printlogo


کد خبر: 277169تاریخ: 1402/11/30 00:00
اخبار

اعلام آمار هفتگی تماشاگران تئاتر
آمار هفتگی فروش و تماشاگران نمایش‌ تالارهای اصلی، چهارسو، قشقایی، سایه، کارگاه نمایش و کافه‌تریای چارسو و قشقایی تئاترشهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۷ بهمن اعلام شد. در مجموعه تئاترشهر، نمایش «سیاه خال» به کارگردانی محسن اردشیر از ۲۵ بهمن در تالار اصلی با مجموع ۳ اجرا و میزبانی از ۷۷۲ مخاطب به فروش معادل ۱۱۲ میلیون و ۸۹۶ هزار تومان رسید. نمایش «روزی روزگاری سمنگان» به کارگردانی محمودرضا رحیمی نیز با مجموع ۳ اجرا و میزبانی از ۱۳۶ مخاطب به فروش ۱۳ میلیون و ۲۱۶ هزار تومان دست پیدا کرد. نمایش «نوزده، نودونه» به کارگردانی ایوب آقاخانی با مجموع ۸ اجرا و میزبانی از ۸۵۰ مخاطب نیز توانست فروشی معادل ۸۷ میلیون ۵۸۴ هزار تومان داشته باشد. نمایش «دویست‌وهشتادمین شب سال» به کارگردانی مرجان پورغلامحسین با مجموع ۸ اجرا و میزبانی از ۲۵۸ مخاطب به فروشی معادل ۱۸ میلیون ۹۶۰ هزار تومان دست پیدا کرد. نمایش «شکافتن کام ماهی» به کارگردانی سمن قناد با ۹ اجرا، میزبان ۲۲۹ مخاطب بود و به فروشی معادل ۱۷ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان رسید. نمایش «عددهای نشده» به کارگردانی حسین کشفی‌اصل با ۱۰ اجرا و میزبانی از ۴۴۷ مخاطب فروش ۴۸ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان را بر جا گذاشت. نمایش «مَثلث» به کارگردانی قیس یساقی نیز با ۶ اجرا و میزبانی از ۳۸۷ مخاطب به فروشی معادل ۳۷ میلیون ۲۳۲ هزار تومان رسید. 2 نمایش محیطی «خبرنگار بی‌خبر» به کارگردانی محمد هادی عطایی و «من نوید نیستم» به کارگردانی سیدعلی خوشرو به ترتیب با ۷۸ مخاطب به فروشی معادل ۴ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و ۱۰۲ مخاطب به فروشی معادل ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دست یافتند. همچنین در تماشاخانه سنگلج، نمایش «تخت و خنجر» به کارگردانی محمدعلی نجف‌پور با میزبانی از ۳۸۰ تماشاگر به فروشی معادل  ۱۱ میلیون و ۳۳۴ هزار تومان رسید و نمایش «اپرت نیرنگ اورنگ» به کارگردانی مرتضی برزگرزادگان طی ۲۵ اجرا میزبان ۱۹۶۶ تماشاگر بود. 
***
فروش‌ سینماها در هفته آخر بهمن اعلام شد
فروش سینمای ایران از ۲۱ تا ۲۷ بهمن بدون احتساب فروش جشنواره فیلم فجر به بیش از ۲۶ میلیارد و ۷۵۷ میلیون تومان رسید، همچنین در این هفته ۵۴۷ هزار و ۲۴۶ نفر به تماشای فیلم‌های اکران شده نشستند.
فیلم‌های سینمایی «هاوایی» با فروش بیش از ۸ میلیارد و ۶۲۶ میلیون تومان، «هتل» با فروش بیش از ۶ میلیارد و ۸۸۸ میلیون تومان، «ویلای ساحلی» با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۷۳۸ میلیون تومان، «فسیل» با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان و «ورود و خروج ممنوع» با فروش بیش از یک میلیارد و ۸۸۲ میلیون تومان به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم فروش‌های میلیاردی جدول فروش فیلم‌های آخرین