printlogo


کد خبر: 277213تاریخ: 1402/12/1 00:00
اخبار

انتشار فراخوان بخش موسیقی تندیس حافظ 
فراخوان بخش موسیقی مراسم تئاتر و موسیقی مرحوم علی معلم در قالب «تندیس حافظ» در قالب بخش‌های مختلف منتشر شد.
پویا افشاری، مدیر بخش موسیقی دومین مراسم تئاتر و موسیقی علی معلم (تندیس حافظ) از انتشار فراخوان بخش موسیقی این مراسم خبر داد. وی اعلام کرد: در این دوره از مراسم آثار موسیقایی پاپ و ایرانی (سنتی) مورد داوری قرار خواهند گرفت و بخش‌های جدیدی مانند انتخاب بهترین رهبر ارکستر ایرانی و تلفیقی و بهترین اجرای ایرانی و تلفیقی نیز به مراسم اضافه شده است. در بخش موسیقی این مراسم، آثاری که در بازه زمانی فروردین ۱۴۰۱ تا ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ به صورت رسمی منتشر شده باشد، مورد داوری قرار خواهد گرفت.
افشاری افزود: بهترین ترانه، بهترین آهنگ ژانر ایرانی، بهترین آهنگ ژانر پاپ، بهترین تنظیم‌کننده اثر ایرانی و پاپ، بهترین خواننده و بهترین آهنگساز از بخش‌های مختلف دومین مراسم تئاتر و موسیقی علی معلم (نمایش حافظ) هستند. این مراسم همین ماه برگزار خواهد شد.
***
«سرگذشت اروپا» در کتاب‌فروشی‌ها
«سرگذشت اروپا» روایتی تازه از وقایع هزاره اخیر در 3 بخش آندلس، قرون وسطی و نهایتا دوران مدرنیته به نقل روایت‌های تاریخی می‌پردازد. این کتاب نوشته محمدحسین زورق، تلخیص و گردآوری ابراهیم عسکری‌زاده است که در ۲۴۰ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه، در قطع رقعی، سال ۱۴۰۲ منتشر شد. این کتاب با کاغذ حمایتی منتشر شده است. کتاب سرگذشت اروپا روایتی تازه از وقایع هزاره اخیر است که در ۳ بخش آندلس، قرون وسطی و نهایتا دوران مدرنیته به نقل روایت‌های تاریخی می‌پردازد. این کتاب با نگاهی نو، به جریان‌شناسی هزاره دوم اروپا می‌پردازد؛ جریانی رازآلود که با فتح شبه‌جزیره ایبری توسط مسلمانان، وارد اروپا شد و با سیاست کین‌آفرینی به جنگ‌های صلیبی و قرون وسطی رسید و سپس با هدایت انقلاب‌های بزرگ سکولار در غرب، بهشت لذت مادی و دین‌زدایی را رقم زد. این کتاب توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده است.
***
«چشم به راه» نیمه شعبان منتشر می‌شود
قطعه «چشم به راه» نخستین اثر صدران مایلی است که با موضوع انتظار، تولید و روانه بازار خواهد شد. این خواننده در رابطه با چگونگی شکل‌گیری آن گفت: این قطعه نخستین اثر بنده است که قرار است طی چند روز آتی منتشر شود، این قطعه درباره حضرت مهدی (عج) و ظهور است که به مناسبت نیمه شعبان عرضه می‌شود. 
وی افزود: با توجه به دغدغه‌ها و نیتی که از قبل داشتم، به دنبال این بودم نخستین کارم را برای امام زمان (عج) منتشر کنم که خدا را شکر این اتفاق افتاد.
این هنرمند جوان اضافه کرد: این کار توسط من و تیمی حرفه‌ای با توجه به ارادت قلبی که نسبت به حضرت ولی‌عصر (عج ) داشتیم تهیه شد تا ادای دینی هر چند ناقابل خدمت حضرت باشد و امیدوارم مورد قبول حضرت واقع شود.
وی درباره جزئیات گروه تولیدکننده این اثر هم عنوان کرد: زحمت ترانه‌ کار را سیدجواد پرئی کشید که برای بنده همکاری با ایشان خیلی باعث افتخار بود، چرا که ایشان یکی از شعرای خوب آیینی کشور است که سال‌هاست در این حوزه فعالیت دارد و در این قطعه مثل یک مشاور کنار من بود. موسیقی و تنظیم کار هم توسط علی وانیار انجام شد.
طبق اعلام سازنده اثر، قطعه «چشم به راه» چهارشنبه ۲ اسفند از طریق سایت‌های معتبر فضای مجازی و شبکه اجتماعی منتشر خواهد شد.
***
فیلم‌های شعیبی و نعیمی منتخبان «ایران جوان» شدند
بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام از فیلم‌های برگزیده بخش «ایران جوان» جشنواره بین‌المللی فیلم فجر تقدیر کرد. حمیدرضا علیان‌زادگان، مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام ضمن اعلام این خبر خاطرنشان کرد: فیلم‌های برنده و برگزیده بخش «ایران جوان» چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر انتخاب شدند و مورد تقدیر بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) قرار گرفتند. علیان‌زادگان ادامه داد: بر این اساس، فیلم «دو روز دیرتر» به کارگردانی اصغر نعیمی به عنوان بهترین اثر با موضوع جمعیت، لوح تقدیر، تندیس ایران جوان و جایزه نقدی دریافت کرد. مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد افزود: همچنین به فیلم «آغوش باز» بهروز شعیبی به عنوان بهترین اثر شایسته تقدیر در موضوع جمعیت، لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا شد. وی با اشاره به ثبت بخش «ایران جوان» در جشنواره فیلم فجر گفت: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با توجه به توصیه‌های موکد و مکرر رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت جایگاه مباحث فرهنگی و رفع گره‌های ذهنی در موضوع برون‌رفت از معضلات تحدید نسلی و تشویق جامعه به فرزندآوری و فرزندپروری و در راستای اقدامات متعدد خود در حوزه‌های جوانی جمعیت و خانواده، اقدام به ثبت و راه‌اندازی جایزه ملی «ایران جوان» در بخش تجلی ایران چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر کرده است و از برترین فیلم‌های حوزه جمعیت و خانواده حمایت مالی می‌کند.
علیان‌زادگان یادآور شد: بخش و جایزه «ایران جوان» قبل از جشنواره فیلم فجر در رویدادهای فرهنگی دیگر از جمله جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، جشنواره فیلم‌های مردمی عمار و جشنواره سینماحقیقت نیز ثبت و راه‌اندازی شده است. مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد تصریح کرد: اهداف اصلی از اضافه شدن بخش ویژه «ایران جوان» به رویدادهای فرهنگی کشور، ارتقای کمی و کیفیت محصولات فرهنگی در حوزه جمعیت و خانواده و توجه بیشتر به موضوع فرزندآوری به عنوان یکی از دغدغه‌های کلان کشور است.

Page Generated in 0/0063 sec