفع مشکل فنی در سازمان هواپیمایی عربستان در گام نهایی قرار دارد. وی برای از سرگیری سفر عمره‌گزاران ایرانی به مکه مکرمه و مدینه منوره ابراز امیدواری کرد.
***
مشارکت در انتخابات خار چشم دشمن و نور چشم دوستان است
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات برای دشمن خار چشم و برای دوستان نور چشم است، گفت: نرخ مشارکت پایین دشمن را دچار خطای محاسباتی می‌کند.
حجت‌الاسلام کاظم صدیقی با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: حماسه حضور مردم در ۲۲ بهمن انصافا نشان داد ملت بصیر ما، زنان و مردان با ایمان، زمان‌شناس، دشمن‌شناس و ولایت‌مدار هستند و کم نگذاشتند. وی افزود: روز ۲۲ بهمن این راهپیمایی و حضور حماسی انجام شد که ویژگی‌هایی داشت، از جمله اینکه بر اساس آماری که کارشناسان از همه نقاط کشور، از استان‌ها و شهرستان‌ها و روستاها ارائه کردند، امسال سطح مشارکت از سال‌های قبل بیشتر بود. این مشارکت استقامت و بصیرت مردم را نشان داد و پیام بسیاری داشت، زیرا بر دهان دشمنان استکباری ‌زده و موجب عصبانی شدن دشمنان خارجی و داخلی و شبکه‌های شیطانی شد. 
***
حضور یک میلیون نفر در شعب اخذ رأی برای برگزاری انتخابات
وزیر کشور از حضور یک میلیون نفر در شعب اخذ رای برای برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند خبر داد. احمد وحیدی در همایش 4 هزار نفری مجریان انتخابات اظهار داشت: امروز امانتدار انتخابات هستیم و این امانت بزرگ در دستان شما مجریان و عزیزانی است که در شعبه‌ها حضور دارند. وی با بیان اینکه حدود یک میلیون نفر در کشور اعم از مجریان - که در شعب هستند - و هیات‌های ناظر و عزیزان انتظامی در شعب اخذ رای حضور دارند و این حماسه بزرگ توسط مردم عزیز ما رقم خواهد خورد، گفت: ما در شرایط بسیار حساسی - از اتفاقاتی که در جهان رخ می‌هد - هستیم و  امروز همه توجهات به ملت ایران و حرکت بزرگ ملت ما دوخته شده است؛ ملت بزرگی که حماسه‌ها آفریده است.

Page Generated in 0/0057 sec