printlogo


کد خبر: 277220تاریخ: 1402/12/1 00:00
دور دنیا

قطع برق ۱۲۰ هزار شهرک‌نشین صهیونیست
رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز گذشته با اعلام اینکه در حال حاضر حدود ۱۲۰ هزار شهرک‌نشین بدون برق هستند، مدعی شدند این مشکل به دلیل نقص در یکی از نیروگاه‌هاست. به گزارش ایسنا، رسانه‌های این رژیم از قطع برق در چندین منطقه در فلسطین اشغالی از جمله «عسقلان»، «بتاح تکفا»، «هرتزلیا»، «دیمونا»، «ریشون لتزیون»، «صفد» و «حیفا» در روز یکشنبه خبر دادند. رسانه‌های عبری با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۱۲۰ هزار شهرک‌نشین بدون برق هستند، مدعی شدند این به دلیل نقص در یکی از نیروگاه‌هاست. شرکت برق در اراضی اشغالی مدعی شد قطع برق «به دلیل حمله سایبری ایجاد نشده ‌است». 
***
پیام القسام درباره اسرای صهیونیست
گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، پیامی را در رابطه با اسرای خود به صهیونیست‌ها ارسال و در آن اعلام کرد کابینه رژیم اشغالگر به رهبری بنیامین نتانیاهو درباره اسیران دروغ می‌گوید. در اشاره به تاخیر کابینه اشغالگر در دستیابی به توافق درباره اسیران صهیونیست، القسام با انتشار تصویری حاوی پیامی مبنی بر «دولت شما به شما دروغ می‌گوید»، نشان داد نتانیاهو پرونده‌ای با عنوان «پرونده زندانیان» را در سطل زباله انداخته و آن را با فایل دیگری با عنوان «رشوه‌گیری که منجر به انسجام ائتلاف حاکم می‌شود» در مقابل خود قرار داده ‌است. انتشار این عکس همزمان با لغو نشستی است که قرار بود روز دوشنبه بین نخست‌وزیر رژیم اشغالگر و نمایندگان خانواده‌های اسیران نزد مقاومت در نوار غزه برگزار شود. از سوی دیگر، واشنگتن‌پست به نقل از یک منبع آگاه نوشت رد درخواست حماس از سوی نتانیاهو برای تکمیل توافق مبادله اسرا به این معنا نیست که او مانع از مشارکت و فعالیت پشت پرده مذاکره‌کنندگان اسرائیلی در رایزنی‌ها با هدف دستیابی به توافق می‌شود. 
***
ترامپ بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا شد
در تحقیقات جدید انجام شده توسط گروهی از متخصصان و کارشناسان ریاست‌جمهوری آمریکا، جو بایدن در رده چهاردهم بهترین روسای جمهور تاریخ آمریکا و رقیب اصلی جمهوری‌خواه وی دونالد ترامپ، در رده آخر قرار دارد. این تحقیقات از 15 نوامبر تا 31 دسامبر 2023 از برخی اعضای فعلی و سابق بخش سیاست‌های اجرایی و روسای جمهور موسسه علوم سیاسی آمریکا انجام شده؛ موسسه‌ای که قوی‌ترین سازمان کارشناسان علوم اجتماعی در سیاست‌های ریاست جمهوری است. بر اساس این نظرسنجی «آبراهام لینکلن» بهترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکاست. بر این اساس، جو بایدن رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، بالاتر از «وودرو ویلسون»، «رونالد ریگان» و «یولیسیز سایمن گرانت» قرار گرفته است. در این تحقیقات «باراک اوباما» در رده هفتم بهترین روسای جمهور تاریخ آمریکا قرار گرفته که رتبه وی نسبت به تحقیقات سال گذشته 8 پله بالا آمده است. در این تحقیقات دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان برای انتخابات 2024 در رده آخر یعنی رتبه 45 قرار گرفته و این بدان معناست که ترامپ بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکاست. «جیمز بیوکانن» در رده 44، «اندرو جانسون» در رده 43، «فرانکلین پیرس» در رده 42 و «ویلیام هنری» در رده 41 قرار گرفته‌اند. علاوه بر این، در این تحقیقات، تفاوت‌های ایدئولوژیک و تعصب‌آمیز بین افراد حاضر در این تحقیقات رتبه‌بندی شد و بر این اساس، پاسخ‌دهندگان اظهار کردند به طور کلی تفاوت فاحشی را ترجیح نمی‌دهند. 
***
رژیم صهیونیستی رئیس‌جمهور برزیل را «عنصر نامطلوب» خواند
رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارنظر رئیس‌جمهور برزیل مبنی بر مقایسه تهاجم نظامی اسرائیل به نوار غزه با واقعه هولوکاست که توسط «آدولف هیتلر» در طول جنگ دوم جهانی انجام شد، «لولا داسیلوا» را «عنصر نامطلوب» خواند. اسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارنظر انتقادی رئیس‌جمهوری برزیل علیه نسل‌کشی این رژیم در نوار غزه گفت: ما نمی‌بخشیم و فراموش نمی‌کنیم. من از طرف خود و شهروندان اسرائیل به رئیس‌جمهوری داسیلوا اطلاع داده‌ام که او در اسرائیل عنصری نامطلوب است؛ تا زمانی که عذرخواهی کند و سخنان خود را پس بگیرد. وی با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس مدعی شد: مقایسه داسیلوا بین جنگ عادلانه(!) اسرائیل علیه حماس و اقدامات هیتلر و نازی‌ها که ۶ میلیون یهودی را کشتند، یک حمله یهود‌ستیزانه جدی است که هتک حرمت علیه یاد و خاطره قربانیان هولوکاست است. به دنبال انتقاد رئیس‌جمهوری برزیل از اقدامات رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه، اسرائیل همچنین «فدریکو مایِر» سفیر برزیل در سرزمین‌های اشغالی را فراخواند. داسیلوا روز یکشنبه در جریان سی‌و‌هفتمین اجلاس اتحادیه آفریقا در شهر آدیس‌آبابا، پایتخت اتیوپی، اسرائیل را به انجام «نسل‌کشی» علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه متهم و جنگ این رژیم در غزه را با اقدامات «آدولف هیتلر» برای نابودی یهودیان مقایسه کرد. 
***
تعداد شهدای جنگ غزه از 29 هزار تن گذشت
وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه روز گذشته اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۹ کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده است. در این حملات ۱۰۷ نفر شهید و ۱۴۵ نفر زخمی شدند. شمار کلی شهدای غزه از آغاز جنگ در هفتم اکتبر گذشته به ۲۹۰۹۲ نفر و شمار مجروحان نیز به ۶۹۰۲۸ نفر رسیده است. سخنگوی وزارت خارجه قطر هم در این رابطه گفت: هدف از اظهارات نتانیاهو مبنی بر درخواست از قطر برای فشار بر حماس جهت آزادی اسرای اسرائیلی، طولانی کردن جنگ است. نتانیاهو می‌داند قطر از روز نخست به تلاش‌های میانجی‌گرانه برای حل بحران و آزادی اسرا پایبند بوده است. 

Page Generated in 0/0063 sec