printlogo


کد خبر: 277131تاریخ: 1402/11/29 00:00
اخبار

بهرام افشاری با «هفتاد سی» می‌آید
همزمان با به پایان رسیدن مراحل فنی فیلم سینمایی «هفتاد سی»، نخستین عکس از بهرام افشاری منتشر شد. فیلم سینمایی «هفتاد سی» به کارگردانی بهرام افشاری از متقاضیان اکران نوروز ۱۴۰۳ است و پخش آن را فیلمیران بر عهده دارد. «هفتاد سی»، نخستین تجربه بهرام افشاری در زمینه کارگردانی سینماست که سیدابراهیم عامریان آن را تهیه کرده است. در «هفتاد سی» که اثری 
کمدی - اجتماعی‌ است بهرام افشاری، هوتن شکیبا، الهه حصاری، صدف اسپهبدی، حسین پاکدل، مهدی حسینی‌نیا، سیاوش طهمورث و ناهید مسلمی به ایفای نقش می‌پردازند.
***
تازه‌ترین اثر «دوئو تآی» منتشر شد
آلبوم تصویری «بیداد خموشان» به آهنگسازی «پژمان طاهری» و اثر گروه «دوئو تآی» متشکل از امیرحسین رئوفی و حمید فروزان، توسط نشر موسیقی درنگ منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفت. «بیداد خموشان» کلاژی موسیقایی و برداشتی آزاد از آلبوم «سوگواران خموش» اثر پژمان طاهری، آهنگساز ایرانی است که برای دوئت سنتور باز تنظیم شده است. این آلبوم تصویری شامل 5 قطعه است که پیش‌تر در قالب آلبوم صوتی منتشر شده بود و حال با تصاویری بدیع، جان تازه‌ای به خود گرفته است.  حمید فروزان (سنتور لاکوک ۹ خرک)، امیرحسین رئوفی (سنتور می‌کوک ۱۲ خرک)، سیاوش کامکار (پالایش صدا)، نرگس مظاهری (اصلاح رنگ، تدوین و جلوه‌های بصری) و حمیدرضا سوسنی (مدیر هنری) عوامل تولید آلبوم تصویری «بیداد خموشان» هستند. «بیداد خموشان» اسفند ۱۴۰۰ به دعوت پژمان طاهری در فرهنگستان هنر اجرا و ضبط زنده شده است که پس از گذشت 2 سال، حال در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.  شایان‌ ذکر است دومین اثر «دوئو تآی» پس از «بیداد خموشان»، آلبومی به نام «ستر سنتور» است که سال آینده منتشر خواهد شد.
***
«انتخاب» در گروه هنر و تجربه اکران می‌شود
اکران فیلم سینمایی «انتخاب» به نویسندگی و کارگردانی امید نیکنام و تهیه‌کنندگی احمدرضا مسعودی از یکشنبه ۲۹ بهمن (امروز) در سینماهای منتخب هنر و تجربه آغاز می‌شود. همزمان با آغاز اکران، مراسم رونمایی این فیلم نیز با حضور عوامل و بازیگران در پردیس سینمایی چارسو برگزار می‌شود. محمود پاک‌نیت، عباس جمشیدی‌فر، فقیهه سلطانی و سجاد شهریاری بازیگران این فیلم هستند. در خلاصه داستان «انتخاب» آمده است: «آرش نویسنده‌ای است که دچار چالش‌هایی در زندگی‌اش شده و به همین دلیل به سمت شهری که استادش زندگی می‌کند، سفر کرده تا از او راهنمایی و مشورت بگیرد. در این مسیر با افراد مختلفی آشنا می‌شود که باعث می‌شوند مسیر زندگی او تغییر کند». فیلم‌های گروه سینمایی هنر و تجربه، هر روز در دو سانس ۱۶ و ۱۸ در سینماهای منتخب این گروه در تهران اکران می‌شود و روزهای چهارشنبه نیز در سینماهای منتخب هنر و تجربه در شهرستان‌های سراسر کشور روی پرده می‌رود.
***
حضور پررنگ کانون پرورش فکری در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان
12 نمایش از تولیدات مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری در بخش‌های مختلف بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان یزد به رقابت می‌پردازند. این مجموعه در بخش‌ خردسال نمایش‌های «تاریکی» به کارگردانی غزاله عبادی، «گم شدن هویج آقا، سیب زرده و کلوچه خانم» به کارگردانی مهناز آقایی و در بخش کودک 4 نمایش‌ «خروسی که می‌خواست شب را ببیند» به کارگردانی آرش شریف‌زاده، «دنیای صد رنگ» به کارگردانی حمیدرضا حسینعلی، «جادوگر شهر از» به کارگردانی مهدی قلعه و «شاهزاده‌ شامپیا» به کارگردانی احسان مجیدی را در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان دارد. همچنین در بخش نوجوان نیز نمایش‌های «دلغک» به کارگردانی سعید ابک، «شکلات فرنگی» به کارگردانی محمدرضا مالکی، «اتفاقات عجیب شانزده سالگی» به کارگردانی داوود زارع و «رویای اسبی به نام شبرنگ» به کارگردانی محمد جهان‌پا اجرا خواهد شد. این کانون همچنین در بخش فراگیر نمایش «مهمان جا مانده» به کارگردانی محسن میرزایی و در بخش تماشاخانه سیار و جنبی نمایش «تکه زمینی به اندازه پوست گاو» به کارگردانی مهدی مقیمی‌اسفندیاری را در بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان دارد.
***
اختتامیه بخش «تجلی اراده ملی» جشنواره ۴۲ فیلم فجر برگزار می‌شود
اختتامیه بخش تجلی اراده ملی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر امروز یکشنبه ۲۹بهمن با حضور هنرمندان، مدیران و اصحاب رسانه برگزار می‌شود. علی مرادخانی، مدیر این بخش ضمن اعلام جزئیات بخش تجلی اراده ملی این دوره از جشنواره فجر، عنوان کرد: بعد از انتشار فراخوان، با دستگاه‌ها و نهادهایی که برای مشارکت در این بخش اعلام آمادگی کردند وارد مذاکره شدیم و طبق ضوابط این دوره از جشنواره، حضور ۱۸ دستگاه و ارگان در بخش تجلی اراده ملی جشنواره چهل‌ودوم فیلم فجر قطعی شد. مدیر بخش تجلی اراده ملی افزود: نزدیک به ۳۰ ارگان به طور جدی تقاضای حضور در این بخش را داشتند که با توجه به بررسی‌های به عمل آمده، حضور ۱۸ نهاد و دستگاه در این دوره را پذیرا خواهیم بود. امسال نیز مانند سال گذشته تلاش کردیم با نهادهایی همکاری کنیم که شایستگی بیشتری برای حضور در کنار نام معتبر جشنواره فیلم فجر داشته‌اند و مسیر کیفی‌سازی این بخش را ادامه دهیم. آستان قدس رضوی، بانک سینا، بانک ملت، بنیاد ۱۵ خرداد، بنیاد تعلیم و تربیت برهان، بنیاد خیریه خیر ماندگار، سازمان امور مالیاتی، سازمان بسیج دانشجویی، سازمان بهزیستی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ستاد حقوق بشر، ستاد راهیان نور، ستاد ملی جمعیت، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، معاونت زنان ریاست جمهوری، مؤسسه فرهنگی و هنری آهنگ آتیه، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نهادها و دستگاه‌های مشارکت‌کننده در بخش تجلی اراده ملی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر هستند.

Page Generated in 0/0051 sec