هفته بهمن را بدون احتساب فروش جشنواره فیلم فجر به خود اختصاص دادند. همچنین فیلم‌های «مسافری از گانورا» با فروش بیش از ۸۹۲ میلیون تومان، «بچه زرنگ» با فروش بیش از ۶۰۹ میلیون تومان، «نارگیل ۲» با فروش بیش از ۵۵۹ میلیون تومان، «روشن» با فروش بیش از ۱۶۷ میلیون تومان، «ضد» با فروش بیش از ۱۴۶ میلیون تومان و «جوجه تیغی» با فروش بیش از ۱۰۴ میلیون تومان در رتبه‌های ششم تا یازدهم جدول فروش این هفته جای گرفتند.
***
تجلیل از کارگردان مطرح تئاتر ایران در فرهنگسرای ارسباران
آیین بزرگداشت دکتر قطب‌الدین صادقی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. در این آیین بزرگداشت که همزمان با جشن هجدهمین سالگرد تأسیس کانون «ادبی زمستان» امروز ۳۰ بهمن ماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد، از فعالیت‌های هنری قطب‌الدین صادقی فیلمنامه‌نویس، نمایشنامه‌نویس، مترجم، کارگردان تئاتر و بازیگر سینما و تلویزیون تجلیل می‌شود و جمعی از چهره‌های هنری و اهالی شعر و موسیقی در آن حضور خواهند داشت. گروه موسیقی خاطره‌سازها متشکل از قاسم افشار، چنگیز حبیبیان، حمید غلامعلی و مهدی مقدم و هنرمندان و چهره‌هایی همچون لیلا کردبچه، سیدحسین متولیان، داوود رحمت‌اللهی، سیدعبدالجبار کاکایی، یونس شکرخواه، سیدعباس سجادی، فریبا وکیلی، مسعود همایونی، شهره سلطانی، مهدی یغمایی، محمدرضا چراغعلی، رسول نجفیان، میکائیل شهرستانی، اصغر همت، ایرج راد، آتش تقی‌پور، محمدرضا عیوضی، بامداد بیات، ستار اورکی، یاحا کاشانی، آزیتا موگویی، سیروس همتی، کورش سلیمانی، صابر قدیمی و محمدرضا عقیلی است. کانون ادبی زمستان در چهارم دی ۱۳۸۴ در منطقه ۱۱ تهران به صورت تخصصی در حوزه شعر و ترانه فعالیت‌های خود را آغاز کرد. نشست‌های تخصصی شعر، جلسات ترانه - آواز و نشست‌های نقد و بررسی کتاب‌های ادبی بخش اصلی فعالیت‌های این کانون بوده است.
***
«آذربایجان‌شرقی» در قاب شبکه مستند
شبکه مستند همزمان با ۲۹ بهمن، سالروز قیام مردم تبریز با پخش مستندهای «خمینی آذربایجان»، «مسجد ایرانی»، «آیین چوپانی»، «عشق من تبریز»، «قله‌های ایران» و «بویاما» به خطه آذربایجان‌شرقی می‌پردازد. این مجموعه مستند که پخش آن از روز شنبه 28 بهمن با پخش مستند «خمینی آذربایجان» روایتگر شخصیت آیت‌الله سیدعلی قاضی طباطبایی و «مسجد ایرانی» بررسی مسجد کبود تبریز آغاز شده است امروز دوشنبه 30 بهمن با مستند «آیین چوپانی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی دلکاری، روایتگر ثبت تصویری یکی از آخرین بازماندگان آیین مراسم چوپانی در شهر مرند ادامه خواهد داشت، همچنین مستند «عشق من تبریز» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حنیف شهپرراد سه‌شنبه اول اسفند و مستند «قله‌های ایران» ساخته امیرحسین مجتهدی چهارشنبه 2 اسفند پخش می‌شود. پخش مستند «بویاما» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی زین‌العابدین گوزلی هم در روز پنجشنبه 3 اسفند خواهد بود.

Page Generated in 0/0059 sec