printlogo


کد خبر: 277187تاریخ: 1402/11/30 00:00
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران:
نامزدهای انتخابات آبی می‌گیرند

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران تمهیدات این سازمان برای انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و مهم‌ترین سرویس‌های پیام‌رسان‌های داخلی برای کاندیداها را تشریح کرد.
محمد خوانساری درباره تمهیدات این سازمان به طور ویژه در انتخابات مجلس شورای اسلامی سال ۱۴۰۲ سخن گفت. وی همچنین درباره امکاناتی که سکوهای داخلی در اختیار کاندیداهای انتخاباتی قرار می‌دهند، توضیحاتی ارائه کرد و گفت: در راستای سیاست‌های کلی انتخابات که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند و به منظور شفاف‌سازی و آگاهی‌رسانی که باعث شود مردم اقبال بیشتری جهت افزایش مشارکت در انتخابات داشته باشند، سازمان فناوری اطلاعات و پیام‌رسان‌ها با فعال شدن در این زمینه اقداماتی را برنامه‌ریزی کرده‌اند.  از آنجا که پیام‌رسان‌ها نقش مهمی را در زندگی مردم ایفا می‌کنند، در زمینه انتخابات نیز جلسات متعددی با پیام‌رسان‌ها مختلف برگزار کردیم تا به قالب مشترکی برای اینکه کاندیداها بتوانند از خدمات پیام‌رسان‌ها استفاده کنند برسیم.
 رئیس سازمان فناوری اطلاعات افزود: در این قالب مشترک تلاش کردیم زمینه‌ای را فراهم کنیم تا کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از پیام‌رسان‌ها در راستای تبلیغات خود استفاده کنند. 
کاندیداها می‌توانند در این پیام‌رسان‌ها ثبت‌نام و از ظرفیتی که برای آنها ایجاد شده استفاده کنند.  وی با بیان اینکه ۱۰ گونه خدمت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در زمینه انتخابات با استفاده از ظرفیت پیام‌رسان‌های داخلی در نظر گرفته شده است، گفت: نشان ویژه یا تیک آبی مهم‌ترین خدمتی است که در این زمینه ارائه شده است، معرفی ویژه در صفحه انتخابات، پخش زنده، اتاق گفت‌وگو و ایجاد امکانی برای مناظرات انتخاباتی برخی از این خدمات به شمار می‌آید.
 این ۴ خدمت را همه پیام‌رسان‌هایی بومی که در کشور فعال هستند به صورت رایگان در اختیار کاندیداهای انتخابات مجلس قرار می‌دهند. 
خوانساری افزود: خدمات دیگری با عنوان خدمات تبلیغاتی در اختیار کاندیداها قرار داده می‌شود که از جمله آن می‌توان به پین گفت‌وگو اشاره کرد. پیام‌رسانی که روزی میلیون‌ها بازدید‌کننده دارد پین گفت‌وگو که بالای صفحه می‌گذارد، می‌تواند برای معرفی کاندیدا مؤثر باشد.
 همچنین مقرر شد در زمینه تبلیغات برای کاندیداها، ارسال انبوه پیام و حجم بالای پیام در پیام‌رسان‌ها نیز اقداماتی صورت گیرد. همچنین قرار است یک سرخط پیامکی تعلق گیرد تا کسی که عضو کانال هست بتواند عضو کانال مربوط هم بشود. از سوی دیگر پیام‌رسان‌ها برحسب ظرفیتی که دارند تلاش کردند کاندیداها بتوانند در استان‌ها نیز تبلیغات داشته باشند. تخفیفات حدود ۵۰ درصدی نیز در همین زمینه در نظر گرفته شده است. 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات در ادامه با بیان اینکه پیام‌رسان‌ها در حال حاضر آمادگی ثبت‌نام کاندیداها را دارند، گفت: هر کاندیدایی پس از ورود در پنجره ملی خدمات هوشمند با یک پنجره جدید مواجه می‌شود که در آن فضای جدید اطلاعات حداقلی از کاندیدا گرفته می‌شود و پس از آن ادمین کانال‌ها و تعداد کانال‌ها معرفی می‌شوند.
 در سازمان فناوری اطلاعات، این اطلاعات کاندیداها را در اختیار پیام‌رسان‌ها قرار می‌دهیم. به عنوان مثال کاندیدا پس از اینکه معرفی شد تیک آبی خود را دریافت می‌کند و سایر موارد را طی می‌کند. این اطلاعات در سایت سازمان فناوری اطلاعات https://ito.gov.ir/election که به تازگی راه‌اندازی شده و جزئیات بیشتر در آن ذکر شده وجود دارد و کاندیداها می‌توانند به‌راحتی وارد پنجره واحد خدمات دولت هوشمند شوند.

Page Generated in 0/0074 sec