printlogo


کد خبر: 277142تاریخ: 1402/11/29 00:00
ویژگی منحصربه‌فرد استقلال با نکونام در لیگ جاری
قتل‌عام رقبا در خانه

مهدی تقوی: استقلال با هدایت جواد نکونام تا پایان هفته شانزدهم لیگ برتر صاحب رکورد صددرصد پیروزی در بازی‌های خانگی است. استقلال تا پایان هفته شانزدهم تمام بازی‌های خانگی خود در ورزشگاه آزادی را با پیروزی تمام کرده و حتی یک مساوی هم نداشته است. البته بازی تیم‌های پرسپولیس و استقلال هم در ورزشگاه آزادی برگزار شد که به تساوی یک - یک انجامید اما در آن بازی پرسپولیس میزبان بود. این رکورد جالب توجه جواد نکونام را حتی فرهاد مجیدی که استقلال را بدون باخت قهرمان کرد، ندارد اما باید دید آیا جواد می‌تواند رکورد مزبور را تا پایان لیگ حفظ کند یا نه؟ نکته آماری مثبت دیگر استقلال اینکه آبی‌ها تقریبا بیشتر نیمه مربیان را برده‌اند و در بازی آخر مقابل صنعت‌ نفت آبادان هم تک‌گل خود را نیمه دوم به ثمر رساندند. البته آنها این هفته بازی بسیار سختی در بندر انزلی مقابل ملوان دارند و باید دید آیا می‌توانند روند موفقیت‌های خود را ادامه بدهند یا نه؟ با توجه به لغو بازی سپاهان - تراکتور و البته شکست پرسپولیس در اراک، استقلال حتی اگر در انزلی نتیجه هم نگیرد صدرنشین باقی می‌ماند اما به طور حتم نکونام تیمش را با تمام قوا راهی میدان خواهد کرد.
* 45 دقیقه دوم بی‌رحم‌ترین تیم لیگ
استقلال برای نهمین بار در طول لیگ بیست‌وسوم نیمه دوم را برنده از زمین خارج شد. استقلال نهمین پیروزی خود در نیمه مربی‌ها را به دست آورد تا با 9 برد، 6 تساوی و یک شکست در نیمه دوم بهترین عملکرد را در بین تیم‌های لیگ برتری داشته باشد. آبی‌های تهران در طول فصل 24 گل به ثمر رسانده‌اند که 17 گل در نیمه دوم به ثمر رسیده و آمار فوق‌العاده‌ای در این زمینه دارند. تک‌گل ۳ امتیازی استقلال در بازی با صنعت‌ نفت در ابتدای نیمه دوم با شوت سرکش مهدی مهدی‌پور وارد دروازه آبادانی‌ها شد و همین گل برای کسب ۳ امتیاز مسابقه و پیروزی کافی بود البته در این مسابقه برخلاف دیدارهای گذشته بازیکنان تعویضی نکونام موفق به گلزنی نشدند و آنها فقط با حفظ روال چند هفته گذشته لیگ برتر در نیمه دوم گل برتری خود را به ثمر رساندند. استقلالی‌ها در بازی رفت مقابل صنعت‌ نفت آبادان ۳ بر صفر پیروز شده و یک گل در نیمه نخست به ثمر رسانده بودند و گل دوم و سوم را در نیمه دوم وارد دروازه فهد طالب کردند اما در این مسابقه روز سخت‌تری را پشت سرگذاشتند و با تک‌گل مهدی مهدی‌پور این تیم را شکست دادند. آبی‌ها با این پیروزی 35 امتیازی شدند و همچنان در صدر جدول لیگ برتر حضور دارند.
* اقدام عجیب رسانه استقلال: سانسور نوازی و نکونام!
رسانه رسمی باشگاه استقلال به طرز عجیبی نشست‌های خبری قبل و بعد از بازی با صنعت‌ نفت را پوشش نداد. با وجود پیروزی برابر صنعت‌ نفت و حفظ صدرنشینی اما حواشی بی‌پایان و تنش‌ها میان مدیریت و سرمربی قصد پایان ندارد و هواداران استقلال بیش از آنکه بابت کسب ۳ امتیاز دیگر به شادی بپردازند، تمرکزشان روی مسائل خارج از زمین فوتبال است. طی روزهای گذشته، ارکان مدیریتی باشگاه استقلال و اعضای کادر فنی، بارها و بارها در مصاحبه‌های پرتنش و حاشیه‌ای، علیه یکدیگر موضع گرفته و اختلاف نظر میان آنها بالا گرفته است. پس از داستان مربوط به جذب اورونوف و صحبت‌های هژبری و نوازی، این تنش‌ها وارد فاز جدیدی شد. مربی استقلال در مصاحبه‌ای که علیه معاون ارتباطات باشگاه انجام داد، مدعی شد او حق صحبت درباره نکونام و کادر فنی را ندارد. پس از صحبت‌های تند نوازی، او در نشست خبری پیش از بازی با صنعت‌ نفت حاضر شد ولی نکته عجیب این است که رسانه رسمی استقلال در شبکه‌های اجتماعی، هرگز گفته‌های دستیار نکونام را پوشش نداد. این اتفاق برای سرمربی آبی‌ها نیز تکرار شد. نکونام در کنفرانس پس از بازی، بشدت علیه معاون ارتباطات باشگاه و مدیرعامل موضع گرفت و برای چندمین بار در این فصل، آنها را از دم تیغ گذراند! نکته جالب اینکه صحبت‌های تند نکونام نیز مانند نوازی، در رسانه‌های رسمی باشگاه استقلال پوشش داده نشد، البته یک روز قبل از برگزاری دیدار استقلال - صنعت‌ نفت خبر رسید مدیریت باشگاه تصمیم گرفته به سعید اکبری، مدیررسانه‌ای آبی‌ها اجازه شرکت در نشست قبل از بازی و حضور در استادیوم را ندهد و مشخص نیست در مقطع فعلی، بخش رسانه‌ای باشگاه در اختیار چه کسی است. به هر شکل، اختلافات عجیب و بی‌پایان میان خطیر و نکونام در سایه موفقیت استقلال و صدرنشینی این تیم پنهان شده و مشخص نیست طرفین چه زمانی قصد دارند به این حواشی پایان دهند.

Page Generated in 0/0049 sec