printlogo


کد خبر: 277135تاریخ: 1402/11/29 00:00
تهدید دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره برد موشکی حزب‌الله باعث وحشت صهیونیست‌ها شده است
معادله موشکی نصرالله
بخش رسانه‌ای حزب‌الله لبنان کلیپی از برد 511 کیلومتری موشک‌های خود منتشر کرد

گروه بین‌الملل: دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود اعلام کرد «برد موشک‌»های این حزب از کل سرزمین‌های اشغالی از کریات شمونه تا بندر‌ ام‌الرشاش یا ایلات در جنوب فلسطین اشغالی را شامل می‌شود؛ موضوعی که باعث وحشت صهیونیست‌ها شده است که آیا حزب‌الله به موشک‌های با برد بالای 500 کیلومتر دست یافته است، که می‌تواند معادله جنگ را تغییر دهد؟ 
سیدحسن‌ نصرالله گفت: وزیر جنگ دیوانه و مجنون صهیونیست‌ها از خطر موشک‌های حزب‌الله تا عمق ۵۰ کیلومتری می‌گوید اما باید بداند موشک‌های دقیق و سنگین حزب‌الله از کریات شمونه در شمالی‌ترین نقطه سرزمین‌های اشغالی فلسطین تا بندر‌ ام‌الرشاش (ایلات) در جنوبی‌ترین نقطه فلسطین اشغالی را می‌تواند هدف قرار دهد. 
همچنین روز گذشته بخش رسانه‌ای حزب‌الله لبنان کلیپی را منتشر کرد که در ابتدای آن عدد «511» آورده شده است. این عدد بدان معنی است که برد موشک‌های حزب‌الله لبنان از مرزهای شمالی می‌تواند فراتر برود و تا ‌ام الرشاش که از مرز لبنان 511 کیلومتر فاصله دارد، برسد. 
در همین راستا بسیاری از رسانه‌های اسرائیلی اعتقاد دارند موشک‌های حزب‌الله می‌تواند سرتاسر سرزمین‌های اشغالی را مورد هدف قرار دهد. «موشیه داویدوویچ» یکی از مسؤولان ارشد شهرک‌های شمالی فلسطین اشغالی در این زمینه اعلام کرد، ما در پادشاهی نصرالله (دبیرکل حزب‌الله) زندگی می‌کنیم و اوست که معادلات را در شمال تعیین می‌کند. ما از مسؤولان اسرائیلی از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر می‌خواهیم بیدار شوند و بدانند بدون امنیت، اساسا منطقه شمالی برای اسرائیل وجود نخواهد داشت. 
«آویگدور لیبرمن» وزیر اسبق جنگ رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» در این زمینه گفت، خط قرمزی که اسرائیل ترسیم کرده بود به پرچم سفید (نشانه تسلیم مقابل حزب‌الله) تبدیل شد، زیرا کابینه جنگ اسرائیل مقابل حزب‌الله تسلیم شده است. 
«آشیر بن لولو» رئیس سابق ستاد فرماندهی منطقه شمال در ارتش اسرائیل نیز گفت: هیچ‌وقت به اندازه امروز وضعیت ما در شمال بد نبوده است. 
رسانه‌های عبری نیز اعلام کردند سامانه گنبد آهنین قادر به رهگیری موشک‌های نقطه‌زنی که حزب‌الله به سمت صفد شلیک کرد، نبود. این عملیات حزب‌الله بزرگ‌تر از عملیات‌های قبلی بود و نشان می‌دهد سطح شلیک موشک‌های این حزب به شکل تدریجی افزایش می‌یابد. اتفاقی که امروز در شمال رخ داد خطرناک‌ترین اتفاق برای اسرائیل از زمان آغاز درگیری‌ها در مرز با لبنان بود. این رسانه‌ها تاکید کردند اتفاقی که در صفد افتاد چیزی بود که ما از آغاز جنگ تاکنون ندیده بودیم. دست‌کم 50 درصد شهرک‌های شمالی حفاظت شده نیستند. شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارش خود از حمله حزب‌الله به شهر صفد در شمال فلسطین اشغالی، اعلام کرد می‌توان گفت اکنون اسرائیل در میان معادله گسترده و پیچیده‌ای که حزب‌الله ترسیم کرده است، زندگی می‌کند. «اور هیلر» خبرنگار امور نظامی در شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اظهار داشت: ما در میان یک رویداد سخت قرار گرفته‌ایم و موشک‌هایی که به صفد شلیک شد ضربه بزرگ و بزرگ‌ترین عملیاتی بود که حزب‌الله از 7 اکتبر تاکنون انجام داده است. این نشان‌دهنده پیشرفتی مهم در عملیات‌های موشکی حزب‌الله ضد اسرائیل است. 
