printlogo


کد خبر: 277188تاریخ: 1402/11/30 00:00
اخبار

پاساژ «دنیای نور» به دلیل نبود ایمنی پلمب شد
معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از پلمب مجتمع تجاری دنیای نور در شرق تهران خبر داد. اسماعیل سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا در این ‌باره گفت: در راستای حفظ حقوق عامه و ارتقای ایمنی ساختمان‌های پرخطر، ساختمان تجاری ناایمن و پررفت و آمد دنیای نور در بزرگراه شهید سلیمانی پلمب شد. وی با بیان اینکه این مجتمع تجاری پیش‌تر چندین بار اخطار ایمنی دریافت کرده بود، گفت: تاکید نسبت به اجرای موارد قانونی در زمینه ارتقای ایمنی ساختمان‌های پرخطر جزو اولویت‌های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران است و متاسفانه این ساختمان این موارد را رعایت نکرده بود. معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه دنیای نور یکی از مجموعه‌های تجاری معروف منطقه است و حدود ۵۰ واحد تجاری در آن مستقر است، اظهار کرد: این ساختمان از چند ماه پیش به عنوان ساختمان پرخطر و ناایمن شناسایی شده بود، به همین دلیل بارها به مالک ساختمان اخطارهای مکرر برای رفع خطر داده شد ولی در این زمینه هیچ اقدامی نکرد که در نهایت دستور قضایی مبنی بر پلمب ساختمان صادر شد.
***
ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی با محوریت پرورش گیاهان دارویی
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت گفت: از ابتدای سال ۷۵۰ طرح اشتغال‌زایی در استان بوشهر راه‌اندازی شده که بیش از نیمی از طرح‌های اشتغال‌زایی در حوزه پرورش گیاهان دارویی بوده است. علی احمدی با بیان اینکه  ۷۵۰ طرح  اشتغال‌زایی در ۵ نقطه استان بوشهر  ایجاد کرده‌ایم، گفت: استان بوشهر با حدود ۲۰ تسهیلگر در مناطق مختلف از جمله دیر، دشتی، کنگان، جم و عسلویه در حال فعالیت است و بخش زیادی از طرح‌های ایجاد شده در قالب کارگاه‌های خانوادگی و کوچک بوده است. او ادامه داد: تمرکز طرح‌های اشتغال‌زایی در این مناطق بر زنجیره سبز و آبی بوده، به طوری که  بیش از نیمی از طرح‌های اشتغال‌زایی در حوزه پرورش گیاهان دارویی از جمله زیره، آویشن و پرورش آبزیان است و بخشی دیگر در حوزه تولید پوشاک و صنایع دستی بوده است. احمدی یادآور شد: برای نخستین‌بار در استان بوشهر اقدام به راه‌اندازی کارگاه پالت چوبی کرده‌ایم که این اقدام خود زمینه‌ساز ایجاد اشتغال برای بسیاری از بومیان استان بوشهر شده است، همچنین در حوزه طرح‌های دانش‌بنیان هم اقدام به تولید قطعات در حوزه نفت و گاز با همت نیرو‌های متخصص و بومی کرده‌ایم. وی اظهار کرد: تا امروز حدود ۸۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده و تا پایان سال به ۱۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.
***
برگزاری اختتامیه نخستین رویداد ملی استعدادیابی دانش‌آموزی
نخستین رویداد ملی استعدادیابی دانش‌آموزی «کی‌برد» با برگزاری بوت‌کمپ و اختتامیه‌ای توسط آکادمی همراه اول به کار خود پایان داد. این رویداد تابستان امسال با موضوع بازی‌سازی توسط آکادمی همراه اول آغاز شده بود و طی آن بیش از ۱۲ هزار نفر شامل ۳۸۴۹ دختر و ۸۱۶۲ پسر از ۷۱۷ شهر ثبت‌نام کردند تا ضمن استفاده از ۴۳ ساعت محتوای آموزش تخصصی باز‌ی‌سازی و کسب مهارت‌های لازم برای طراحی ویدئوگیم، بازی‌های خودشان را بسازند و با هم رقابت کنند. مراسم اختتامیه بوت‌کمپ و نخستین رویداد کی‌برد در سالن همایش باشگاه دانش‌پژوهان جوان برگزار و به نفرات برتر در مجموع ۲۰۰ میلیون تومان جایزه اهدا شد. همچنین در این مراسم به متقاضیان شرکت در رویداد ملی دانش‌آموزی کی‌برد با محوریت هوش مصنوعی نیز گفته شد می‌توانند به سایت https://kibordevents.ir/ai مراجعه و ثبت‌نام کنند.

Page Generated in 0/0066 sec