printlogo


کد خبر: 277154تاریخ: 1402/11/29 00:00
اخبار

سامانه ویژه فروش بلیت هواپیما راه‌اندازی می‌شود
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در پروازهای داخلی باید قیمت‌های مصوب رعایت شود، از راه‌اندازی سامانه ویژه فروش بلیت هواپیما طی روزهای آینده خبر داد. مهرداد بذرپاش با تاکید بر اینکه در پروازهای داخلی باید قیمت‌های مصوب توسط شرکت‌های هواپیمایی رعایت شود، اظهار کرد: قبلا بلیت پروازهای داخلی توسط سایت‌ها و شرکت‌های هواپیمایی عرضه می‌شد. وی ادامه داد: با عرضه روش‌های مختلف مجازی، مرجعیت این سایت‌ها بیشتر از آژانس‌ها شد. بذرپاش افزود: طی چند روز آینده سامانه فروش بلیت هواپیما توسط سازمان هواپیمایی کشوری رونمایی می‌شود که بخش زیادی از این – معضلات - ساماندهی می‌شود.
***
توافق با عراق برای صادرات ۵۰ میلیون متر مکعبی گاز در روز
سفیر ایران در بغداد از وجود توافقی با عراق برای تأمین ۴۰ تا ۵۰ میلیون مترمکعب گاز در روز برای این کشور خبر داد. به نقل از میدل‌ایست محمدکاظم آل‌صادق در اظهاراتی از وجود توافقی با عراق برای تأمین ۴۰ تا ۵۰ میلیون متر مکعب گاز در روز خبر داد و بر بازگشت جریان گاز به مقادیر عادی توافق شده پس از پایان دوره نگهداری، تاکید کرد. وی تصریح کرد: ایران همیشه از عراق در پرونده انرژی حمایت و خدمات خود را چه از طریق صادرات گاز و چه از طریق صادرات مستقیم برق به این کشور عرضه می‌کند. وی افزود: اخیرا ایران عملیات تعمیر و نگهداری سالانه خطوط لوله گاز مورد استفاده برای صادرات به عراق را انجام داده است. این در حالی است که کاهش جریان گاز وجود داشت اما این صادرات به طور کامل قطع نشده بود و جریان گاز به حالت عادی و قبلی خود بازگشته است. سفیر ایران در عراق ادامه داد: توافقی با عراق مبنی بر صادرات ۴۰ تا ۵۰ میلیون مترمکعب گاز برای راه‌اندازی و بهره‌برداری از آن در نیروگاه‌های برق وجود دارد و این چیزی است که تهران روی آن کار می‌کند و ما تاکید می‌کنیم تابستان آینده شاهد افزایش صادرات جریان گاز به عراق خواهیم بود.
***
سقف تسهیلات قرض‌الحسنه فردی خوداشتغالی افزایش می‌یابد
مطابق آخرین مصوبه شورای عالی اشتغال مقرر شد بانک مرکزی با پیگیری از شورای پول و اعتبار نسبت به افزایش تسهیلات قرض‌الحسنه فردی خوداشتغالی اقدام کند. با ابلاغ تازه‌ترین مصوبه شورای عالی اشتغال توسط سیدصولت مرتضوی، وزیر کار، بانک مرکزی مکلف شد با پیگیری از شورای پول و اعتبار نسبت به افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه فردی خوداشتغالی اقدام کند. وزارت کشور مکلف است نسبت به ارائه گزارش‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل پرونده و پرداخت این تسهیلات نسبت به راهبری کارگروه‌های استانی به ‌منظور جذب حداکثری در ۳ ماه پایانی سال اقدام کند. همچنین وزارت اقتصاد مکلف است نسبت به تعیین سقف هزینه سرانه ایجاد اشتغال در برنامه‌های ارائه‌شده دستگاه‌های اجرایی و تعیین نرخ سود بر مبنای هزینه سرانه، ظرف مدت 10روز پس از ابلاغ  مصوبه شورای عالی اشتغال اقدام کند. مصوبات هشتادوهفتمین جلسه شورای‌ عالی اشتغال مورخ ۲۱/10/1402 طی نامه شماره 244742 مورخ 18/11/1402 توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر شورای‌ عالی اشتغال ابلاغ شد. محمود کریمی‌بیرانوند، ‌معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اخیرا با بیان اینکه در 4 ماه گذشته 254 هزار نیروی کار در سامانه جست‌وجوی شغل ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: بهبود فضای کلان اقتصاد، هدایت و نظارت وزارت کار و تأمین مالی کسب‌وکارهای خرد از مهم‌ترین دلایل بهبود وضعیت اشتغال کشور است و از ابتدای دولت سیزدهم 150 همت بودجه برای این کار اختصاص یافته است. 
***
پرداخت ۳ میلیارد تومان جایزه خوش‌مصرفی به مشترکان آب
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از پرداخت ۳ میلیارد تومان جایزه خوش‌مصرفی به مشترکان آب در پایتخت خبر داد. وی درباره وضعیت مشترکان بدمصرف آب خاطرنشان کرد: کسی که ۵۰ مترمکعب آب و بیش از ۴ برابر الگو (۱۲ مترمکعب) در ماه مصرف کند که معادل ۵۰ هزار لیتر آب است، حداکثر قبضی که دریافت می‌کند یک‌و‌نیم میلیون تومان است که رقم بالایی نیست. مدیرعامل آبفای استان تهران با اشاره به جایزه خوش‌مصرفی، بیان کرد: اگر میزان آب مصرفی فردی در یک دوره نسبت به دوره مشابه سال قبل پایین‌تر از الگو قرار بگیرد، مابه‌ازای هر مترمکعب که پایین‌تر قرار گیرد، جایزه خوش‌مصرفی دریافت می‌کند. محسن اردکانی گفت: سال گذشته حدود ۳ میلیارد تومان جایزه خوش‌مصرفی به مشترکانی که مصرف خود را به زیر الگو رساندند پرداخت شد.

Page Generated in 0/0052 sec