«روعی شارون» تحلیلگر نظامی شبکه کان رژیم صهیونیستی هم در این زمینه گفت: وضعیت ما در منطقه شمالی واقعا برای اسرائیل شرم‌آور است. ساکنان این مناطق نمی‌توانند حتی در خواب هم ببینند که به خانه‌های‌شان بازگشته‌اند، زیرا ما به هیچ توافقی نزدیک نشده‌ایم. 
ظهر روز گذشته رسانه‌های صهیونیستی از حمله موشکی حزب‌الله به پایگاه‌های نظامی ارتش اشغالگر در منطقه صفد در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند که یکی از بزرگ‌ترین و شدیدترین حملات حزب‌الله از زمان آغاز جنگ تاکنون بوده است و تلفات جانی و مالی سنگینی به اشغالگران وارد کرد. 
این رسانه‌ها گزارش دادند حزب‌الله از موشک‌های هدایت‌شونده و بسیار پیشرفته در این حملات استفاده کرده است. این عملیات حزب‌الله، صهیونیست‌ها را مجبور به برگزاری نشست اضطراری کابینه جنگ کرد. رسانه‌های صهیونیستی بعد از اعتراف به ایجاد رعب و وحشت در میان محافل این رژیم در پی سخنرانی روز گذشته سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله اعلام کردند چندین جاده در شمال اسرائیل (فلسطین اشغالی) بسته شده است. 
شبکه کان رژیم صهیونیستی در این زمینه گزارش داد بعد از تهدیدات نصرالله، مقامات اسرائیلی دستور بستن چند جاده در شمال را صادر کردند. 
از طرف دیگر، «دانی یاتوم» رئیس اسبق موساد با ابراز نگرانی درباره پیامدهای جنگ با مقاومت لبنان اعلام کرد گشوده شدن جبهه جنگ با حزب‌الله به نفع اسرائیل نیست. وی تاکید کرد اسرائیل امروز به تنهایی مقابل محور مقاومت قرار گرفته است و به جای اینکه محور «لیبرال - دموکراتیک» به رهبری آمریکا با این محور (مقاومت) بجنگد، اسرائیل مجبور به جنگیدن با آن شده است. رئیس پیشین سرویس جاسوسی موساد تصریح کرد: من 7 اکتبر زمانی که فهمیدم برای نجات اسرائیل نیاز به 2 ناو هواپیمابر داریم بسیار شوکه شدم. ما گمان می‌کردیم در حال جنگیدن با «پابرهنه‌ها» (نیروهای حماس) هستیم اما اسرائیل باید از این واقعیت درس عبرت بگیرد تا دیگر به این مزخرفات بازنگردد. «گرشون هکوهن» فرمانده پیشین ستاد ارتش رژیم اشغالگر و ژنرال ذخیره این ارتش نیز گفت: وضعیت ما در شمال بسیار بد و دشوار بوده و ما در یک وضعیت بی‌سابقه و فاجعه‌بار قرار داریم. شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم گزارش داد: ما در سال 1967 زندگی نمی‌کنیم. اسرائیل اکنون نه ارتشی دارد و نه قدرتی که بتواند وارد جنگی برای عقب راندن حزب‌الله شود و همه تهدیداتی هم که اسرائیل در این زمینه مطرح می‌کند با هدف تحریک برای انجام یک عملیات بین‌المللی است. رسانه‌های صهیونیستی همچنین در واکنش به سخنرانی دیروز دبیرکل حزب‌الله اعلام کردند: نصرالله با حالتی بسیار خشمگین تهدید کرد این بار پاسخ به حملات ارتش اسرائیل در جنوب لبنان که این هفته غیرنظامیان را هدف قرار داده، بسیار متفاوت‌ خواهد بود. این رسانه‌ها با ابراز نگرانی درباره تهدیدات دبیرکل حزب‌الله تأکید کردند: تجربه‌های گذشته به اسرائیلی‌ها آموخته است نصرالله هر تهدیدی را که مطرح کند روز بعد آن را انجام می‌دهد. بعد از تهدیدات دبیرکل حزب‌الله مبنی بر اینکه بهای هدف قرار دادن غیرنظامیان برای اسرائیل بسیار سنگین و خونین خواهد بود، وضعیت هشدار در شمال اسرائیل (اراضی اشغالی) بالا رفته است.

Page Generated in 0/0051 sec