printlogo


کد خبر: 277177تاریخ: 1402/11/30 00:00
اخبار

دور افتخار با پرچم ایران
دونده سرعتی ایران موفق شد با شکستن رکورد ملی ایران، قهرمان آسیا شود. در دومین روز مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا رقابت ماده ۶۰ متر زنان برگزار شد و فرزانه فصیحی به مقام قهرمانی رسید. فصیحی در فینال این ماده رکورد 7.20 ثانیه را ثبت کرد و ضمن شکستن رکورد ملی ایران، قهرمان آسیا شد و به مدال طلا دست یافت. او در این رقابت، برابر رکورد مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا دوید. این نخستین طلای ایران در یازدهمین دوره رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن آسیا بود. فصیحی پس از آنکه قهرمان شد، شادی خود را با تماشاگران تقسیم کرد. او در آغوش سپیده توکلی، سرمربی تیم ‌ملی و زهرا نبی‌زاده، مربی تیم ملی رفت. سپیده توکلی تاج نمادینی را بر سر فصیحی قرار دارد. فصیحی پس از آنکه متوجه شد رکورد ایران را شکسته است، سجده کرد و اشک از چشمانش سرازیر شد. او همچنین با پرچم ایران دور افتخار زد.
***
حمایت چند باره هواداران سلتیک از فلسطین و نفرت از صهیونیسم
هواداران سلتیک بار دیگر به حمایت از مردم مظلوم فلسطین پرداختند.
«به نسل‌کشی پایان دهید؛ به صهیونیسم پایان دهید»؛ این جمله هواداران سلتیک در واکنش به شهادت مردم مظلوم فلسطین بود. هواداران سلتیک که بارها و بارها حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین نشان داده‌اند و حتی با جریمه یوفا نیز مواجه شده‌اند، باز هم در بازی سلتیک مقابل کیلمارناک حامی فلسطین شدند و با در دست گرفتن بنری جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. هواداران در سلتیک‌پارک بنری را با این عبارات در دست گرفتند؛ «به این چند ماه گذشته فکر کنید. اوه! می‌گویند ما شکست خوردیم؟ 30000 کشته؛ 12000 کودک. به نسل‌کشی پایان دهید. به صهیونیسم پایان دهید».
***
مدال طلای جهان بر سینه یخ‌نورد ایرانی
در جریان مسابقات یخ‌نوردی قهرمانی جهان در کانادا «محمدرضا صفدریان» موفق به کسب مدال طلا شد و «محسن بهشتی‌راد» به مدال برنز دست یافت. به گزارش فارس، مسابقات یخ‌نوردی قهرمانی جهان در سال 2024 به میزبانی «ادمونتون» کانادا با حضور برترین‌های یخ‌نوردی از کشورهای مختلف جهان برگزار شد که از ایران نیز ۲ یخ‌نورد عنوان‌دار جهان به نام‌های محمدرضا صفدریان و محسن بهشتی‌راد حضور یافتند. در جریان این رقابت‌ها؛ ۲ یخ‌نورد خوب کشورمان تا مرحله نیمه‌نهایی حریفان خود را از پیش‌ رو برداشتند تا اینکه در این مرحله ۲ یخ‌نورد ایرانی رو در روی هم قرار گرفتند و در نهایت صفدریان پیروز این مسابقه و راهی فینال شد. در مسابقه نهایی نیز صفدریان بر حریف مغولستانی خود غلبه کرد و به مدال طلای قهرمانی جهان دست یافت و بهشتی‌راد نیز با پیروزی در مسابقه رده‌بندی به مدال برنز رسید.
***
عربستان 100 میلیون یورو به پای نیمار دور ریخت!
باشگاه الهلال عربستان در نخستین فصل حضور نیمار در لیگ این کشور ضرر بزرگی را متحمل شد. ستاره برزیلی همیشه غایب الهلال عربستان، دومین فوتبالیست گران‌قیمت دنیا به شمار می‌آید. نیمار جونیور 4 آگوست 2023 با الهلال قرارداد امضا کرد ولی تا یک ماه به دلیل مصدومیت برای آبی‌های ریاض بازی نکرد و 7 بازی را در بدو ورودش به تیم از دست داد اما این پایان ماجرای نیمار 100 میلیون یورویی نبود. کاپیتان تیم‌ ملی برزیل 3 ماه پیش در ایام فیفا در بازی تیم‌ ملی کشورش رباط پاره کرد تا شوک بزرگی را به سعودی‌ها وارد کند. بر اساس گزارش سایت سعودی اسپورت، نیمار 194 روز از میادین دور خواهد بود و 27 بازی الهلال را در این مدت از دست می‌دهد. به این ترتیب نیمار از زمان امضای قرارداد با الهلال تا بازگشت به میادین نزدیک به یک سال غایب است و یک فصل را از دست داده و در این مدت 12 ماه عربستانی‌ها به او 100 میلیون یورو بدون فایده پرداخت می‌کنند.

Page Generated in 0/0064 sec