printlogo


کد خبر: 277198تاریخ: 1402/11/30 00:00
اخبار

با رأی ندادن مشکلی حل نمی‌شود
عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس جامعه روحانیت مبارز تهران معتقد است تصور اینکه رای ندادن منجر به حل مشکلات می‌شود اشتباه است.
آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در گفت‌وگو با ایرنا گفت: اگر مبنای ائتلاف را بر یکسری از ارزش‌ها نظیر اعتقاد به نظام و انقلاب و خدمت به مردم، میزان اعتقاد به دین اسلام و احکام شرعی، پایبندی و ایمان به عقیده‌ای که دارند، پاکدستی نامزدها، توجه به بیت‌المال و مهم‌تر از همه اعتقاد به امام(ره) و رهبر انقلاب و التزام به ولایت فقیه و فرمایشات رهبری و سایر ارزش‌هایی که می‌تواند در انتخاب افراد صالح و شایسته مدنظر قرار گیرد، قرار دهیم، می‌توان مردم را در انتخاب نامزد اصلح کمک کرد. 
وی  ولایتمداری و خلوص نیت را 2 ویژگی مهم در معرفی نامزدها برشمرد و در عین حال متذکر شد تشکل‌ها و جریان‌های سیاسی در انتخابات باید به دنبال گزینه اصلح با این ویژگی‌ها باشند و توصیه بنده به گروه‌ها این است به فکر انتخاب اصلح باشید. همچنین فردی که نامزد انتخابات مجلس خبرگان می‌شود باید یک انسان صالح باشد که دغدغه انقلاب و اسلام و رهبری و ولایت را داشته باشد. 
رئیس جامعه روحانیت مبارز تهران به نکته‌ای مهم در انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان اشاره و تاکید کرد: منتخب مجلس خبرگان باید به مسائل روز سیاسی و بین‌المللی تسلط کافی داشته و در عین حال از قدرت تجزیه و تحلیل جامع در تبیین مسائل و رویدادهای جهانی برخوردار باشد. سرلیست جامعه روحانیت مبارز در انتخابات خبرگان رهبری از تهران به راهپیمایی مردم در ۲۲ بهمن اشاره کرد و افزود: همه مردم با وجود مشکلاتی که داشتند پای کار آمدند و با حضورشان مشت محکمی بر دهان بدخواهان نظام زدند.
آیت‌الله موحدی‌کرمانی با بیان اینکه دولت سیزدهم هم اقداماتی در رفع مشکلات مردم انجام داده است، اظهار داشت: با وجود همه تلاش‌ها مشکلاتی در کشور وجود دارد اما مردم فکر نکنند اگر اعتراض و مسائلی دارند با نیامدن پای صندوق مشکلات حل می‌شود. آنها با حضورشان نیز می‌توانند پاسخ محکمی به بدخواهان نظام بدهند.
***
رضایت سرلشکر باقری از  رشد تولیدات دفاع ‌مقدسی در حوزه سینما
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: اقدامات صورت‌گرفته برای آثار سینمایی در حوزه دفاع ‌مقدس در جشنواره فیلم فجر امسال چشمگیر بود. به گزارش تسنیم، سرلشکر محمد باقری، صبح دیروز با حضور در جمع خبرنگاران و در حاشیه دوازدهمین جلسه هیات امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع ‌مقدس که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع ‌مقدس برگزار شد، با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته برای آثار سینمایی در حوزه دفاع‌ مقدس در جشنواره فیلم فجر امسال، خاطرنشان کرد: تولیدات این حوزه رو به رشد است و آمار‌ها را مسؤولان ارائه کردند که در این جلسه نیز همین بحث شد که امسال نیز فیلم‌های دفاع ‌مقدس حضور چشمگیری داشتند و اسناد، مدارک و مستندات مرتبط با جنگ تحمیلی هم در اختیار محققان قرار گرفته است. 
سرلشکر باقری ادامه داد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس به ‌لحاظ تجهیزات و تسلیحات زمینه حمایت از فیلمسازان این حوزه را نیز بیش از گذشته فراهم کرده است و افق رو به رشدی را شاهد هستیم، امیدوارم این تولیدات هر ساله به ‌لحاظ کمی و کیفی رشد قابل‌ توجهی پیدا کند.
***
علی مطهری: 
علاوه بر تهران، برای کل کشور هم لیست می‌دهیم
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرآیند بستن لیست صدای ملت برای انتخابات تصریح کرد: فرآیند بستن لیست صدای ملت از مدتی قبل آغاز شده و در این چند روز مشغول بررسی رزومه‌ها بوده‌ایم و بیش از ۱۰۰ روزمه بررسی شده است. علی مطهری افزود: تا زمان انتخابات و زمان تبلیغات، فهرست صدای ملت را منتشر نخواهیم کرد. 
وی در ادامه گفت: در این لیست از همه طیف‌ها اعم از اصلاح‌طلب، اصولگرای میانه و اعتدالی وجود دارند و ملاک میانه‌روی عقل‌گرایی است و تا به امروز 4 حزب اصلاح‌طلب اعتماد ملی، اعتدال، ندای ایرانیان و کارگزاران حمایت خود را اعلام کرده‌اند. 
مطهری در پایان گفت: احتمال اینکه برای کل کشور و حوزه‌های انتخابیه مختلف هم لیست بدهیم وجود دارد و احتمالا دیگر جریان‌های اصلاح‌طلب هم از ما حمایت خواهند کرد.
اظهارات علی مطهری در حالی است که مازیار بالایی، عضو جبهه اصلاحات درباره لیست صدای ملت برای تهران هم گفته است این لیست از میان 45 گزینه انتخاب خواهد شد.

Page Generated in 0/0042 sec