printlogo


کد خبر: 277143تاریخ: 1402/11/29 00:00
استقلال در خانه همچنان پیروز می‌شود اما حاشیه‌هایش تمامی ندارد
صدرنشین پرحاشیه

زهره فلاح‌زاده: جمعه‌شب تیم فوتبال استقلال تهران توانست به هشتمین پیروزی خود در خانه دست یابد تا تیم جواد نکونام تا به اینجای کار آمار صد درصد برد در خانه را در کارنامه‌اش ثبت کند.
آبی‌های پایتخت در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی با شوت زیبای دقیقه 47 مهدی مهدی‌پور، هافبک خود توانستند از سد صنعت نفت آبادان بگذرند تا همچنان به صدرنشینی‌شان در حاشیه امن ادامه دهند.
این فصل با وجود اینکه استقلال توانسته تیم باصلابتی درون زمین نشان دهد و رقبای تا بن دندان مسلح خود را به عقب براند اما در بیرون زمین روزی نبوده که حاشیه با این تیم همراه نشود؛ حواشی‌ای که مربوط به اختلافات همیشگی سرمربی و مدیرعامل است‌. علی خطیر و جواد نکونام از ابتدای همکاری با هم مشکلات و اختلافاتی داشتند که بیشتر آن هم مربوط به عدم جذب لیست بازیکنان مورد نظر سرمربی می‌شود.
ابتدای فصل نکونام نسبت به جذب نشدن بازیکنان مدنظرش به علت وجود قانون سقف بودجه گله‌مند بود و حتی قرارداد چند بازیکن و دستیارانش هم تا نیم‌فصل ثبت نشد و یا خیلی دیر به جمع آبی‌ها اضافه شدند‌. علی خطیر به نکونام قول داده بود سقف بودجه را سوراخ خواهد کرد و تمام بازیکنان مورد نیاز نکونام را خریداری خواهد کرد اما هفته‌ها گذشت و جز رافائل سیلوا که باشگاه به علت شکایتش مجبور بود او را به تیم برگرداند، خبری از خرید بازیکن جدید نبود.‌ آنقدر آش شور شده بود و اتفاقات اول فصل تکرار، که نکونام مجبور شد مصاحبه تندی انجام دهد و بگوید به علت جذب نشدن بازیکنان جدیدش خبری از اردوی نیم‌فصل نیست‌.
اما پس از این مصاحبه باز هم خبری از بازیکن جدید نشد تا اینکه نکونام از طریق یکی از نزدیکانش اقدام به مذاکره با جلال‌الدین ماشاریپوف، کاپیتان ازبکستان در قطر کرد. البته از طرف مدیریت هم فشار زیادی روی خطیر آمد که باید بازیکن توافق شده با سرمربی را به خدمت بگیرد. این اتفاق با فشار تعدادی مسؤول میسر شد و ماشاریپوف با استقلال قرارداد بست.
بار دیگر سکوت باشگاه استقلال را فرا گرفت تا اینکه سرمربی تیم باز هم مصاحبه‌ای انجام داد و میلاد فخرالدینی، بازیکن آلومینیوم اراک به جمع آبی‌ها پیوست و در نهایت هم از طرف نکونام اعلام شد فخرالدینی آخرین خرید ما خواهد بود و مدیریت بازیکن دیگری جذب نمی‌کند.
اما نکته عجیب ماجرا این است که برخی فعالان مجازی بیگانه با رسانه از اخبار درون باشگاه باخبرند و چه کسی می‌تواند این اخبار را به آنها دهد؟ عجیب‌تر اینکه این افراد دقیقاً نقطه مقابل علی خطیر، یعنی جواد نکونام را هدف قرار داده‌اند و مدام در حال هیزم ریختن به آتش اختلاف این ۲ هستند. چگونه می‌شود این افراد یک‌مرتبه پدیدار ‌شوند؟
در تمام این سال‌ها باشگاه استقلال را تا این حد پر از ایراد و حواشی ندیده بودیم و تا این حد افراد غیرمرتبط با رسانه از درون باشگاه اطلاع نداشتند. البته معاون ارتباطات باشگاه بعید است پاسخگوی این اتفاقات عجیب باشد و به صراحت اعلام کند چه ارتباطی بین فعالان مجازی و باشگاه استقلال برقرار است؟
در دوره مدیریت علی خطیر بازیکنی نبوده که رضایت کامل از او داشته باشد و با هر بازیکنی گفت‌وگو می‌کنیم به وضعیت باشگاه اعتراض دارد. برخی از آنها از رفتار بالا به پایین او به ستوه آمده‌اند، برخی به غیر همسان پرداخت شدن مطالبات بین بازیکنان معترضند و برخی هم می‌گویند اطرافیان او به حاشیه دامن می‌زنند. 
نکته عجیب اینکه خطیر نتوانسته برای فسخ قرارداد با بازیکنان مازاد نکونام به توافق برسد تا جایی که زبیر نیک‌نفس پس از عدم توافق با خطیر به لیست نکونام بازگشت و ارسلان مطهری هم که در لیست مازاد قرار داشت به گفته خود او قراردادش بدون توافق فسخ شده است که می‌تواند بار حقوقی برای باشگاه استقلال داشته باشد.
علی خطیر در جذب بازیکنان در 2 دوره فصل نقل‌و انتقالات نشان داد حداقل در این باره نمره قبولی نگرفته است و نمی‌توان به او خوشبین بود. از طرفی رابطه تیره و تار با سرمربی، کادرفنی و بازیکنان نشان می‌دهد استقلال در ادامه این راه پر پیچ وخم کار بسیار سختی دارد.
شاید بهتر است وزارت ورزش و جوانان بیش از پیش به وضعیت اسفبار باشگاه پرهوادار استقلال ورود کند. کار از قرار آشتی گذاشتن گذشته و بهتر است کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان به دنبال تغییری در مدیریت باشد.

Page Generated in 0/0050 sec