printlogo


کد خبر: 277197تاریخ: 1402/11/30 00:00
اخبار

به حدی خودرو وارد می‌شود که باید در فکر انبارهای جدید باشیم!
رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در روزهای آتی به حدی خودرو وارد بنادر خواهد شد که مشکل انبارداری در گمرکات برای طی تشریفات ترخیص خواهیم داشت. مهدی ضیغمی در نشست مدیران ستادی و اجرایی گمرک ایران گفت: توسعه زیرساخت‌های صادراتی و افزایش رایزن‌های بازرگانی برای توسعه صادرات در دستور کار قرار گرفته و برنامه داریم تا 70 رایزن بازرگانی داشته باشیم. وی افزود: هم‌اکنون 60 مرکز تجاری در سراسر دنیا در اختیار داریم و امیدواریم آثار این اقدامات در آینده نزدیک دیده شود. ضیغمی اظهار کرد: با تأکید رئیس جمهور، ایران اکسپو در اردیبهشت سال بعد برگزار خواهد شد. وی افزود: نصب آشکارسازها در گمرکات خروجی رشد خوبی داشته است و این رویکرد می‌تواند شاخص‌های کسب و کار را بهبود دهد. وی با اشاره به 5 سال ممنوعیت واردات خودرو، گفت: تعامل سازنده با دستگاه‌های مختلف انجام شده و در روزهای آتی به حدی خودرو وارد خواهد شد که مشکل در فضای انبار برای نگهداری خودرو‌ جهت ترخیص از گمرک خواهیم داشت. معاون وزیر صمت در خاتمه گفت: در ۲ سال اخیر 24 هزار کشنده از گمرک ترخیص شده و نقش سازنده‌ای در توسعه ناوگان حمل‌و‌نقل کشور داشته است.
***
کالاهای اساسی مورد نیاز شب عید و ماه رمضان تأمین شد
مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: کالاهای اساسی مورد نیاز شب عید و ماه مبارک رمضان تامین شده است و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم. مسعود امرالهی با اعلام اینکه تشدید بازرسی و نظارت‌ها از 26 بهمن در بازار آغاز شد، اظهار کرد: امسال همانند سال‌های گذشته بازرسی و نظارت‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت. وی با تاکید بر اینکه ذخایر راهبردی کالاهای اساسی کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار است، افزود: در حال حاضر وضعیت بازار کالاهای اساسی همچون برنج، روغن خوراکی، شکر، گوشت قرمز و گوشت مرغ خوب است و مایحتاج مردم برای شب عید و ایام ماه مبارک رمضان تامین شده است. مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: با همکاری تولیدکنندگان مرغ گوشتی نیز جوجه‌ریزی‌های خوبی برای ایام مذکور صورت گرفته تا بازار با نوسان روبه‌رو نشود. امرالهی گفت: در بحث گوشت قرمز هم علاوه بر تولید داخل، واردات نیز با حجم بالا در حال انجام است و مشکلی نداریم. وی درباره گران‌فروشی برخی قصابی‌ها یا فروشگاه‌ها درباره عرضه گوشت قرمز، بیان کرد: گوشت قرمز تولید داخل نرخ مصوبی ندارد و قیمت را بازار تعیین می‌کند اما تمام گوشت‌های وارداتی با نرخ‌های مصوب به بازار عرضه می‌شود و کمبودی وجود ندارد. مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: قیمت گوشت قرمز در بازار بر اساس فاکتور خرید و درصد سودی که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در نظر گرفته، باید به فروش برسد، در غیر این صورت بازرسان با هرگونه تخلف در این زمینه برخورد قانونی می‌کنند. امرالهی تاکید کرد: به جهت هم‌افزایی و هدفمندی بحث نظارت‌ها تفاهمنامه‌ای برحسب دستور دولت سیزدهم با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و اتاق اصناف منعقد شده که بازرسان وزارت جهاد کشاورزی در زمینه تامین کالا نظارت و رصد بازار را برعهده خواهند داشت. وی اضافه کرد: همچنین بازرسان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و اتاق اصناف نیز نظارت در توزیع کالاها و صنوف و مغازه‌های سطح شهر را بر عهده دارند. مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه افزایش قیمتی در محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی نداریم، گفت: در صورت مشاهده هرگونه افزایش قیمتی در کالاهای اساسی و مایحتاج مردم، با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.
***
اعلام زمان واریز عیدی کارمندان دولت
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: خبر خوش برای کارمندان دولت این است که عیدی آنها را حداکثر تا یک هفته آینده پرداخت می‌کنیم. 
داوود منظور افزود: خبر خوش برای کارمندان دولت این است که عیدی آنها را حداکثر تا یک هفته آینده پرداخت می‌کنیم. به عبارتی روزهای ابتدایی اسفند، زمان پرداخت عیدی کارمندان دولت اعلام شده است. گفتنی است در جلسه ۱۵ بهمن هیات وزیران، حداقل عیدی یا پاداش آخر سال کارمندان و بازنشستگان دولتی با افزایش ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته، مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شد. بر اساس مصوبه هیات دولت، برای کارکنان و بازنشستگان متأهل مبلغ ۷۰۰ هزار تومان اضافه می‌شود و به ازای هر فرزند نیز ۳۰۰ هزار تومان عیدی تعلق خواهد گرفت. به گفته بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت یک کارمند یا بازنشسته دولت که متأهل و صاحب یک فرزند باشد، مبلغ ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عیدی دریافت خواهد کرد.
***
ثبات قیمت دلار و درهم در مرکز مبادله
دیروز یکشنبه در معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر دلار آمریکا ۴۲ هزار و ۹۲۱ تومان و نرخ حواله دلار ۳۹ هزار و ۷۰۹ تومان معامله شد که در مقایسه با پنجشنبه گذشته تغییر نداشت. همچنین هر یورو با افزایش ۱۴۷ تومانی در مرکز مبادله ایران به ۴۶ هزار و ۲۱۹ تومان رسید و نرخ حواله یورو نیز با افزایش ۱۳۶ تومانی، ۴۲ هزار و ۷۶۰ تومان معامله شد. همچنین درهم امارات ۱۱ هزار و ۶۸۷ تومان ارزش‌گذاری شد و نرخ حواله درهم نیز ۱۰ هزار و ۸۱۲ تومان بود که نسبت به روز کاری گذشته تغییری نداشت.

Page Generated in 0/0054 sec